Avto
236 ogledov

Razlike manjše, kot si mislite

Primerjalni test: Audi Q5 2,0 TDI quattro, BMW X3 xDrive 20d in mercedes-benz GL
1/83
Žurnal24 main
Vozili smo. Na testu smo primerjali trojico srednje velikih suvov mercedes-benz GLK, audi Q5 in najnovejši BMW X3. Razlike so manjše, kot bi si lahko mislili.

Med premium srednjimi suvi ponovno vre, saj sta GLK in Q5, ki sta se na trgu že dodobra usidrala, dobila ponovno neizprosno konkurenco – novega X3. Predmet primerjave so bili najbolj razširjena pogonska opcija v obliki dizelskega štirivaljnika in stalni štirikolesni pogon. In tako pri motorjih kot pogonu smo zabeležili le manjša odstopanja, o nakupu pa bo zaradi podobne osnovne cene še vedno odločala pripadnost znamki. Nekoliko občutnejše razlike so le pri prostornosti potniške kabine in pogonu, kjer enkrat blesti eden, drugič spet drugi model.

Podobno mod(er)ni in nastopaški
Oblikovno treh primerjanih modelov sicer ne boste zamenjali, saj pri GLK prevladujejo ostri in odsekani robovi, medtem ko je Q5 bolj "konfekcijski“, a zato všeč širšemu krogu kupcev, manj kot GLK pa se mu poznajo tudi leta. Zaradi "drugačnosti“ je GLK na cesti bolj opazen kot Q5. Nekje vmes, a med trojico tudi najbolj nastopaški je X3. Glede na to, da sta ostala dva na trgu že več kot tri leta, je razlika glede modernosti dizajna manjša, kot bi pričakovali.

Znotraj X3 in GLK zaostaneta za Q5

Glede ergonomije in kakovosti izbranih materialov so vsi trije v razrednem vrhu, a so (kjer gre za bolj osnovne različice) še vedno prisotne določene pomanjkljivosti. X3 tako ne prepriča glede materialov, saj so plastične obrobe, ki posnemajo aluminij, videti ceneno, preveč pa je tudi matirane črne plastike na sredinski konzoli. Enake toplo-hladne občutke pusti tudi notranjost v GLK, saj je preveč oglatosti, zaradi česar avtomobil deluje manj prestižno. Pri Q5 glede ergonomije in materialov pomislekov skoraj nismo imeli, le klimatska naprava oziroma njena stikala zahtevajo nekaj privajanja.

Prednja sedeža v X3 nudita najboljši bočni oprijem, a sta obenem tudi najožja in zato najmanj "foteljasta“. Manj oprijema, a več centimetrov v širino, je v sedežih v GLK, nekje na sredini so tisti v Q5. Je pa v GLK najmanj prostora za komolce, saj zna desnega pri dolginih močno motiti B-stebriček. V X3 je tudi najtežje najti idealen položaj za volanom, saj se sedeži vzdigujejo ročno dvostopenjsko in na pritisk. Veliko bolje se potnikoma v prvi vrsti godi v GLK, kjer elektrika poskrbi za vse, razen vzdolžnega pomika, ročica, ki temu služi, pa je preveč štrleča in neugledna. Nekje v zlati sredini je ponovno Q5, ki ima sicer ročno pomična sedeža, elektrika nastavlja le ledveni del, pomikanje (razen naslonjala – vrtljivi gumb) je tu najlažje. Pohvalo si zaslužijo tudi vrata, ki imajo več zagozd, kar pride prav pri odpiranju (ali še raje pri zapiranju) na klancu. Najslabši v tem pogledu je X3.



