Avto
19125 ogledov

Športni terenec, ki za ugodno ceno ponuja vstop v premijski razred

Honda CR-V PHEV
1/34
Saša Despot Honda CR-V PHEV
Da bi se lahko vozili v udobnem in prostornem ter dobro opremljenem avtomobilu, vam ni treba posegati v premijski razred. Predstavljamo vam hondo CR-V!

Honda je lansko leto predstavila že šesto generacijo svojega ikonskega športnega terenca CR-V. Mimogrede omenimo, da je prva generacija na ceste zapeljala natanko pred tridesetimi leti, torej bodo letos prvi primerki že pridobili status starodobnika. In tudi honda CR-V prejšnje pete generacije je bila na trgu skoraj šest let, torej lahko pričakujemo, da je z novo generacijo precej napredovala.

Honda CR-V PHEV | Avtor: Saša Despot Honda CR-V PHEV Saša Despot

Ta prinaša veliko novega, ne le, ko gre za sodobno obliko, s katero se precej razlikuje od predhodnice, ampak tudi, ko gre za velikostni prirastek, ki jo je naredil še bolj praktično in družinam prijazno. K temu lahko dodamo še učinkovit hibridni pogonski sklop in predvsem opremo z naprednimi tehnologijami, ki že v vstopni različici ponuja praktično vse, kar si danes lahko v avtomobilu zaželimo. Preverili smo, kaj je na voljo in kako deluje.

Dva bogata paketa opreme

Na voljo sta dva paketa opreme, vstopni Elegance Tech in višji Advance, ki sta oba zaključena celota. Edino možno doplačilo namreč obsega le izbiro kovinske ali biserne barve ter podaljšano jamstvo. Vstopni paket je na voljo tudi zgolj s prednjim pogonom, oba pa s štirikolesnim. Pogon je v vsakem primeru hibridni.

Honda CR-V PHEV | Avtor: Saša Despot Honda CR-V PHEV Saša Despot

Honda CR-V nikoli ni bila mišljena kot avtomobil za široke množice, gotovo pa je s ceno 44.490 evrov za opremo Elegance Tech s prednjim pogonom, 46.890 evrov za enako različico s štirikolesnim pogonom ter 50.690 evrov za najbolje opremljeno štirikolesno gnano različico Advance med bolj konkurenčnimi vozili v tem segmentu. Še posebej, če upoštevamo bogato serijsko opremo.

Zato ne bo všeč le tradicionalnim kupcem Hondinih vozil, ki že dobro vedo in poznajo Hondino kvaliteto , ampak tudi marsikateremu novemu kupcu, ki se sicer spogleduje s premijsko ponudbo, a lahko ugotovi, da mu honda CR-V  ponuja veliko tega, kar lahko najdemo v premijskih avtomobilih. V primerjavi z njimi pa je cenovno izredno ugodna.

Honda CR-V PHEV | Avtor: Saša Despot Honda CR-V PHEV Saša Despot

Ponuja pa veliko že z opremo Elegance Tech. Poleg obveznih varnostnih sistemov in sistemov za pomoč vozniku je v okviru paketa Honda Sensing na voljo večina stvari, ki so v Hondinih avtomobilih možne. Opremi Advance je bolj ali manj dodana le 360-stopinjska kamera za pomoč pri manevriranju na tesnih prostorih. 

Veliko funkcionalnosti in tudi natančnosti, s katero sistemi delujejo, so inženirji omogočili tudi s tem, da so dosedanjim tipalom dodali še širokokotno video kamero, ki območje pred avtomobilom raziskuje v kotu 90 stopinj, in mikrovalovni radar, ki "gleda" s kotom 120 stopinj.

Honda CR-V PHEV | Avtor: Saša Despot Honda CR-V PHEV Saša Despot

Pomoč na avtocesti

Honda CR-V je precej velik avtomobil, zato lahko pričakujemo, da se bodo njeni lastniki z njo veliko vozili po avtocestah. Avtoceste so tudi prvo okolje, na katerega pomislimo, ko govorimo o elementih avtonomne vožnje.

Zato je med opremo danes že obvezni aktivni tempomat, ki je inteligentno prilagodljiv in samodejno vzdržuje hitrost vožnje do nastavljene vrednosti glede na vozilo pred njim. Radarskemu tempomatu pomaga tudi sistem za zadrževanje vozila na voznem pasu LKAS, ki vas z natančno vožnjo po sredini pasu prepriča, da volanski obroč celo spustite. A le do tedaj, ko vaše početje zazna in vas nanj takoj opozori. Tudi učinkoviti sistemi za avtomatizirano vožnjo so danes namreč še vedno namenjeni zgolj pomoči vozniku, ne pa avtonomni vožnji, ki pri nas seveda ni dovoljena.

