Ko Mercedes-Benz najavi novega actrosa, prisluhnejo vsi, ki imajo posla s tovornjaki. Mercedes-Benz je pred začetkom enega največjih salonov gospodarskih vozil na svetu, ki se bo zgodil konec meseca v Frankfurtu, predstavil svoj posodobljen tovornjak najtežjega razreda actros.
Da se zunanji formi niso preveč posvečali, je jasno, saj bo oblikovno prenovljeni tovornjak zelo podoben dosedanjemu modelu. Na cesti ga bo moč prepoznati po različnih detajlih, kot so po novem vdelane LED dnevne luči. Bodo pa še vse do prihoda nove generacije pri Mercedesu uporabljali biksenoske luči in ne polnih LED sijalk.
Prenova je prinesla velik korak naprej pri asistenci, saj naj bi bil glede avtomatizirane vožnje actros prvak na svetu.
Tako so actrosu vgradili zadnjo generacijo Daimlerjevega Active Drive Assista, ki zmore samodejno zavirati, pospeševati, zavijati in celo menjati smer. To lahko počne pri različnih hitrostih, še posebej pa bo voznika razbremenjeval pri monotoni vožnji v zastojih. Seveda mora biti voznik še vedno pripravljen kadarkoli posredovati, bo pa imel ob takšnem pomočniku možnost, da se bolj osredotoči na spremljanje prometa na daljavo in vnaprejšnjo pripravljenost na posredovanje.
Zadnja generacija samodejnega zaviranja AEB prepoznava pešce, hkrati pa posreduje tudi med vzvratno vožnjo.
Poleg tega bo actros prvi serijski tovornjak na svetu, ki bo namesto vzvratnih ogledal uporabljal dve kameri, kar bo pozitivno vplivalo na aerodinamiko. Sliko o dogajanju na cesti bosta prikazovala na notranja zaslona na A stebričku, pogled kamer pa bo mogoče prilagajati (široki kot, pogled iz prikolice ...). Seveda je treba vedeti, da je večina te tehnologije kupcem na voljo kot doplačilo.
Več udobja, manjša poraba
Med novostmi je novo delovno mesto. Voznik bo imel odslej pred seboj dva serijska digitalna zaslona, na katerih bo spremljal vse informacije o vozilu in upravljal z multimedijskim zaslonom. Actros bo tesno povezan v oblak v različne servisne storitve, kar bo omogočalo optimalno izkoriščenost vozila in vsake njegove vožnje. Še nadgradili so tudi različne možnosti udobja za voznika, ko ta počiva.
Zaradi različnih dodelav aerodinamike in pogonske tehnologije naj bi prenovljeni actros na avtocesti zmanjšal porabo goriva za do tri odstotke, skupno pa do pet odstotkov. Za to med drugim skrbi napredno prestavljanje, ki vnaprej predvidi optimalno razmerje glede na topografijo ceste.
Actros bo na voljo tudi v različici na stisnjen zemeljski plin.
dezurni@zurnal24.si
A zakon to že dovoljuje????