Iztok Boltez, lastnik velikega vulkanizerskega servisa iz Kranja, je povedal, da je bilo pri njih celo manj gneče, kot pa jo je pričakoval. Dela sicer cela ekipa, zato poteka delo tekoče. Gneče pa tudi ni, saj na storitev redno čaka le tri do pet strank. Spomladi namreč ljudje vedo, da lahko z menjavo gum nekoliko počakajo, večina avtov pa trenutno tako ali tako zaradi izolacije skoraj ne vozi, dodaja Boltez. Več gneče sicer pričakuje maja.
Strank pri njih ne naročajo vnaprej. Namesto tega se stranka pripelje k njim in počaka na storitev. Boltez pravi, da se je takšen način v preteklosti nekako najbolje obnesel, zato niti nima predstave, kako bi bilo drugače. Stranka le pride in počaka, tudi če je kdaj gneča, saj točno ve, koliko ljudi je pred njim.
Spomladi običajno ni gneče
Tudi Jure Prebil iz avtoservisa Aniks Plus iz Horjul pravi, da pri njih ni prevelike gneče. To pripisuje tudi temu, da so mediji ljudi pozivali, naj ne hodijo vsi naenkrat na servise. Stranke jih večinoma pokličejo po telefonu, saj so že od prej navajene, da se na servis naročijo, zato laže razporejajo njihove prihode v delavnico, da jim ni treba čakati.
Sicer ne zaznavajo večjega obiska kot lani ob tem času. Prebil dodaja, da spomladi v vulkanizerskih delavnicah tudi sicer ni nikoli prevelike gneče, saj se stranke razporedijo skozi vse spomladansko obdobje. Posebnost horjulskega okolja, kjer imajo večino strank, je tudi v tem, da je veliko vasi visoko v hribih, kjer veliko voznikov spomladi niti ne zamenja zimskih gum za letne, ampak na njih vozijo do jeseni, torej je spomladi še toliko manj navala na njihovo delavnico.
Tudi Jurij Kočar, vodja AMZS servisa, pravi, da člani AMZS in druge njihove stranke upoštevajo njihova priporočila ter se za storitev menjave pnevmatik večinoma naročajo. S tem se izognejo čakalnim vrstam, pripomorejo pa tudi k varnemu opravljanju njihovih storitev, saj na ta način preprečijo stik večjega števila ljudi. A v nekaterih AMZS servisnih centrih po Sloveniji imamo razpoložljive termine v tem tednu že skoraj zapolnjene. Glede na to, da so njihovi servisi razporejeni po vsej Sloveniji, je na mestu tudi vprašanje, kakšne so razlike po posameznih regijah. Pri AMZS ugotavljajo, da nekoliko več povpraševanja po vulkanizerskih storitvah zaznavajo predvsem v regijah z večjimi mesti.
Varnost pred okužbo
Kako pa so v delavnicah poskrbeli za varnost pred okužbo s korona virusom? Kočar pravi, da so v AMZS tudi v preteklih tednih vseskozi opravljali storitve pomoči na cesti in vleke ter tista servisna popravila, ki so bila ob ukinitvi drugih oblik prevoza nujna za zagotavljanje mobilnosti. Seveda so pri tem upoštevali priporočila za preprečevanje okužbe Nacionalnega inštituta za javno zdravje. Enako velja za opravljanje storitev, ki so jih lahko znova začeli izvajati v ponedelljek, torej vse servisne storitve, menjavo pnevmatik, tehnične preglede, registracije, zavarovanje vozil in podobno Poskrbijo tako za ustrezno zaščito strank in zaposlenih kot tudi za vozila, ki jih prezračijo, izključijo prezračevanje, očistijo in razkužijo izpostavljene dele.
Za varnost v delavnici so dobro poskrbeli tudi pri Boltezu. Vsi delavci namreč nosijo zaščitne maske, stranke pa v trgovino vstopajo posamično. Tistim, ki zgolj menjajo gume, pred storitvijo niti ni treba vstopiti v trgovino, kdor pa kupi nove, vstopi v trgovino posamično. Seveda pa je kavarna, ki deluje v sklopu njihove delavnice, v teh dneh zaprta. Za zdaj gre tudi tako, da stranke počakajo na storitev, saj vsi pridejo na vrsto prej kot v eni uri.
Prebil pravi, da pri njih, če je le mogoče, ne posegajo v notranjost avtomobila. Stranko namreč prosijo, da avtomobil sama zapelje na dvigalo, zato razkuževanje notranjosti ni potrebno. Če pa premikanje avtomobila opravijo sami, pa seveda poskrbijo za razkužitev notranjosti.
Počakajte, če ni nujno
Kar nekaj strank imajo sicer tudi v Ljubljani in drugih okoliških občinah, ki jih še omejuje odlok o prepovedi prehajanja čez občinske meje. Ti se v glavnem še ne oglasijo, saj se jim ne mudi in bodo počakali na čas, ko bodo lahko avto pripeljali k njim. Je pa marsikdo klical in naročil nove gume, ki jih bodo pravočasno pripravili. Voznikom sicer svetuje, naj ne hitijo z menjavo gum na vsak način, ampak naj počakajo. Predvsem pa se naj na menjavo gum naročijo, da jim ne bo treba po nepotrebnem čakati v vrsti.
Tudi Boltez voznikom priporoča, naj z menjavo gum počakajo še nekaj časa, da mine največja gneča. To velja predvsem za tiste, ki se avtomobili ne vozijo prav veliko. Iz izkušenj namreč ve, da se z menjavo gum vedno najbolj mudi tistim, ki se vozijo najmanj, in ti lahko gotovo počakajo še nekaj časa.
Na vprašanje, koliko ljudi je menjalo gume doma v lastni režiji, sicer neposredno ne more odgovoriti, v okolici svojega doma pa je v zadnjih tednih opažal, da jih je takšnih bilo kar precej. Doda, da je marsikateri manjši vulkanizer gume menjal tudi na črno, a meni, da je devetdeset odstotkov voznikov gotovo počakalo na uradno odprtje delavnic. Kakšno je dejansko stanje, pa bodo videli v prihodnjih dneh.
Tudi Prebil težko reče, koliko lastnikov je na svojih avtomobilih samostojno zamenjalo gume. Jih je pa klicala vsaj ena stranka, ki je menjavo opravila sama, vendar potrebuje tudi centriranje gum, torej je ta dejavnost gotovo bila. Bodo pa videli, kaj se bo dogajalo v prihodnjih dneh. Verjetno bodo kakšno stranko izgubili, drugo pa pridobili, kar gotovo velja tudi za druge delavnice.
Pri AMZS sicer ocenjujejo, da večina voznikov menjavo gum opravi v svoji občini. Če teh storitev v svoji občini nimajo na razpolago, potem jih poiščejo v bližini. Voznikom svetujejo, naj vsekakor ocenijo nujnost servisa in se na podlagi tega odločijo, kdaj obiskati servisno delavnico. To velja tudi za menjavo gum.