Honda CR-V PHEV | Avtor: Saša Despot Honda CR-V PHEV Saša Despot

Dovoljeni pa so pripomočki, ki vozniku pomagajo s samodejnimi akcijami in ga čuvajo, da ne naredi neumnosti. V prvo kategorijo gotovo spada sistem za polsamodejno prehitevanje oziroma pomoč pri menjavi voznega pasu. Ko voznik prižge smernik, sistem s pomočjo tipal za dogajanje v mrtvem kotu in kamer preveri, če je prehitevanje varno in avto potem nežno usmeri v izbrano smer. Voznik manever prekine preprosto tako, da ugasne smernik. Sistem smo tudi preskusili in ugotovili, da za delovanje potrebuje veliko prostora.

Dodajmo, da za uporabo sistema za pomoč pri prehitevanju ni treba vključiti radarskega tempomata, saj deluje neodvisno od njega, se pravi, da deluje tudi v primeru, ko sami upravljate plin in zavore.

Honda CR-V PHEV | Avtor: Saša Despot Honda CR-V PHEV Saša Despot

V vsakem primeru pa do izraza pride aktivni sistem za preprečitev trka ob menjavi pasu. Tudi ta pred manevrom menjave pasu preveri, če je na njem kakšno drugo vozilo. V primeru nevarnosti trka vozniku ne dovoli, da bi zapeljal na sosednji vozni pas, ampak avtomobil nežno odmakne od ločevalne črte.

Razbremenitev v mestih

Marsikatera od teh funkcij sicer ne deluje le na avtocesti, ampak tudi na mestnih in regionalnih cestah, kjer tudi precej razbremeni voznika. Tu lahko izpostavimo predvsem sistem za pomoč med vožnjo v zgoščenem prometu in zastojih Traffic Jam Assist. Avtomobil varno vodi tudi v prometnih zastojih, ko poskrbi za varno ustavljanje in tudi speljevanje ter usmerjanje vozila na voznem pasu.

Honda CR-V PHEV | Avtor: Saša Despot Honda CR-V PHEV Saša Despot

Preskusili smo ga v jutranji prometni konici na ljubljanski Celovški cesti in ugotovili, da je njegovo delovanje učinkovito. Kdor se je vožnje učil še v "analognih časih", vsaj v začetku čuti malce nezaupanja in nogo drži v pripravljenosti pred zavornim pedalom. Kmalu pa ugotovite, da razloga za strah ni in zadeva učinkovito deluje.

Če od ustavitve minejo manj kot tri sekunde, se vožnja tudi povsem samodejno nadaljuje, sicer pa pritisnete na tipko "reset" na tempomatu ali pedal plina in avtomobil spet vzame vožnjo v "svoje roke". Še prej pa vas z zvočnim in grafičnim signalom opozori, da je avtomobil pred vami speljal. Če seveda niste sami dovolj pozorni.

Honda CR-V PHEV | Avtor: Saša Despot Honda CR-V PHEV Saša Despot

V gostem prometu je zelo koristen tudi sistem za preprečevanje nenamernega pospeševanja naprej in nazaj. Vozniku prepreči, da bi se zato, ker je pritisnil napačen pedal, zaletel v sosednji avtomobil. V slovenski družbi, ki se sicer stara, a je še vedno razmeroma srednjih let, tega sistema morda ne cenimo tako kot denimo na Japonskem, kjer se menda zaradi zelo velikega števila seniorskih voznikov velikokrat dogajajo takšne nerodnosti.

Preskusili smo tudi sistem Lane Watch, digitalni nadomestek desnega vzvratnega ogledala. Slika kamere, ki je vgrajena pod desno vzvratno ogledalo, se takoj, ko vključimo desni smernik, prikaže na osrednjem zaslonu in ne prikaže le dogajanja desno zadaj, ampak na zaslonu voznika tudi opozori na potencialne nevarnosti. Vozniku se zaradi tega ni treba obračati nazaj, kar je zaradi razmeroma slabe preglednosti v sodobnih avtomobilih tako ali tako precej jalovo početje.

Honda CR-V PHEV | Avtor: Saša Despot Honda CR-V PHEV Saša Despot

Honda CR-V je serijsko opremljena tudi z opozarjanjem pred prečnim prometom spredaj in zadaj, kar pride do izraza predvsem na nepreglednih parkiriščih, kjer je dobrodošla tudi 360- stopinjska kamera, Ta je na voljo v paketu opreme Advance.

Udobje in prostornost

Honda CR-V je serijsko opremljena s polnimi led lučmi, ki jim v različici Elegance Tech samodejno preklapljanje med kratkim in dolgim svetlobnim snopom zagotavlja sistem podpore dolgih luči HSS. Na različici Advance se samodejno prilagajajo trenutni situaciji in osvetljujejo tudi v ovinke. Zadeva deluje dobro, čeprav ne gre za prave matrične žaromete. Pri Hondi namreč zanje ne uporabljajo izraza "matrični žarometi", saj je ta rezerviran za žaromete z več kot 30 svetlobnimi segmenti. Žarometi honde CR-V jih imajo šest.

