Limuzinska octavia se je centimetrsko postavila ob bok Volkswagnovemu passatu, ki ga prekaša v prostornini prtljažnika in zaradi pametne zasnove notranjosti tudi v uporabnosti. Ali zato predstavlja grožnjo passatu, sploh če upoštevamo, da bi bil primerljiv model VW okoli pet tisoč evrov dražji?
Prostora na pretek
Octavia v osnovi ponuja ljudsko ceno pod 15 tisočaki, a je z vsemi novimi tehnološkimi pridobitvami in centimetrsko rastjo preskočila razred. Zdaj je medosna razdalja le še dva centimetra krajša kot pri passasu, zato je znotraj prostora zares veliko.
Premalo čustvena oblika
Oblikovno, tako kot prejšnje generacije, ne vzbuja veliko čustev, predvsem zadek je z majhnimi žarometi pust, zato pa še vedno stavi na racionalnost, pa čeprav cena z vsemi dodatki lahko poskoči visoko.
Poraba pred dinamiko
Glede na to, da si platformo deli z golfom, pri katerem smo hvalili lego na cesti, z voznimi lastnostmi povsem ne prepriča, pa čeprav je občutek proti prejšnji generaciji pričakovano veliko boljši. Pospeški so solidni, še posebej zaradi 100 kilogramov manj, v primerjavi s predhodnico. Nagibanja v ovinkih je zaradi ojačane karoserije zdaj manj, a pri bolj dinamični vožnji nos sili iz ovinka, občutki pod prsti na volanu (za dinamične voznike priporočamo doplačilo za trikraki volan) pa ne zadostijo dirkaški žilici.
Podatki o vozilu: (Škoda octavia 2,0 TDI DSG, Elegance)
Motor: 1.968 cm3, dizelski, 150 KM, 110 kW pri 3.500 vrt.
Navor: 320 Nm od 1.750 do 3.000 vrtljajev
Poraba na testu: 5,8 litra/100 km (mešani cikel), izpust 119 g CO2/km
Zmogljivosti: 215 km/h, 8,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 23.890/30.943 evrov (testni)
+ Prostorna notranjost in prtljažnik, serijska oprema, varčen motor.
– Glasen motor ob vžigu, lega na cesti, preglednost nazaj, premalo čustvena oblika.
Nikakor ni grožnja Passatu. Passat je še zmeraj lepotec v primerjavi s Škodo.