Avto > Avto nasveti
10007 ogledov

Presenečenja meritev izpušnih plinov

vw polo TGI VW
Ko se preverjanja izpušnih plinov lotite korenito, so rezultati lahko presenetljivi.

Nemški avtomobilski klub ADAC je namreč v okviru svojega Ecotesta preveril izpuste škodljivih plinov in trdnih delcev novih avtomobilov. Rezultati so precej presenetljivi, saj se je izkazalo, da je lahko dizelski avtomobil celo čistejši od električnega, absolutni zmagovalec testa pa je bil avtomobil s pogonom na stisnjeni zemeljski plin.

promet Novi davek na motorna vozila Avto Avtomobili, ki bodo pri nas po novem manj davčno obremenjeni

Ni vse res, kar se zapiše na papir

Pri ADAC so lani preverili izpušne pline 122 novih avtomobilov, kar je 22 več kot leta 2018, na testu pa so se znašle prav vse vrste pogona, od električnih in hibridnih, preko bencinskih in dizelskih do pogonov na stisnjeni zemeljski plin. Pri preskusih namerno niso upoštevali razvrstitve pogonov v kategorije ali na vrste goriva, ampak so za vse uporabili enako metodologijo, ki je bila veliko strožja od trenutno še svežega zakonskega standarda WLTP.

BMW i3 | Avtor: PRIMA PRIMA

Osnovna ugotovitev je bila, da ni nujno, da proizvajalčeva uradna zagotovila o čistosti izpušnih plinov posameznega avtomobila tudi držijo. In to kljub temu, da naj bi večina avtomobilov že pred časom dosegala stroga merila euro 6d temp ali celo euro 6d.

Realne meritve

Pri ADAC namreč izpušnih plinov ne merijo le v laboratorijskih pogojih, ampak tako opravljene meritve kombinirajo s podatki meritev v realnem prometu. Majhna poraba goriva in nizek izpust ogljikovega dioksida še nista recept za uspeh posameznega avtomobila. Izmerijo namreč tudi emisije dušikovih oksidov (NOx) in trdnih delcev.

Emisije Nov šok Avto Nekateri proizvajalci bodo morali ponovno testirati emisije vozil

Preverjanja niso upravičeni niti električni avtomobili, ki sicer ne izpuščajo lokalnih emisij, a testniki te izračunajo na podlagi razmeroma neugodne precej na premogu temelječe nemške kombinacije virov električne energije, ki predvideva izpuste 579 gramov ogljikovega dioksida na kilovatno uro proizvedene elektrike. S tem so v enačbo vključeni tudi električni in priključno hibridni avtomobili.

Avtomobili s petero zvezdic:

adac poraba izpusti primerjava | Avtor: ADAC ADAC

Vsak avtomobil lahko na testu zbere največ 100 točk, 50 za izpuste ogljikovega dioksida in 50 za ostale izpuste, na osnovi seštevka pa mu podelijo od ene do pet zvezdic. In če ste mogoče mislili, da se električna vozila samoumevno uvrstijo med tiste s petimi zvezdicami, se motite. Električni avtomobil z veliko porabo elektrike, kakršen je denimo audi e-tron, tja pač ne sodi.

Kdo je zmagal?

A tudi zmagovalec je določeno presenečenje. Na prvo mesto se je namreč uvrstil volkswagen polo 1,0 TGI, takoj za njega pa volkswagen golf 1.5 TGI. Oba poganja stisnjeni zemeljski plin. Na tretjem mestu je vendarle električni avtomobil, BMW i3, prav tako pa je kia e-niro osvojila šesto mesto. Med njima je še en avtomobil s pogonom na zemeljski plin, seat arona 1,0 TGI, poleg njega pa še hibridna toyota corolla 1,8 hybrid. Zanimivo je tudi, da je marsikateri dizelski avtomobil premagal bencinske in celo električne tekmece.

Toyota corolla | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Med nehibridnimi avtomobili sta se namreč najviše uvrstila citroen cactus blueHDi 100 in volkswagen golf 1,6 TDI, ki okolje obremenjujeta manj kot denimo tesla 3 AWD z dvema elektromotorjema. Najviše uvrščeni »bencinar« je škoda fabia 1,0 TSI. Vsi ti so osvojili štiri zvezdice. A presenečenja so tudi med tistimi, ki so osvojili tri zvezdice. Med njimi so denimo že omenjeni električni audi e-tron, priključno hibridna kia optima PHEV, prav tako pa tudi skromni mestni malček z atmosferskim bencinskim trivaljnikom renault twingo 1,0 SCe. Še niže so honda CR-V hybrid, merecedes-benz 300e in volkswagen passat GTE.

Avtomobilski ključi Avto Nekateri bi morali plačati tudi 3.300 evrov kazni za vsak avtomobil!

Kaj pa dve zvezdici? Tam najdemo denimo priključno hibridni mitsubishi outlander 2,4 PHEV, morda manj presenetljivo pa tudi športnika renault megane R.S. in hyundai i30 N. Najniže pa je dizelski volvo XC90 D5 AWD geartronic.

A kljub temu, da je na zadnjem mestu avtomobil z dizelskim motorjem primerjava kaže, da negativni predsodki v zvezi z dizelskimi motorji sploh ne držijo, prav tako pa je neutemeljeno tudi povzdigovanje električnih avtomobilov na prestol zelene mobilnosti.

Avtomobili s četvero zvezdic:

adac poraba izpusti primerjava | Avtor: ADAC ADAC

Komentarjev 4
  • Rdečivrag 10:48 23.marec 2020.

    "In, kako priročno...na 1. mestu je...SEVEDA NEMEC! " Je že res, da so Nemci dali na prvo mesto nemški avto, a so dali med najboljše tudi Kio, ki jo očitno Nemci jemljejo vse bolj kot svojo, saj je sicer ne ...prikaži več bi uvrstili pred italijanske, španske, francoske in češke avta - vključnoz njihovo škodo. Zanimivo je tudi, da je Kia takoj za BMW, le kje je Tesla????

  • Snežinko 09:49 22.marec 2020.

    So merili NOx pri dizlih, ja. Kje pa so te meritve? In, kako priročno...na 1. mestu je...SEVEDA NEMEC! Koliko razredov osnovne šole moraš izpustiti, da verjameš temule članku? Se pa strinjam, da so električni avti vse prej kot zeleni, ja. ...prikaži več. Prav je, da so računali proizvodnjo elektrike, ne samo končni izdelek. Žal niso računali črpanje, proizvodnjo in transporte bencina in dizla, torej so rezultati nesmiselni.

  • Avatar Salliliska
    Salliliska 00:43 22.marec 2020.

    Ne veste, kje najti žensko za eno noč? Pridite -- Bredhot.Com