V drugi vrsti je s prostorom presenetljivo najbolj radodaren GLK, in sicer je tega največ v višino, najbolj limuzinska glede naklona naslonjala pa je tudi sedežna klop. Blizu temu je X3, ki ima nekoliko manj prostora v širino, a celo nekaj več za kolena, naslonjalo pa je le kakšno stopinjo ali dve manj položno. Veliko slabše se glede tega odreže Q5, kjer začne streha proti zadku hitro padati, kar pusti davek pri centimetrih za glave v drugi vrsti sedečih, pretiranega razkošja pa ni niti za kolena in glede udobja naslonjal (ki so preveč pokončna). Zaradi manjših mer je pričakovano najmanjši prtljažnik v GLK, ki pa z najmanj 450 litri kljub temu ni majhen. BMW in audi zmoreta še sto "osnovnih“ litrov več, GLK pa priključek ulovi pri povečanem prtljažniku, kjer je razlika v korist ostalih le še 10 (Q5) oziroma 50 litrov (X3). Vsi trije pa nudijo lepo obdelavo in številna pritrdišča in kljukice, za doplačilo pa tudi električno zapiranje, kakršno je imel testni X3.

Trojica ponuja najnujnejšo opremo in nekaj udobnostne v obliki dvoobmočne klime, tempomata, parkirnih pomagal, 17-palčnih platišč in velikega osrednjega zaslona, kjer se izpisujejo podatki audio in klimatske naprave ter drugih sistemov. Za vse ostalo je treba seči globoko v denarnico, s čimer pa se osnovna cena hitro pomakne proti 50 tisočakom. Nobeno testno vozilo ni imelo ksenona ali serijske navigacije, uporabniški vmesnik je najboljši v BMW in audiju, v GLK pa zelo zaostaja. Da pa vse le ni tako popolno, pa pokaže X3, kjer manjkajo osvetljena kozmetična ogledalca, zaradi česar si prisluži veliko grajo.

Pri motorju v ospredje stopi GLK ...

Najbolj kultiviran motor je v GLK, saj je v mirujočem stanju najmanj slišen, med vožnjo in pri višjih hitrostih pa je količina zvoka, ki zaide v notranjost, najmanjša. Najbolj slišen med trojico se zdi motor v X3, medtem ko je v Q5 bližje Mercedesovemu kot BMW-jevemu stroju. Glede zmogljivosti razumljivo v ospredje stopi bavarec, saj ima že na papirju nekoliko več moči in navora, razlika pa je v praksi še nekoliko večja. BMW-jev dvolitrski dizel pospešuje bolje kot ostala dva, čeprav ima v nizkih vrtljajih še nekoliko občutno turboluknjo. Slednjo agregat v GLK s pomočjo avtomatike lepo skrije. Q5 kljub enaki moči kot GLK ostane nerazumljivo zadaj glede performans. Pri legi na cesti je v ospredju prav tako X3, saj pri dinamični vožnji zahteva najmanj voznikovega dela in več nevtralne vožnje. Presenetljivo blizu mu je GLK, razlika pa se z večanjem hitrosti in G-pospeška tudi povečuje. Q5 je najmanj prepričljiv, saj se mu pozna težak nos, ki v hitro voženih ovinkih tudi najprej potrebuje dodajanje volana ali pomoč ESC sistema.

Glede voznega udobja si vsi trije zaslužijo vse pohvale, saj se pri višjih hitrostih na avtocesti peljejo zelo lepo tudi z osnovnim podvozjem, tako da ne vidimo razloga, da bi segali v žep po dodatna dva tisočaka za prilagodljivega. Vsi so v vrhu tudi glede smerne stabilnosti in nagibanja, najboljši volan in občutek za njim pa je v X3.

