Na ministrstvu za finance so pripravili predlog novega zakona o davku na motorna vozila, po katerem se ta davek ne bo več obračunaval od nabavne cene vozila, pač pa bo pri njegovi odmeri odločilna okoljska komponenta. Novost naj bi bila uveljavljena 1. januarja 2021, do letošnjega 14. februarja pa je mogoče posredovati pripombe.
Z obdavčevanjem motornih vozil je mogoče vplivati na ravnanje kupcev motornih vozil, tako da se zaradi ugodnejše obdavčitve odločajo za nakup okolju prijaznejših in čistejših vozil, opažajo na ministrstvu. V predlogu novega zakona so zato predvideli, da obdavčitev motornih vozil po novem ne bo več odvisna od prodajne cene, pač pa se bodo upoštevale le okoljske komponente, kot so vrsta goriva, izpust ogljikovega dioksida ali emisijski standard.
Na Žurnal24 smo konec leta 2019 opozarjali, da se državi mudi s pripravo novega DMV. Takrat so nam v Fursu zamolčali, da imajo pripravljen novi predlog zakona in nam dejali, da ne morejo govoriti o konkretnih rešitvah in časovnici. Za mnenje smo vprašali tudi Slavko Ažman, ki je vodja delovne skupine za davke pri Sekciji za osebna motorna vozila, ki nam je povedal, da se bo, če država ne pohiti, kmalu davek na nova vozila povečal do trikrat. Dodal je, da so v povprečju vrednosti, ki so izmerjene po novem testnem postopku WLTP, višje od dosedanjih vrednosti (NEDC) za 20 do 25 odstotkov, pri nekaterih modelih pa tudi več. To povečanje uradnih emisij se po njegovih besedah pri današnjem obračunu davka na motorna vozila (DMV) do zdaj še ni idrazil, ker uvozniki skladno z navodili FURS-a obračunavajoj DMV po preračunanih NEDC vrednostih. Ažman nam je tudi povedal, da podražitve tudi še ne pričakujemo v letu 2020, pač pa bi do zelo velikega povečanja obdavčitve vozil lahko prišlo s 1. 1. 2021. Takrat namreč ne bodo več na voljo preračunane NEDC vrednosti emisij ogljikovega dioksida. Zato bodo postale višje WLTP vrednosti edine uradne vrednosti emisij CO2. V primeru, da država ne bo sprejela novega Zakona o davku na motorna vozila (ZDMV), bo veljala stara davčna lestvica v kombinaciji z novimi vrednostmi CO2.
Konec davka na "luksuz"
V novem zakonu ne bo več zapisanega dodatnega davka na motorna vozila, ki je bil za vozila s prostornino motorja nad 2,5 litra uveden sredi leta 2012. Takšna luksuzna vozila so namreč lastniki vse pogosteje registrirali v tujini. Za vsa vozila bo tako določen enotni davek, s čimer pa se prenavlja tudi lestvica za odmero davka.
Na finančnem ministrstvu bodo naslednji mesec zbirali pripombe k prenovljenemu zakonu o davku na motorna vozila. Državna sekretarka Natalija Kovač Jereb je za Val202 povedala, da gredo z novim predlogom DMV predvsem v ozelenitev, da davčna osnova ne bo več vrednost vozila". Generalni direktor Fursa Peter Jenko je prepričan, da bo postopek odmere davka zaradi spremenjene osnove veliko bolj enostaven, jasen, predvsem pa avtomatičen: "Tu je potencial za poenostavitve postopkov, avtomatizacijo in digitalizacijo," je povedal za nacionalni radio.
Lestvica za odmero davka na motorna vozila bo upoštevala novo metodo merjenja ogljikovega dioksida izpustov za nova vozila in uveljavitev novih emisijskih standardov. Za rabljena vozila, ki nimajo podatkov po novi metodi merjenja izpustov ogljikovega dioksida (t. i. preskusni postopek WLTP) predlog zakona predvideva korektivni faktor v višini 20 oz. 22 odstotkov pribitka k podatkom o izpustih ogljikovega dioksida, izmerjenih po preskusnem postopku NEDC.
