Na zunaj in znotraj dimenzijsko podobni limuzini sta namenjeni družinam z nižjimi proračuni, a voznikom ponujata dva različna koncepta, ki si tudi cenovno nista povsem podobna.
Že v izhodišču so pri Peugeotu svojo limuzino zasnovali za vzhodne trge, medtem ko pri Škodi s svojo resno mislijo tudi na zahodu.
Peugeot je za štiri centimetre krajši, a ima za pet centimetrov daljšo medosno razdaljo, kar se pozna pri sedenju. Pri levčku na zadnji klopi ostane več prostora za kolena, bosta pa v obeh udobno sedela le dva potnika, trije odrasli se bodo vedno stiskali z rameni. 301 ima na zadnji klopi celo le dva vzglavnika, zato bo, čeprav je homoligiran za pet ljudi, tretji potnik na sredini slabo zaščiten v primeru morebitnega trka.
Varčevanje na materialih
V rapidu lahko voznik volanski obroč nastavi tako po višini kot po globini, medtem ko ga lahko pri 301 pomikamo le po višini. Pri slednjem sta sedeža spredaj bolj udobna, a ne razkošna, prav tako ne materiali, ki so v primerjavi z drugimi modeli iz palete vozil podpovprečni. Cenenost se še najbolj opazi pri glasnem odpiranju in zapiranju vrat. Robustna trpežnost je bolj v ospredju kot prefinjenost. Pust videz trde plastike so sicer olepšali s črnino v visokem sijaju in srebrno letvico pred sovoznikom, tudi armaturna plošča je razgibana in nič dolgočasna, merilniki pa dobro pregledni. Varčevanje se opazi še pri odpiranju stekel, ki je električno, a so stikala iz vrat tako spredaj kot zadaj prestavljena na sredino. Rapid in 301 smo preizkusili z najvišjo stopnjo opreme, a v osnovni le Škodina limuzina ponuja klimatsko napravo, medtem ko imata oba ESP in potovalni računalnik, tudi sredinski naslon za roke spredaj in zadaj, francosko varčevanje pa se opazi na številu zračnih blazin in zaves, saj jih ima rapid šest, 301 pa le štiri.
Naprednih varnostnih pomagal ni
Čeprav rapid ponuja več, mu štejemo v minus, da ne premore samodejnega vklopa dnevnih luči. Testni rapid je tako premogel dobro delujočo samodejno enopodročno klimatsko napravo, ki hitreje ogreje potovalni prostor kot klima pri peugeotu. Boljši občutek pod prsti ponuja tudi volan, ki je po vzoru na audija dobil vrtljiv gumb za nastavitev jakosti avdionaprave. Peugeotov ima komande skrite za volanskim obročem, ki pa je precej velik in moteče okoren v krožiščih. Oba premoreta na avtocesti uporaben tempomat, v obeh pa vas pozimi zaradi možnosti ogrevanja sedežev ne bo zeblo v zadnjico. S prečiščenimi linijami je rapid preglednejši, enostavnejše je tudi upravljanje s potovalnim računalnikom, saj je pri peugeotu prikaz porabe in dosega ter upravljanje z njim na osrednjem zaslonu na sredinski konzoli in ne na obvolanskih ročicah, kakor smo danes vajeni v vozilih.
Oba z velikim prtljažnikom
Medtem ko je peugeot klasična štirivratna limuzina, ima škoda rapid pet vrat, saj se pokrov prtljažnika odpira skupaj z vetrobranskim steklom. To hvalimo, saj pri peugeotu skozi ozko nakladalno površino v prtljažnik ne spravimo večjih oglatih predmetov, ki gredo v rapida brez težav. Rapid ima s 550 litri razkošen prtljažnik, kar smo pri škodinih limuzinah že vajeni, družinsko uporaben pa je tudi 506-litrski pri peugeotu, odpiramo pa ga kar s pritiskom na gumb na ključu za zagon motorja.
Različni zgodbi se nadaljujeta na cesti, kjer mehko nastavljeno peugeotevo podvozje udobno požira luknje, a se v ovinkih preveč nagiba, medtem ko trdo podvozje pri rapidu vozniku dovoljuje več drznosti, kar se najbolj občuti v mirnem vijuganju v zavojih. Pri peugeotu nekoliko zmoti plehnatost, lahka karoserija z le 1.090 kilogrami (rapid je 85 kilogramov težji) pa je pisana na "kožo" 1,6-litrskemu turbodizlu z 68 kilovati moči, ki je povrhu tudi varčen. Na testu smo s 301 tako porabili le šest litrov goriva na sto prevoženih kilometrov. Najslabši del pogonskega sklopa je razvlečen petstopenjski ročni menjalnik z dolgimi hodi, ki povzročajo cenen zvok, plastična ročica pa se rokam ne prilega dobro.
Rapidov pogonski sklop sestavlja 1,2-litrski turbobencinski motor s 77 kilovatov moči in ročni šeststopenjski menjalnik z dobro preračunanimi prestavnimi razmerji. Tudi poraba je s sedmimi litri povsem zadovoljiva.
Pod črto, rapid je boljši izdelek v večini segmentov, a je nizkocenovnik le v primeru osnovnega modela, ki stane 11.999 evrov. Testnik z vsemi dodatki namreč stane 17.943 evrov, medtem ko boste za z vsemi dodatki založeni peugeot 301 odšteli 15.320 evrov (osnovna izvedenka stane 9.500 evrov).
33
ogledov
Nizkocenovnika le kot izhodiščna modela
Kompaktne limuzine, predvsem cenejše za racionaliste, doživljajo drugo mladost. Primerjali smo škodo rapid in peugeot 301.
Se opravicujem Pakistancem.
Enostavno ne razumem kdo bi to kupil? Kaj je pa s hatchbacki (Focus, Astra, Megane, itd.) narobe? Tisto so konkretni avtomobili, tole pa vse nekaj na pol izgleda za Pakistanski trg.
Peugeot 301 - polno opremljen stane 15.320 eur. Tisti ki ga kupi za tak denar je preprosto nor! Za 15.000 eur lahko kupec dobi že Peugeot 308 diesel z ABS/ASR, 6 blazin, steklena streha, LED luči, tempomat, avt. klima,… ...prikaži več senzor za dež, radio USB ...OK -308 je pred prihodom novega modela - vsekakor pa je veliko več solidnega avtomobila od 301.