Avto > Dosje Avto
5067 ogledov

Kaj pričakujejo današnji kupci od avtov? Odgovoril nam je direktor globalnega velikana ...

Marc Hedrich Kia
1/3
Alexander Herold/Kia
Pogovarjali smo se z Marcom Hedrichom, predsednikom in generalnim direktorjem Kia Europe. Izkušeni menedžer nam je ob lansiranju modela EV3 dodatno razkril razmišljanje in delovanje trenutno ene najbolj vročih globalnih avtomobilskih znamk.

Kia je na pohodu. Korejska znamka, ki sodi v konglomerat Hyundai Motor Group, si je visoko mesto na prodajnih lestvicah po svetu in tudi Evropi v zadnjih 20 letih utrdila s strategijo izdelave zanesljivih avtov. Ti uporabnikom ponujajo pravšnjo mero udobja in tehnologije po konkurenčni ceni. Lani je znamka Kia po svetu prodala rekordnih 3,1 milijona vozil.

Kia je hkrati eden od pionirjev elektrifikacije. Vanjo so na polno stopili z drugo generacijo namensko izdelanih baterijskih vozil na čelu z zmogljivim in tehnično naprednim potovalnikom EV6, ki je pravkar doživel prvo nadgradnjo. Nadaljevali so z admiralsko ladjo suvom EV9, ki je aktualni nosilec naziva svetovni avto leta. Širše množice pa želijo zdaj osvojiti s kompaktnim suvom EV3.

EV3 bo prav gotovo eden ključnih globalnih modelov Kie v naslednjih letih. Če sta in bosta še nekaj let prodajna prvaka v Evropi klasična bencinska oziroma hibridizirana modela sportage in ceed, pa naj bi se jima v bodoče na tretjem mestu zelo približal prav EV3, ki ga bodo za razliko od omenjene dvojice vsaj za zdaj izdelovali v Južni Koreji. 

Že čez dve leti pa bo sledil še manjši in cenovno dostopnejši EV2, ki bo izdelan na isti zasnovi kot model hyundai inster.

Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia

Pri Žurnalu24 smo EV3 že preizkusili na mednarodni predstavitvi in se prepričali, da je s svojim dolgim dosegom, hitro tehnologijo polnjenja, bogatim seznamom asistenčnih sistemov, predvsem pa prostornostjo in vsakdanjo uporabnostjo postal eden glavnih električnih avtov za množice. To dokazuje tudi vse daljši seznam nagrad, ki jih pobira po vsem svetu, med drugim je med finalisti izbora Evropski avto leta. 

Pred nekaj dnevi je že stekla predprodaja modela EV3 v Sloveniji s ceno od 35 tisoč evrov brez vključenih ugodnosti. Z njimi se lahko cena spusti celo na manj kot 25.500 evrov, kar je povsem konkurenčno enako velikim avtom na fosilna goriva. 

Težko bi si zamislili boljšega sogovornika na temo aktualnih načrtov Kie, o razlogih za njen vzpon in oris njene nadaljnje strategije tako v Evropi kot v svetu, kot pa je njihov evropski prvi mož Marc Hedrich. Veteran avtomobilske industrije je že prej zasedal vodilna mesta pri avtomobilskih velikanih (Ford, Volkswagen, Toyota), na začetku leta 2024 pa sprejel izziv in postal predsednik ter generalni direktor družbe Kia Europe. Nastal je spodnji pogovor.


Zakaj najprej lansirate model EV3 in ne cenovno dostopnejši EV2? Kaj to pove o strategiji Kia pri uvajanju električnih vozil na trg?

Kia želi biti evropska znamka. Tukajšnji trg je naša druga največja prodajna regija na svetu, v Evropi pa so že leta najbolj prodajani avti iz segmenta C. Zato je SUV v segmentu C po našem mnenju smiselna izbira za prvi zares ljudski model Kie.

Ampak brez skrbi, prihaja tudi EV2. Predvidoma od konca naslednjega leta bo stekla njegova proizvodnja na Slovaškem in s tem bo Kia tudi v Evropi proizvajala električna vozila.