S predlogom zakona se bistveno poenostavljajo tudi postopki tako za kupce motornih vozil kot za Finančno upravo RS (Furs) in ostale vpletene državne organe. Za vlaganje napovedi za odmero davka ter uveljavljanje oprostitev in vračil davka se namreč uvaja uporaba Fursovega informacijskega sistema eDavki.
Na Valu 202 so za mnenje prosil itudi davčnega svetovalca Ivana Simiča, ki pričakuje višje prilive v državni proračun zaradi ukinitve t. i. davka za vozila s prostornino motorja nad 2.500 ccm: "Če želimo povečati prodajo, če želimo višje prihodke, moramo to narediti. Zdaj se nam dogaja, da imamo manj pobranega DDV-ja od dražjih avtomobilov."
Digitalizacija sistema
Hitrejše in avtomatizirane bodo tudi odmere davka, saj bo zaradi spremembe davčne osnove (ki ne bo več prodajna cena vozila) izmenjava podatkov homologacijskega in registracijskega organa s Fursom potekala avtomatično. V praksi to pomeni, da bodo kupci vozil za namene odmere davka na motorna vozila preko sistema eDavki vložil napoved, kjer se bodo na podlagi vpisane identifikacijske številke motornega vozila predizpolnili vsi podatki, ki so potrebni za odmero davka.
Za razliko od dosedanjega postopka, ko je moral zavezanec pridobiti izjavo o emisijski ustreznosti vozila in jo priložiti k napovedi za odmero davka, se bodo podatki, ki so vsebovani v potrdilu o skladnosti motornega vozila, avtomatično prenesli v Fursov elektronski sistem. Po plačilu ali oprostitvi davka na motorna vozila bo imel registracijski organ dostop do davčne evidence, iz katere bo razviden podatek o plačilu oziroma oprostitvi davka.
Finančno ministrstvo sicer pričakuje 15 milijonov evre višje prilive.
Sprememba tudi za velike družine
Zavezanec bo tako po elektronski vlogi napovedi za odmero davka in plačilu odmerjenega davka moral le še registrirati motorno vozilo. Vsi ostali obiski pri organih zaradi avtomatizacije in povezljivosti evidenc ne bodo več potrebni, kar bo bistveno skrajšalo, pospešilo in poenostavilo postopek za vse, napovedujejo na ministrstvu.
Pomembna razbremenitev je predvidena tudi pri uveljavljanju oprostitev. V postopku odmere davka bo namreč Furs po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc pridobil tudi podatke o istem stalnem prebivališču zavezanca in njegovih treh ali več otrocih, ki je eden izmed pogojev za uveljavljanje oprostitev za velike družine oziroma v posameznih primerih pri uveljavljanju oprostitev za invalide.
Zaradi spremembe prometne zakonodaje in s tem novih meritev izpustov ogljikovega dioksida je predviden začetek uporabe zakona 1. januarja 2021.
POSEBNA PONUDBA POSOJIL Pozdravljeni, sem posameznik, ki ponuja posojila. Ima kapital, ki se bo uporabljal za odobritev posojil med kratkorocni in dolgorocni posamezniki od 5.000 do 5.000.000 EUR do vsi resni ljudje, odvisno od zahtevane kolicine v realne potrebe, obrestna… ...prikaži veča mera je 2% na leto. To pocnem noter naslednja podrocja: - financno posojilo - Hipoteka - Naložba v posojilo - Posojilo za avto - konsolidacija dolgov - Odkup kredita Kontakt: leydifinance@gmail.com MARIA LEYDI
V izpušne cevi zabiti krompir pa bodo avti povsem čisti. Živeli vegi biciklisti...
BUTALE tamale je treba še bolj ožeti