Pri obeh izrazita pripadnost znamki
Da je podsegment omenjene serije kombilimuzin B segmenta še kako priljubljen, priča uspešnost oplove serije black&white, ki je bila začeta prav pri nas.
Prva, ki je imela te dodatke, je bila ravno corsa in na podlagi uspešnosti te serije se je rodila serija colour line. To prepoznamo po barvnih nalepkah v stilu športnikov sedemdesetih let, kontrast kričeče rdeče barve in belih nalepk, ki se raztezajo prek pokrova motorja na streho in končajo na zadnjem spojlerju in potem na zadku, pa so vidne že od daleč in značaj avta dobro spremenijo. Posebnosti predstavljajo tudi stranski ogledali v beli barvi in 17-palčna platišča, ki zaradi mer delujejo veličastno. Da so stekla od B stebrička še dodatno zatemnjena, pa je tako ali tako že domena paketa sport, ki tej corsi služi kot osnova. Fabia na drugi strani prisega na črnino, v katero je odeto ozadje sprednjih luči, v enaki barvi pa je tudi motorna maska in podaljšek sprednjega spojlerja. Z boka v ospredje stopita še črni ohišji stranskih ogledal in črna streha ter platišča, ki imajo tudi svetlečo obrobo. Da so ta "le" 16-palčna, razodene samo natančen pogled, bi se pa zanje mi vseeno odločili, saj zahtevajo zmernih 150 evrov doplačila. Zadek je oblikovno še najmanj razburljiv del, so pa športnost lepo izrazili z nakazanim difuzorjem v sijoči črni barvi.
Znotraj bolj športna fabia
Notranjost je pri fabii enako razburljiva, saj rdeče sedeže spremlja še enako obarvan šiv na pravilno odebeljenem trikrakem športnem volanu, manšeti prestavne ročice in ročici ročne zavore, stopalke pa krasi aluminij. Enak material najdemo tudi na pragovih, na ploščicah pa je izpisano, da gre za različico monte carlo. Drugače pa je to že znana notranjost, ki jo krasi dobra ergonomija, dovolj kakovostni materiali ter določena mera monotonosti na armaturni plošči in sredinski konzoli. Preveč je namreč črnine, tisti ščepec imitacije aluminija pa tega občutja ne izniči dovolj. Drugače je v corsi, ki sicer ne sledi toliko (ali dovolj) športnemu izgledu zunanjosti, , je pa dodatkov v obliki klavirske črnine, osrendji del sredinske konzole pa poleg prav tako velikega mono kromatskega zaseda na dotik občutljiv zaslon. Na njem se izpisujejo podatki klimatske in audio naprave, na zgornjem pa delovanje klimtaske naprave in potovalnega računalnika. Ergonomija je tudi tu na visokem nivoju, športnost pa corsa zasleduje z zunanji barvi ujemajočimi šivi na sedežih in volanskem oboroču, je pa teh podrobnosti vseeno manj kot v fabiji. Čeprav sta v obeh vozilih prestavni ročici povsem enako kot pri bolj „civilnih2 različicah pa v roko bolje sede tista v fabiji, saj je bolj natančna in lepše teče med prav tako le petimi prestavnimi razmerji. Odtenek bolje se sedi v fabiji, volanski obroč pa daje boljši občutek o dogajanju pod kolesi.
Pri motorju v ospredju fabija...
Pod motornim pokrovom se je v fabijinem primeru vrtel 1,2-litrski prisiln o polnjeni bencinar, ki preseneti z močjo in odzivnostjo, četudi gre za šibkejšo od dveh različic. Na papirju nič kaj impresivnih 63 kilovatov se v praksi izkaže za več kot zadostnih, saj so zaradi turbine pospeški veliko boljši kot pričakuješ. V corsinem primeru pa je pod pokrovom brnel 1,4-litrski atmosferski bencinar, ki sicer proizvede občutno več moči, natančneje 74 kilovatov, se pa zgodba obrne v prid fasbije, ko pogledamo navor in njegovo krivuljo. Fabijin TSI bencinar namreč proizvede 160 Nm navora, večino tega pa je na voljo tudi veliko prej kot corsinih 130 Nm. Fabijin motor tako v nobenem režimu delovanja ni podhranjen, medtem, ko je corsinega treba vrteti v vrtljaje, kjer postane tudi občutno glasnejši. V primeru motorizacije je tako močno v ospredju fabia.
nekoliko drugačno sliko pa kaže fabijino podvozje in vzmetenje. Oba sta sicer zelo čvrsta in zadostita športnim apetitom pogonskega sklopa, temu pa ne sledi visoko težišče, zaradi katerega je v ovinkih več nagibanja, hitreje pa pride tudi do odnašanja prednjega dela vozila. Corsa je tudi bolj konkretna, saj čeprav gre za enako podvozje kot pri ostalih različicah sport, ampak med ovinkih je situacija nekoliko boljša, vsaj kar se občutka o meji zdrsa tiče. So pa dopustne hitrosti med hitreje voženimi ovinki dokaj podobne, tako da gre res za občutek voznika.
Fabia občutno cenejša in uporabnejša
Če gledamo avtomobila kot celoti, k mizi več prinese fabija, saj je od corse kljub tehnologiji prisilnega polnjenja občutno cenejša, kombinacija motorja in menjalnika pa bolj posrečena kot tista v corsi. Slednja je sicer veliko bolje opremljena, saj je del serijske opreme tudi Esc sistem, testna pa je proti doplačilu imela tudi navigacijo (fabija pa recimo ogrevanja prednja sedeža), a za to razliko v ceni si lahko omislite tudi to in k temu dodate še 77 kilovatno različico istega motorja, pa še malo ostane. Glede na vse in tudi na škodine uspehe v rallyu bi se zato mi raje odločili za njo, je pa res, da ima corsa prav tako številne adute, ki so z prenovo postali še bolj očitni.
Podatki o vozilu: (Opel corsa 1.4 16v sport color line 3v)
Motor: 1.398 cm3
Vrsta: štirivaljni bencinski
Moč: 74 kW (100 KM) pri 6.000 vrtljajih na minuto
Navor: 130 Nm pri 4.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 7,5 litra/100 km, 129 gramov CO2
Zmogljivosti: 180 km/h, 11,9 sekunde (0–100 km/h)
Mere (DxŠxV) (v mm):3.999x1.737x1.488, medosna razdalja 2.511, prtljažnik (v litrih): 285–1.050
Cena: 13.779/16.020 EUR
Podatki o vozilu: (Škoda fabia 1.2 TSI 63kW monte carlo 5v)
Motor: 1.197 cm3
Vrsta: štirivaljni bencinski
Moč: 63 kW (86 KM)/pri 4.800 vrtljajih na minuto
Navor: 160 Nm/ med 1.500 in 3.500 vrtljaji na minuto
Poraba: 7,1 litra/100 km, 121 gramov CO2
Zmogljivosti: 177 km/h, 11,7 sekunde (0–100 km/h)
Mere (DxŠxV) (v mm):4.4.013x1.651x1.492, medosna razdalja 2.464 prtljažnik (v litrih): 300–1.163
Cena: 11.999/13.640 EUR
A malce tiskarski škrat nagaja,Žurnal ????