Avto
38 ogledov

Primerjava športnih limuzin

Primerjalni test honda accord type S in volvo S60
1/64
Žurnal24 main
Soočili smo hondo accord 2.2 i-DTEC (132 kW) type-S in volva S60 D5 automatic summum.

V razredu srednje velikih športnih limuzin imata že vrsto let svoja predstavnika tudi Honda in Volvo. Novi S60 in nova različica accorda pa še nikoli nista bila tako blizu najboljšim v segmentu, ki jih pregovorno predstavlja nemška "sveta" trojica. So pa med primerjanima modeloma številne razlike, največja pri ceni.

Oba konkretno športna in dinamična
Če smo za modele volva še pred kratkim upravičeno trdili, da dizajn ni njihova močna točka, je zdaj ta izjava povsem neutemeljena. Novi S60 je med bolj razgibanimi v razredu, in čeprav še ne dosega dinamičnosti športne različice limuzinskega accorda, mu pred njim zdaj ni več treba zardevati. Oba namreč krasi športna bočna silhueta in proti zadku hitro padajoča streha, prav tako pri nobenem ne manjka kroma povsod na karoseriji. Accord s končnico S ima sicer temu primerno več spojlerjev, vendar zaostaja pri izpušni cevi, ki je pri accordu enojna in obrnjena navzdol. Volvo tu pokaže več domišljije, saj ima D5-različica S60 dve ločeni izpušni ceni "bencinsko" velikega premera.

Znotraj je zgodba podobna tisti pri zunanjosti. Veliko več dinamičnosti kot prej beležijo merilniki in celotna notranjost S60, je pa ta še vedno korak za tisto pri accordu, ki je, čeprav samosvoja, zelo dinamična. Je pa za razred boljša ergonomija pri volvu, saj ima S60 čistejše linije, nekoliko pa zmoti tudi nagnetenost stikal pri accordu. Na posameznih mestih ima sicer tudi volvo veliko stikal, so pa ta razporejena veliko bolj intuitivno. Izdatnejšega bočnega oprijema sta prednja sedeža v hondi, sta pa tista v volvu na dolgi rok udobnejša, voznikov pa je tudi električno nastavljiv in s spominom. Nekoliko bolj prepričljiva je tudi imitacija aluminija pri S60, zahvaljujoč tej pa notranjost deluje bolj prestižno.



Glede prostora v prvi vrsti je rezultat na moč podoben, v drugi vrsti, glede na 10-centimetrsko razliko v dolžini, razumljivo stopi accord. Enako velja za prtljažnik, ki je s 460 litri pri hondi konkretnih 80 litrov večji, sta pa oba zgledno obdelana in ponujata preprosto podiranje sedežev v drugi vrsti.

Če je pri prostornosti prednjačila honda, pa pri napredni tehniki v ospredje stopi S60. Pri volvu si lahko, če dodatno sežete v žep, omislite vso ta hip možno napredno tehniko, vključno s sistemom zaznave menjave voznega pasu, vozila v mrtvem kotu, aktivnega tempomata, kot prvi model na trgu pa ima tudi sistem za zaznavo peščev. Accord večino tega pri dražjih različicah sicer ponuja, ne pa tudi pri tej (Type-S). Sta pa primerjana modela sicer zelo podobna glede serijske opreme, saj imata oba ksenonska svetila, volvo tudi LED-tehniko, vsaj delno usnjeno oblazinjenje, ogrevana  prednja sedeža, menjalnik CD-jev in zmogljiv avdiosistem, dežno tipalo in tempomat. Volvo pa to preseže še z akustičnimi in vizualnimi parkirnimi pomagali na zadku, ki jih accord ne premore in si zato zasluži grajo.

Napredna tehnika pa volva občutni podraži, in sicer za dobrih šest tisočakov. Toda pogled na Hondin cenik pokaže, da vas podobna razlika v ceni čaka tudi, če se odločite za accordovo najdražjo različico, ki jo v kombinaciji s 110-kilovatnim dizlom in (še vedno le petstopenjsko) avtomatiko ocenjujejo na 40.690 evrov. To pa je že bližje ceni volva, ki pa z vso napredno tehniko preseže mejo magičnih 50 tisočakov. S tem je še vedno občutno dražji kot honda.   

