Cenejši električni avtomobili so ključni za preboj elektromobilnosti tudi do kupcev z nižjo kupno močjo. Obetamo si lahko precej novih modelov s ceno pod 20 tisočaki, kar je danes še velika redkost.
Večina modelov bo umeščena v razred majhnih avtomobilov, ki je v zadnjih letih izgubil velik tržni delež, saj so znamke, kot so Citroen, Fiat, Peugeot, Opel/Vauxhall in Ford, umaknile pomembne modele vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem. Kot vzrok so navedli pomanjkanje dobička in v nekaterih primerih nove predpise o kibernetski varnosti in programski opremi.
Trenutni trg električnih avtomobilov pod 20.000 evrov – brez spodbud s strani vlade ali proizvajalcev – v Evropi sestavljata zgolj dva mikro avtomobila, oba proizvedena na Kitajskem: leapmotor T03 iz Stellantisa in dacia spring iz skupine Renault. V Nemčiji spring stane od 16.900 evrov, T03 od 18.900 evrov.

Kitajski BYD ima velike načrte
Nizkocenovni električni avtomobili, zlasti tisti, izdelani v Evropi, bi lahko pomagali oživiti razred majhnih avtomobilov, ki je leta 2024 po podatkih podjetja Dataforce izgubil skoraj 155.000 prodanih vozil. To pomeni 22-odstotno zmanjšanje glede na leto prej.
Že kmalu naj bi se to spremenilo. Aprila bo BYD, največji proizvajalec električnih avtomobilov na svetu, predstavil evropsko različico mikroavta seagull, ki bo na Kitajskem naprodaj za samo 9000 evrov. Predstavljen bo aprila pod drugim imenom, z več prostora za tovor in po ceni "krepko pod" 20.000 evrov, je povedal tiskovni predstavnik BYD.

Uradnih informacij o evropski odobritvi ni, kitajski testi pa obljubljajo doseg do 405 kilometrov. Lani je BYD na Kitajskem prodal okoli 450.000 enot. Prenova se obeta letos. Mala kombilimuzina e-C3 je bil prvi električni avtomobil, izdelan v Evropi, ki je ob lansiranju leta 2024 padel pod mejo 25.000 evrov. Začetna cena v Nemčiji je bila 23.300 evrov, doseg pa okoli 320 kilometrov. Mestna različica z dosegom 200 kilometrov naj bi bila na voljo za manj kot 20 tisoč evrov. Citroën ni razkril podrobnosti, vendar bo imelo vozilo verjetno manj zmogljiv elektromotor kot trenutni model s 113 KM. Lahko bi dobil tudi manjšo litij-železov fosfatno (LFP) baterijo. Verjetno bo tudi brez nekaterih dodatkov, kot so osrednji zaslon na dotik in deljivi zadnji sedeži.

Twingo, VW ID.1 in številne različice drugih znamk
Novi twingo je nekakšen testni laboratorij za Renaultov električni oddelek Ampere, ki želi model razviti v dveh letih, s čimer bi sledili hitrosti Kitajcev. Twingo temelji na skrajšani različici platforme AmpR Small in uporablja LFP baterije namesto nikelj-manganovo-kobaltnih baterij, kot jih poznamo v renaultu 5 e-tech electric. Twinga bodo izdelovali v Sloveniji, na trg pa naj bi prišel v začetku leta 2026.
Renault in VW sta se pogovarjala o sodelovanju pri novem twingu, vendar se je VW po odporu nemških sindikatov odločil za samostojno pot, zaradi česar je Ampere ostal brez partnerja, ki bi lahko amortiziral razvojne stroške in izkoristil zmogljivosti v Novem mestu v Sloveniji.

Nissan je lani objavil, da je izbral Ampere za razvoj svojega naslednjega majhnega avtomobila, vendar ni jasno, ali se bo ta projekt uresničil glede na negotovost okoli Nissanovih financ in partnerstev.
Bolj verjeten scenarij – čeprav ni uradno objavljen – je, da bo naslednja generacija dacie spring izdelana skupaj s twingom, s čimer se bodo v koncernu izognili carinskim obremenitvam, saj spring nastaja na Kitajskem. Glede na načrt lansiranja Dacie vozila ne moremo pričakovati pred začetkom leta 2027.
Volkswagen še ni predstavil serijske različice koncepta ID.2 All s ceno okoli 25.000 evrov, a hitro napreduje z električnim malčkom, ki bi nadomestil e-Up in škodo citigo iV. Novi avtomobil, ki naj bi se imenoval ID.1, je bil javnosti predstavljen v začetku marca.
ID.1 je del nove družine majhnih električnih avtomobilov, ki jih razvija "osnovna skupina znamk" koncerna VW, ki vključuje znamke VW, Škoda in Seat/Cupra. Verjetno bodo na trg zapeljale tudi različice za omenjene znamke. Schaeffer ni povedal, kje bodo izdelovali ID.1.
Hvala ne, ne, hvala ne..., ne gane me, ne gane me, srce še ljubi hlape...
@avtor: Avtomobil z začetno ceno nemoreš kupiti, ker ne obstaja...
Če hočejo proizvajalci osvojiti kupca naj se zedinijo in ustvarijo standardno baterijo ki jo lahko v polnilnici zamenjamo po načelu prazno polno, kar bi občutno skrajšalo čas čakanja v polnilnici kar je trn v peti vsem bodočim kupcem. In hkrati… ...prikaži več bi bil eavto cenejši ker ne bi imel baterije