Poročilo sicer obravnava predvsem kakovost posameznih avtomobilskih modelov, vendar pa se dotika tudi ostalih področij. Med njimi je seznam najbolj pogostih okvar, ki so se v povprečju pojavljale na rabljenih avtomobilih, starih do tri, pet, sedem, devet in enajst let.
Agencija ugotavlja, da je stanje avtomobilov, ki ga preverjajo z zelo natančnimi pregledi, v vseh teh letih relativno stabilno, kar velja tudi za ustreznost čistosti izpušnih plinov, ki imajo v prizadevanjih za bolj prijazno življenjsko okolje vse večjo vlogo.
Več pozornosti do okolja
Sicer poudarjajo, da se je ustreznost vsebnosti izpušnih plinov v času po zaostritvi meritev sicer za nekaj časa poslabšala, vendar se je kmalu povečala tudi občutljivost naprav v servisnih delavnicah, zato so nastavitve motorjev postale boljše, s tem pa so se zmanjšala tudi odstopanja izpušnih plinov od dovoljenih standardov. Za varovanje okolja je pozitivno tudi to, da v zadnjih letih beležijo tudi vse manjše izgube motornega olja, ki so bile nekaj časa precej akutna težava motorjev.
To trditev mogoče podkrepi tudi dejstvo, da na seznamu napak sicer najdemo krmiljenje motorja in z njim povezane težave, vendar te bolj do izraza pridejo šele proti koncu ocenjevalnega obdobja.
Obremenjeni deli avtomobila
Sicer v statistiki odkritih napak na avtomobilih lahko vidimo, da jih ima večina težave predvsem z lučmi, pa naj gre za žaromete, zadnje luči ali pozicijske luči, poleg tega pa tudi z zavorami in obesami, kar bi lahko pripisali tudi dejstvu, da gre v tem primeru za zelo obremenjene dele avtomobila, ki še bolj obremenjeni postajajo zaradi hektičnega sloga vsakdanjega življenja in z njim povezanih kratkih voženj z malo obzira do tehnike. Avtomobili postajajo tudi vse večji in težji, kar pomeni, da so omenjeni sklopi vse bolj obremenjeni.
Po drugi strani se trmasto na dnu drži karoserija z zgledno zaščito proti rjavenju in mehanskim poškodbam, enako pa bi lahko veljalo tudi za druge sklope, ki niso podvrženi neposrednim mehanskim obremenitvam.
Največ težav z motorji
O tem, kakšne izkušnje ima s pogostimi okvarami avtomobilov smo vprašali Primoža Rožnika, trikratnega mehanika leta in vodjo Tehnološke akademije GMT, ki je povedal, da je napak na avtomobilih v zadnjem času manj kot pred leti. Še največ težav je povzročajo motorji in z njimi povezana tehnika, kakršni so injektorji goriva, sistemi skupnih gorivnih vodov, turbine, ventili EGR, filtri DPF in podobno. Poleg tega se pojavijo tudi iztrošene sklopke in zavore, a pri tem gre bolj za elemente, ki se obrabljajo in jih je treba prej ali slej zamenjati.
Sicer se podobne napake bolj ali manj pojavljajo pri vseh avtomobilskih modelih, saj so njihovi osnovni sistemi bolj ali manj enaki, saj jih dobavlja le nekaj velikih dobaviteljev. A opažajo tudi, da kljub temu obstajajo razlike v kakovosti med posameznimi znamkami. So pa sistemi postali v zadnjih letih veliko bolj zapleteni in bolj zahtevna so postala tudi njihova popravila.