Marc Hedrich Kia | Avtor: Alexander Herold/Kia Alexander Herold/Kia

Kako kategorizirate EV3, v kateri razred spada? Je to SUV, kombilimuzina, križanec? 

Glede na njegove dimenzije, višino, dolžino in prostornost je to zagotovo avto segmenta C-SUV. Gre za zelo širok pojem, zaradi zelo različnih dolžinskih mer klasičnih modelov v njem ga lahko segmentiramo še v podrazreda večjih in manjših C-SUV.

Vendar gre v primeru EV3 za povsem namensko platformo za električna vozila, kar preoblikuje sam segment. Kljub dolžini samo 4,3 metra (natančneje 4,29 m) ima medosno razdaljo modela sportage, ki je že konkreten C-SUV.

Kakšno sporočilo posredujete kupcem s tem avtom? 

Več kot le sporočilo. EV3 ima potencial, da postane prvi avtomobil v gospodinjstvu. Do nedavnega so ljudje celo pri večjih električnih vozilih menili, da so primerna samo kot drugi avto v družini, medtem ko še vedno potrebujejo avto z notranjim zgorevanjem za daljše poti. To ni več res, EV3 je lahko glavni družinski avto. To je sporočilo, ki ga želimo posebej izpostavljati.

A vendar ima v primerjavi z modelom EV6 manjšo moč in počasnejše polnjenje. Zakaj so bile potrebne te prilagoditve?

Ko smo leta 2021 na novo pozicionirali blagovno znamko Kia, smo si za enega od ciljev zadali, da postanemo ponudnik trajnostne mobilnosti. Najprej smo pokazali svoje znanje z modeli EV6 in EV9, ki sta namenjena zgodnjim posvojiteljem tehnologije (early adapters, op. a.).

Tehnologija z 800 V napetostjo iz omenjenih dveh modelov je precej draga, zato smo ju ohranili za EV6 in EV9. A tudi EV3 ima zelo dobre zmogljivosti polnjenja – od 10 do 80 odstotkov se napolni v 30 minutah, kar omogoča več kot 400 kilometrov dosega. Je eden najboljših avtomobilov s tehnologijo 400 V in menimo, da povsem ustreza navadam ciljnih kupcev.

Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia

EV3 prihaja na trg v času, ko je segment električnih vozil v Evropi v krizi, prodajne količine so precej nižje od želja in še nedavnih napovedi. Kakšna je v takšnih razmerah Kiina strategija za naslednja leta?

Vsi proizvajalci se soočajo z enakimi izzivi. Vsi moramo tudi spoštovati zakonodajo, kot je program FIT 55 z jasnimi cilji glede zmanjševanja emisij CO2 do leta 2035. Glede kupcev pa so razlike od trga do trga. Na primer v Združenem kraljestvu in na Portugalskem je sprejemanje električnih avtov zelo močno, prav tako v Franciji, Beneluksu in nordijskih državah.

"Poglejte vsa priznanja in nagrade, ki smo jih prejeli, ter uvrstitve na primer na lestvici kakovosti J.D. Power. Že več let smo med najboljšimi petimi masovnimi proizvajalci na svetu."

In čeprav je bil v Nemčiji zaradi nenadne ukinitve subvencij upad prodaje, se tudi pri njih trg zdaj spet krepi. Na primer septembra letos je bil delež EV-jev v Nemčiji 16,5-odstoten v primerjavi z 11 odstotki v prvem četrtletju. S pravo ponudbo modelov, kot je EV3, bomo spodbudili tudi nakup električnih vozil.

Ali bo Kia morala prilagoditi proizvodnjo vozil s termičnim pogonom zaradi skupnih kvot emisij CO2 na podoben način kot nekateri konkurenti?

Delamo vse, da dosežemo zahtevane cilje. K obstoječim načrtujemo v prihodnjih letih še uvedbo novih električnih modelov. Prav tako ponujamo priključne hibride, kar je tudi pozitiven prispevek k zmanjšanju emisij. Menimo, da smo dobro zastavili, kako izpolniti okoljske zahteve.

