Avto
6349 ogledov

Zdaj tudi uradno: po 40 letih pri nas spet ta legendarni avto

predstavitev Renault 5 e-tech electric, Alpine A290
1/25
Saša Despot
Renault 5 e-tech electric v retro sodobni obliki napoveduje novo električno dobo znamke, ki s subvencijo potone pod 19 tisočakov.

Leta 2021 je šef Renaulta Luca de Meo obljubil, da podjetje na ceste vrača legendarno ime renault 5. Renault 5 se po 40 letih zdaj uradno vrača na slovenske ceste kot popolnoma električni avtomobil. Združuje spomine iz preteklosti s tehnologijo prihodnosti.
Renault 5, ki so ga izdelovali od leta 1972 do 1985, je pomenil revolucijo za francosko znamko. Igrivi avtomobilček, katerega so izdelali v 5,5 milijona primerkov, je pred več kot pol stoletja nagovoril novo, mlado skupino kupcev. Za številne je bil to prvi avtomobil in simbol svobode. Renault se je s petico odzvala tako na naftno krizo kot na spremembo življenjskega sloga. S svežim dizajnom in drznimi barvami je dobesedno osvetlil mesta.

predstavitev Renault 5 e-tech electric, Alpine A290 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Po pol stoletja je avtomobilska industrija na novi prekretnici, prehodu na električno mobilnost. Da bi ta potekala čim hitreje, Renault, tako kot številni drugi proizvajalci, stavi na čustva, tako pri izbiri imen, kot obliki svojih najnovejših modelov - prihaja novi twingo, renault 4, oba električna, mi pa smo na slovenske ceste pospremili renault 5 e-tech electric, ki smo ga sicer lani že lahko preizkusili na mednarodni predstavitvi v Franciji in strnili prve misli.

predstavitev Renault 5 e-tech electric, Alpine A290 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Najbolj razveseljuje dejstvo, da so pri Renaultu zelo malo spremenili idejno zasnovo, ki jo je napovedal koncept. Renault 5 E-tech je oblikovan za moderno dobo, čeprav so vezi s preteklostjo jasno vidne, prek same postave, svetil, barv in številnih drobnih detajlov. Pravokotne LED dnevne luči spominjajo na meglenke slavne različice R5 Turbo. Podoben motiv skrivajo tudi žarometi. Originalna asimetrična maska na pokrovu motorja se zdaj pojavi kot indikator polnjenja in številka 5 zasveti, ko se približate avtomobilu. Tudi to še ni konec pozdravne slovesnosti, saj vam renault 5 E-Tech tudi "pomežikne". Oblika pontona, streha in zadnje navpične luči – vse to obuja spomine. Največja razlika so okrogli izrezi blatnikov. Prvotni ER-5 je imel kvadratne. Toda tudi takšna rešitev je dokaz inovativnosti.

Reinkarnirana legenda je s 3,92 metra dolžine devet centimetrov krajša od sedanjega clia, vendar je medosno razdalja (2,54 m) le štiri centimetre krajša. Renault 5 bo na cesti nezgrešljiv tudi zaradi provokativnih barv – kot sta rumena in zelena, ki se nanašata na preteklost. Paleto dopolnjujejo bela, črna, mat siva, modra in rdeča barva. Izberete lahko kontrastno streho.

predstavitev Renault 5 e-tech electric, Alpine A290 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tudi v notranjosti avto ponovi zunanja čustva. Tako kot original ima tudi novi renault 5 dvonivojsko armaturno ploščo s križnim šivom oblazinjenja in pravokotno armaturno ploščo, ki jo tokrat sestavlja par zaslonov s premerom 10 palcev (25 centimetrov) in vgrajenim Googlom. Pri pozdravni glasbi je sodeloval glasbenik Jean-Michel Jarre, ki je uglasbil tudi opozorilni zvok za pešce. Sedeži so oblazinjeni v jeans tkanino iz recikliranih PET plastenk. Na različnih detajlih se pojavljajo različni barvni odtenki.

Renault obljublja prostornost večjega clia in prtljažnik s prostornino 326 litrov, ki ga je mogoče povečati z zlaganjem zadnjih naslonjal, razdeljenih v razmerju 40:60. Uporabnost zagotavljajo različni predali in zaboji neposredno v kabini. Lahko jih prilagodite zahvaljujoč plastičnim dodatkom, vključno z držalom za bagete v obliki pletene košare.

predstavitev Renault 5 e-tech electric, Alpine A290 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Renault 5 E-Tech electric je prvo vozilo, ki je v celoti zasnovano na AmpR Small, novi konstrukcijski osnovi Ampere za električna vozila segmenta B. Zaradi tega ima raven pod, razmeroma veliko medosno razdaljo (2,54 metra), ter radodarno notranjo prostornost tako za potnike kot za prtljago. Prtljažnik meri konkretnih 326 litrov. Pomemben je tudi podatek o masi, električni avto tehta manj kot 1.500 kilogramov. Konstrukcijska osnova AmpR Small je omogočila številne druge prihranke pri materialu in sestavnih delih, kar je močno skrajšala čas razvoja.

