Zaenkrat je scania AXL še koncept, vendar že zelo dodelan. Gre za tovornjak brez kabine oziroma sploh brez kakršnegakoli prostora za voznika. AXL je namreč povsem avtonomno vozilo, ki vse opravi sam.
Scania je svoj izdelek poimenovala za velik mejnik na poti proti pametnemu transportnemu prevozu prihodnosti, ko bodo avtonomni tovornjaki povsem običajen prizor na cestah. Ena od posebnosti koncepta AXL je, da so vanj vgradili tehnologijo, ki je že na voljo danes, torej ne gre za kakšne drage komponente. Kot poudarjajo pri Scaniji, je namreč pri avtonomnih vozilih bolj pomembna programska oprema, ki se mora znati hipno odzivati na razmere na cesti.
Scania je sicer v zadnjih letih že izdelala visokoavtonomne tovornjake s kabino, v kateri je za vsak primer še vedno tudi voznik, da lahko posreduje v nevarni situaciji. AXL je prvi, ki človeka ne potrebuje več, upravlja ga le računalnik, ki sprejema informacije in navodila prek tako imenovanega logističnega sistema. Ta mu pove, daj je njegova naloga, kam mora iti po tovor, kje ga mora pustiti ...
Glede pogona AXL še ni v futuristični dobi, saj uporablja klasični motor z notranjim izgorevanjem, s to razliko, da deluje na trajnostno prijaznejši biodizel.
Scania AXL je koncept, ki bi lahko v serijski proizvodnji nadomestil današnja vozila recimo v različnih rudniških transportih ali v kamnolomih.
dezurni@zurnal24.si
Dobro, da je igrača v peskovniku.
Hja, nič novega. Kamion kot kamion, en pc in nadgrajena pamet od roomba sesalca za gor, dol ter levo in desno.