Honda CR-V | Avtor: Anže Petkovšek Honda CR-V e: HEV Anže Petkovšek

Pri Hondi sicer ne poudarjajo le varnostne in asistenčne opreme, ampak tudi udobje in družinsko uporabnost. Že v osnovi je potniška kabina urejena v usnju, sprednja sedeža pa sta ogrevana, kar velja tudi za volanski obroč. V opremi Advance sta prednja sedeža tudi prezračevana, zadnja klop pa je tudi ogrevana.

Spredaj imata več kot dovolj prostora za sedenje lahko tudi dva hrusta, na zadnji pa ne zmanjka prostora za noge in glave potnikov. Več kot dovolj je tudi odlagalnih površin, med katerimi izstopajo velik predal za dva mobilna telefona, eden se lahko tudi brezžično polni, pod naslonom za komolce pa je velik predal. Tudi infozabavni sistem ima veliko funkcionalnosti, vključno z zrcaljenjem pametnih telefonov in zmogljivim zvočnim sistemom znamke Bose.

Honda CR-V | Avtor: Anže Petkovšek Honda CR-V e: HEV Anže Petkovšek

Zadnja klop, na katero se stopa skozi vrata, ki se odpirajo do kota 90 stopinj, je tudi vzdolžno pomična in nastavljiva po naklonu, zato lahko uporabniki vedno dosežejo ugoden kompromis med prostornostjo klopi ali prtljažnika, ki je že sam po sebi prijetno velik.

Poleg tega pa ga lahko zaprete tudi, ko imate polne roke. Prtljažna vrata imajo namreč funkcijo "walkaway". Preden iz prtljažnika poberete predmete, pritisnete ustrezen gumb na vratih. Ko se oddaljite od avtomobila, se prtljažna vrata samodejno zaprejo.

Honda CR-V PHEV | Avtor: Saša Despot Honda CR-V PHEV Saša Despot

Hibrid in priključni hibrid

Pri Hondi so opustili klasične pogonske sklope in ponujajo le še hibridne. Tudi honda CR-V je zato v osnovi na voljo s hibridnim pogonskim sklopom. Pogonski sklop 2.0 e:HEV, ki ga upravljamo preko zanimivega sklopa stikal na sredinskem grebenu, sestavljajo bencinski motor, dva elektromotorja in samodejni menjalnik e:CVT.  Razpolaga s sistemsko močjo 135 kilovatov in navorom 335 njutonmetrov. Zanimivo pa je predvsem to, da so ga Hondini inženirji zasnovali tako, da se honda CR-V na cesti pretežno obnaša kot električni avtomobil, ki ga s proizvodnjo elektrike podpira bencinski motor.

Pogonski sklop velikega športnega terenca sicer ne spremeni v športnika, kljub temu pa se ne moremo pritoževati nad vozno dinamiko. Podpira jo tudi podvozje, ki je soliden kompromis med zagotavljanjem dobre lege na cesti in solidnega udobja. Vozniku pri tem pomaga tudi kar nekaj elektronike, ki pomaga tudi pri vožnji v hrib in z njega, na voljo pa je tudi nekaj programov, med katerimi je tudi učinkovit program za vožnjo po snegu SNOW.

Honda CR-V PHEV | Avtor: Saša Despot Honda CR-V PHEV Saša Despot

Hibridni pogonski sklop je bil še pred kratkim edini, ki je bil v hondi CR-V na voljo, zdaj pa je že drugače. V začetku leta je namreč na slovenske ceste zapeljala tudi honda CR-V PHEV s priključno hibridnim pogonskim sklopom. Pogonski sklop je v osnovi enak, razlikuje pa se predvsem po bateriji, ki jo polnimo iz zunanjega vira elektrike. Razpolaga z neto kapaciteto 15,5 kilovatne ure in omogoča do 80 kilometrov povsem električne vožnje.

Honda CR-V vozniku in njegovim potnikom zagotavlja veliko. To je gotovo dober razlog zato, da jo ob nakupu novega avtomobila uvrstimo na seznam morebitnih kandidatov in se konec koncev tudi odločimo zanjo. 

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 5
  • trtmrtsmrt 12:27 13.februar 2025.

    Hondo vozim že 20 let in jo bom še vedno. Sploh ne gledam drugih firm. Mislim da je v Sloveniji podcenjena znamka glede na to kar ti nudi.

  • Gargox 11:32 13.februar 2025.

    poiglejte na spletno stran stat.si/inflacija#/revalorisation

  • SlavkoKrizman 10:54 13.februar 2025.

    50 tisoč je zate ugodna cena? Očitno imate novinarji plače krepko prevelike.