KIA EV3 tehnologija | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Kia je v zadnjih letih močno napredovala. Kako bi jo primerjali z drugimi znamkami? Kaj Kio dela posebno?

Kia obstaja že 80 let in kljub spremembam na trgu ostajamo prilagodljivi ter sledimo potrebam kupcev. Prav sposobnost nenehnega prilagajanja in dolgoročno strategijo vidim kot našo ključno prednost. Kot sem omenil, Kia redno uvaja inovacije in se na novo izumlja. Smo del tretje največje avtomobilske skupine na svetu in imamo veliko naprednih tehnologij, ki smo jih razvili sami.

"Če bi vprašali mojo mamo, bi vam odgovorila, da ..."

Naslednje leto vstopamo v nov segment z električnimi lahkimi gospodarskimi vozili (e-LGV, op. a.). S tem dokazujemo, da smo odprti za nove priložnosti in se razvijamo, kar je ključno, da ostanemo relevantni in uspešni.

Kako se je v zadnjih letih spremenil kupec? Kakšne so njegove današnje potrebe?

To najbolje vidite v tem, kaj počnemo, z modeli, ki jih dajemo na trg. Današnji in jutrišnji kupci želijo večjo povezljivost v avtomobilih, želijo svoj pametni telefon na kolesih.

V prihodnosti bomo z novimi programskimi rešitvami omogočili veliko prilagodljivosti avtomobilov glede na potrebe posameznika.

Marc Hedrich Kia | Avtor: Alexander Herold/Kia Alexander Herold/Kia
Kako načrtujete razlikovati Kia od vaše matične družbe Hyundai? Kakšna je sploh danes ključna razlika med tema dvema znamkama?

Smo drugače pozicionirani od njih. Kia cilja na mlajše, manj tradicionalne kupce, medtem ko ima Hyundai nekoliko bolj klasičen pristop. Prav tako imamo v svojem portfelju več SUV modelov kot Hyundai.

Če bi vprašali mojo mamo, bi vam odgovorila, da sta zanjo Hyundai in Kia dve popolnoma različni podjetji.

Kaj pa kakovost vozil Kia? Znano je, da ponujate dolgo garancijo. Kako nameravate to raven ohranili pri novih generacijah vozil, ki bodo povrh električna?

Naša sedemletna garancija ostaja ključni element. Naložbe v kakovost se ne ustavljajo. To je močan adut, ki ga gojimo že leta. Poglejte vsa priznanja in nagrade, ki smo jih prejeli, ter uvrstitve na primer na lestvici kakovosti J.D. Power. Že več let smo med najboljšimi petimi masovnimi proizvajalci na svetu.

"Zato bomo še naprej vse naše nove modele, vključno s prihajajočim gospodarskim programom še naprej podpirali s sedemletno garancijo."

Avto je po hiši oziroma stanovanju v povprečju najdražji nakup gospodinjstva in povsem logično je, da v zameno za ta veliki strošek ljudje pričakujejo zanesljivost in kakovost. Zato bomo še naprej vse naše nove modele, vključno s prihajajočim gospodarskim programom še naprej podpirali s sedemletno garancijo.

Lahko poveste še kaj več o teh električnih lahkih gospodarskih vozilih? Bodo na voljo tudi v Evropi in o kakšnih velikostih govorimo?

Začeli bomo z dvema modeloma. Prvi je PV5, dolg bo od 4,7 metra. Na voljo bo v dveh dolžinah in dveh višinah, tako za prevoz ljudi kot tovora. Drugi model PV7 bo prišel dve leti kasneje in bo še za razred večji.

S tema dvema modeloma nameravamo pokriti dve tretjini trga lahkih gospodarskih vozil.

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 3
  • Toma 10:06 06.januar 2025.

    Nikjer na njihovi strani ni tehničnih podatkov. Pocarji!

Sorodne novice