Podobna motorja, različen izkupiček
Pri motorizaciji gre v obeh primerih za najmočnejšo dizelsko opcijo v ponudbi, obakrat pa znamki to dosegata z večanjem moči že obstoječih agregatov. Hondin je tako manjši in (le) štirivaljni, ponudi pa več kot zadostno mero eksplozivnosti, čeprav je v mirujočem stanju velikokrat preveč slišen. Nekoliko bolj uglajen je dva "decilitra" večji Volvov petvaljnik, ki Hondinega 132-kilovatnega prekaša za 19 kilovatov (25 KM), temu primerno več je tudi navora, ki je na voljo hitreje in v širšem razponu vtljajev. Razliko med testiranima voziloma pa predstavlja menjalnik, ki je pri hondi ročni šeststopenjski in lepše sede v roko ter bolje prestavlja kot volvova klasična šeststopenjska avtomatika. Ta motorju celo vzame nekaj ostrine, zato smo tu še bolj pogrešali avtomatiko v dvojno sklopko, ki jo recimo najdemo pri bencinskih "bratih" modela S60.

Glede zmogljivosti motorja je razumljivo nekoliko v prednosti  večji volvov agregat, glede voznih lastnosti pa sta si celo presenetljivo blizu, saj sta imela oba progresivna in pravilno odebeljena volana z veliko povratnih informacij o dogajanju na cestišču. Obratna zgodba je pri porabi, kjer v ospredje stopi manjši hondin agregat, ki se na 100 kilometrov poti zadovolji z dobrimi sedmimi litri plinskega olja, volvov pa z dobrega pol litra več. Je pa glede na dejstvo, da gre za petvaljnik, ki moč na prednji kolesi prenaša prek avtomatskega menjalnika, prav tako zelo ugoden. Glede motorja tako zmaga volvo, glede menjalnika honda, glede voznih lastnosti ostane rezultat neodločen, glede porabe pa je pogojni zmagovalec vnovič honda.


    
O nakupu odločilne preference glede znamke in cena
Glede na vse lahko rečemo, da oba primerjana modela še nikoli nista bila tako blizu premium konkurenci srednjega razreda kot zdaj. Se pa to ne nazadnje, predvsem pri volvu, pozna tudi na ceni. Če je podobno močna nemška konkurenca še nekoliko cenejša, pa zagotovo ni tako, ko v enačbo vključimo še vso opremo, tudi tehnično. Je pa res, da razlika med premium in zasedajočimi modeli kopni tudi pri ceni in ne zgolj kakovosti. Nerazumljivo velika razlika je v ceni, ki ne odraža realnega stanja, kako dobra sta primerjana modela, zaradi podobnih rezultatov (gledano celostno) pa nakup govori v prid japonskega konkurenta, ki se zelo lepo pelje, agregat pa preseneti tudi z zelo ugodno porabo, čeprav šved ni povsem brez adutov. Eden teh je nedvomno varnost, po novem pa tudi več dinamike, tako oblikovne kot vozne.

Podatki o vozilu: (Honda accord 2.2 i-DTEC (132 kW) type-S)
Motor: 2.199 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 132 kW (180 KM)/pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 380 Nm/ pri 2.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 7,2 litra/100 km, 154 gramov CO2
Zmogljivosti: 220 km/h, 8,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.726x1.840x 1.440, medosna razdalja 2.705, prtljažnik (v litrih): 460
Cena: 35.490/36.040 EUR

Podatki o vozilu: (Volvo S60 D5 automatic summum)
Motor: 2.400 cm3
Vrsta: petvaljni vrstni dizelski
Moč: 151 kW (205 KM)/pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 420 Nm/ med 1.500 in 3.250 vrtljaji na minuto
Poraba: 8,0 litra/100 km, 166 gramov CO2
Zmogljivosti: 230 km/h, 7,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.628x1.899x 1.484, medosna razdalja 2.776, prtljažnik (v litrih): 380
Cena: 44.565/50.898 EUR

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.