Koncern Volkswagen je na isti platformi izdelal kar tri modele treh različnih znamk – volkswagen up, ki smo ga že preizkusili na testu, škodo citigo, ki vam jo predstavljamo zdaj in seat mii, ki pri nas še ni naprodaj.
Vsi trije imajo veliko skupnega, a jih med seboj vseeno nekaj ločuje. Citigo je oblikovno všečen avto, ki napoveduje nove čase škodinih vozil, ki bodo, če sodimo po primerjavi upa in citiga, ostali bolj preprosti.
Ob vstopu v notranjost smo se še enkrat zadovoljno nasmehnili nad prostornostjo – navzven tako majhna, a znotraj vseeno velika. Da sedite v malčku, pozabite takoj, ko pohodite stopalko na plin enolitrskega trivaljnega bencinskega motorja, ki se tudi brez turbine z lahkoto kosa tako s klančinami, kot avtocesto, pri tem pa ji je v pomoč natančni petstopenjski ročni menjalnik kratkih in uglajenih hodom. Po tej plati se motor in menjalnik obnašata enako kot v upu. Plus več je poraba, ki jo zlahka ukrotimo nekaj nad štirimi litri, v povprečju (mesto-relacija-avtocesta), pa smo mu namerili okroglih pet litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov.
Kje so torej razlike?
Nekaj jo je že pri materialih, ki so na oko manj privlačni, a vseeno kakovostno sestavljeni. V citigu je veliko več sivine kot pri upu!, ki ima v 251 litrskemu prtljažniku uporabno dvojno dno, s katerim se škoda ne more pohvaliti, tudi volanski obroč je nastavljiv zgolj po višini, opcije, da bi bil nastavljiv tudi po globini pa ni možno niti doplačati. Poleg vseh plusov je na žalost obdržal napake, kot je odpiranje stekel, saj lahko voznik s pomočjo stikala spušča in dviga steklo le na svoji strani vrat. Vredno je razmisliti tudi po petvratni različic, saj so prva vrata dolga in predstavljajo težave, ko parkiramo na ozkih in nagnetenih parkiriščih, za nameček pa je le 420 evrov cenejši od petvratne različice. Testnik je sicer imel serijsko sistem za lažje vstopanje potnikov na zadnjo klop (easy entry), a tudi to zahteva kar nekaj mučenja, da sedemo v zadnjo klop, za nameček pa lahko tak sistem čez čas prinese več stroškov, kot če bi se že v začetku odločili za pet vrat.
Odpovedali se ne bi niti tempomatu, za katerega je treba odšteti še 150 evrov, niti informativnemu trikrakemu volanu, ki omogoča lahkotno parkiranje in obračanje, vozilo pa podraži za 174 evrov. Bi si pa na seznamu dodatkov želeli vsaj start stop/sistem, uporaben bi bil tudi sitem za prepoznavanje vozil v mrtvem kotu, saj gre nenazadnje za mestno vozilo, kjer je menjavanje pasov pogost manever.
Podatki o vozilu: Škoda citigo 1.0 3v (Elegance)
Motor: bencinski, trivaljni
Prostornina: 999 ccm
Najvišja moč: 55 kW (75 KM) pri 6.200
Najvišji navor: 95 Nm med 3.000 in 4.300 vrt./min.
Poraba na testu: 5,5 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 108 g CO2/km
Zmogljivosti: 171 km/h, pospešek 13,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 3.563 x 1.641 x 1.478 medosna razdalja: 2.420
Prtljažnik: 251-951 litrov
Cena: 7.777/11.494 evrov (osnovni /testni)