... pri pogonu pa X3
Pogon je pri vseh stalni štirikolesni, kjer elektronika glede na razmere spreminja količino navora na posamezni osi. Kljub temu pa so med pogoni ključne razlike, ki se izkažejo v praksi. Audijev sistem quattro s sredinskim diferencialom torsen deli motorno moč med oba kolesna para v razmerju 40 : 60, razmerje pa se glede na oprijem lahko spreminja od 65 odstotkov spredaj do 85 odstotkov zadaj. Podobno se v osnovi obnaša tudi pogon v X3, s to razliko, da se pogon lahko seli do razmerja 100:0 in obratno, elektronika pa je sposobna razmerje spreminjati tudi na vsako posamezno kolo in ne zgolj os. Mercedesov pogon 4-matic s sredinsko lamelno sklopko deli motorno moč med oba kolesna para v razmerju 45 : 55, tudi tu pa pogon ob pomoči številnih elektronskih pomagal glede na oprijem spreminja delitev moči med obema kolesnima paroma, ob tem pa deluje tudi kot delna zapora diferenciala. V praksi se tako za najboljšega izkaže pogon v X3, saj na hitro spreminjajoči podlagi najhitreje reagira, enako pa velja za vožnjo po delno zasneženem, delno suhem cestišču (predvsem v zimskem času).



Cenovno ponovno izenačeni
Najcenejši med trojico je Q5, a zasledujočega X3 prekaša le za 700 evrov, daleč zadaj pa ni niti GLK, ki je v osnovi 1.300 evrov dražji. GLK ima v serijski opremi tudi zelo dobro avtomatiko 7G-tronic, za podobno pa ostala zahtevata 2.388 (X3) oziroma 3.200 evrov (Q5) doplačila. Ko govorimo o napredni tehniki, je v ospredju X3, ki je tudi najnovejši. Daleč zadaj ni Q5, ki ima večino tehničnih pripomočkov, občutneje pa zaostaja GLK, ki kaj več od parkirne kamere nima.

Glede zmagovalca tako ni jasnega odgovora, saj so razlike tako majhne, da bosta o nakupu odločala predvsem pripadnost znamki in to, kar od avtomobila želite. X3 je najbolj moden in tehnično napreden, GLK pa predstavlja cenovno zelo ugoden nakup in nudi največjo mero limuzinskega udobja. Q5 ima najbolj brezčasno obliko in tudi najbolj drži ceno.

Podatki o vozilu: (Audi Q5 2,0 TDI quattro)
Motor: 1.968 cm3
Vrsta: štirivaljni dizelski V-zasnove
Moč: 125 kW (170 KM)/pri 4.200 vrtljajih na minuto
Navor: 350 Nm/ med 1.750 in 2.500 vrtljaji na minuto
Poraba: 8,5 litra/100 km, 175 gramov CO2
Zmogljivosti: 204 km/h, 9,9 sekunde od 0–100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.629x1.898x 1.653, medosna razdalja 2.807, prtljažnik (v litrih): 540/1.560
Cena: 42.060/59.587 EUR

Podatki o vozilu: (BMW X3 xDrive 20d)
Motor: 1.995 cm3
Vrsta: štirivaljni dizelski V-zasnove
Moč: 135 kW (184 KM)/pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 380 Nm/ med 1.750 in 2.750 vrtljaji na minuto
Poraba: 7,9 litra/100 km, 149 gramov CO2
Zmogljivosti: 210 km/h, 8,5 sekunde od 0–100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.648x1.881x 1.661, medosna razdalja 2.810 prtljažnik (v litrih): 550/1.600
Cena: 42.700/51.513 EUR

Podatki o vozilu: (Mercedes-benz GLK 220 CDI 4matic aut.)
Motor: 2.143 cm3
Vrsta: štirivaljni dizelski V-zasnove
Moč: 125 kW (170 KM)/pri 3.200 vrtljajih na minuto
Navor: 400 Nm/ med 1.400 in 2.800 vrtljaji na minuto
Poraba: 8,8 litra/100 km, 176 gramov CO2
Zmogljivosti: 205 km/h, 8,8 sekunde od 0–100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.528x1.840x 1.683, medosna razdalja 2.755 prtljažnik (v litrih): 450/1.550
Cena: 43.300/47.934 EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.