Visok nivo izkazuje tudi glede varnosti, omogoča polavtonomno stopnjo ravni 2, narejen je tudi z mislijo na posredovanje v primeru nesreč, saj ima hiter dostop za gašenje morebitnega ognja v bateriji in hitro stikalo za prekinitev vseh tokov. V celoti je mogoče reciklirati 85 odstotkov vozila, vanj je vgrajenih 22 odstotkov delov iz krožnega gospodarstva, veliko je materialov biološkega izvora.

predstavitev Renault 5 e-tech electric, Alpine A290 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ena velikih posebnosti renaulta 5 E-Tech electric v tem razredu je uvedba novega dvosmernega polnilnika za izmenični tok, ki omogoča rabo tehnologij V2L (vehicle to load) in V2G (vehicle to grid). Avto lahko torej napaja zunanje porabnike, celo služi kot podpora električnemu omrežju. S tem bodo uporabniki imeli znatne prihranke na svojih računih za elektriko, pravijo pri podjetju. A ta storitev pri nas še ni na voljo.

predstavitev Renault 5 e-tech electric, Alpine A290 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Elektromotor pod pokrovom renaulta 5 E-tech electric je bolj kompakten od elektromotorja v modelih megane E-tech electric in scenic E-tech electric, iz katerega je razvit. Ohranja zasnovo sinhronega elektromotorja z rotorjem z navitjem, ki jo uporablja Renault. Ker nima stalnih magnetov, ne potrebuje nobenih redkih zemelj, s tem pa omejuje svoj vpliv na okolje. Kar zadeva trajnost je deležen izkušenj z njegovima predhodnikoma, na voljo pa bo s tremi različnimi električnimi motorji: 110, 90 in kasneje 70 kW. Manjša baterija ima 40 kWh. To pomeni, da lahko R5 z enim polnjenjem pelje do 312 kilometrov daleč. Če izberete večjo baterijo s kapaciteto 52 kWh se doseg poveča na 410 kilometrov.

predstavitev Renault 5 e-tech electric, Alpine A290 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Vgrajeni polnilnik z močjo 11 kW bo omogočil, da se večja baterija napolni od 10 do 100 % v štirih urah in 30 minutah. Manjša baterija potrebuje eno uro manj. Podpora za 100 kW DC polnjenje pomeni, da bo trajalo le pol ure, da se na hitrih polnilnicah napolni od 15 do 80 %. Avto ima seveda vgrajeno toplotno črpalko, je tudi zvočno zelo dobro zatesnjen.

Zanimiva posebnost v njegovem razredu je tudi možnost vleke prikolice z maso do 500 kilogramov. Glede vožnje ustvarjalci obljubljajo veliko, tako ima zadaj večvodilno premo, ki jo sicer srečamo pri zmogljivejših avtih.

predstavitev Renault 5 e-tech electric, Alpine A290 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zahvaljujoč virtualnemu pomočniku oziroma avatarju Reno je lažje upravljanje z električnim pogonom. Avatar lahko odgovori na vsa vprašanja in sprejme konkretne korake. Na primer z vprašanjem: »Hej Reno, načrtuj polnjenje za jutri ob 8. uri« ali »Hej Reno, kako lahko optimiziram doseg svojega vozila?« Poleg električnih funkcij lahko odgovori na 200 najpogostejših vprašanj strank (npr. »Hej Reno, kako lahko povežem svoj telefon z vozilom« ali »Hej Reno, kako lahko zamenjam pnevmatiko« itd.). Zahvaljujoč integraciji aplikacije za umetno inteligenco Chat GPT lahko Reno tekoče in pogovorno odgovori tudi na številna druga vprašanja.

predstavitev Renault 5 e-tech electric, Alpine A290 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Renault v Sloveniji z električno petico cilja na prodajo 200 vozil v letu 2025. Želja je biti med tremi najbolje prodajani modeli pri nas. Samozavestni so tudi zaradi cene, ki se za manjšo baterijo in 90 kW motorjem začne pri 27.190 evrih, oziroma 18.990 evrih, kolikor je cena v primeru akcijska cena in uveljavitev subvencije (7.200 evrov). Večja baterija in zmogljivejši motor (110 kW) petico podražita za 5.000 evrov. Kasneje, datum še ni znan, prihaja še model "five" z manjšo baterjo in ceno osnovno ceno brez subvencije pod 25 tisoč evri.

predstavitev Renault 5 e-tech electric, Alpine A290 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tudi hot hatch

Del koncerna Renault je tudi znamka Alpine. Hkrati z renault 5 E-tech electric je bila pri nas predstavljena športna sorodnica alpine A290, hot hatch, ki je naslednik turbo petice. Veliko elementov je bilo prirejenih športni vožnji. Cene na ceniku se začnejo pri 38.700 evrih, oziroma 32.200 evrih z odšteto subvencijo. Več o Alpine A290 lahko preberete tukaj.

predstavitev Renault 5 e-tech electric, Alpine A290 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
predstavitev Renault 5 e-tech electric, Alpine A290 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
predstavitev Renault 5 e-tech electric, Alpine A290 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 8
  • Jernej65 16:43 12.februar 2025.

    A tole naj bi se prodajalo. Cupra Born za razred večja, večja baterija, ista cena. Škoda Elroq, za dva razreda večji, večja baterija, proti tej Petki za dva razreda bolj prestižen ista cena. Kia EV3 za razred večji, večja baterija ...prikaži več ista cena... in še bi se našlo. Vsaj ducat avtov je bolj ugodnih in bolj smiselni nakup.

  • Avatar jezeran
    jezeran 15:44 12.februar 2025.

    Zunanjost bi še bila je pa predrago in notri pregrdo

  • herman3 10:52 12.februar 2025.

    Z bencinskim štirivaljnim motorjem in normalno ceno za tako rajnglo bi mi bil zanimiv, to električno kan.. pa naj kar imajo.