Avto > Testi
5196 ogledov

Vozili smo električno kio EV3, zmagovalca med avti pod 40 tisočaki

Kia EV3 električni avto
1/21
Kia
Kia z modelom EV3 vstopa v segment kompaktnih, predvsem pa dostopnejših električnih družinskih avtov. Tega s pametjo in tehnologijo nabitega baterijskega novinca z začetno ceno okoli 36 tisoč evrov in obljubljenim dosegom prek 600 kilometrov smo že odpeljali nekaj krogov in si ustvarili mnenje o tem, kar zna in zmore.

Kia je ena tistih znamk, ki je nemirne čase v branži izkoristila za konkretno preobrazbo in prilagoditve novim razmeram. Pa ne samo na zunaj s svežo interpretacijo oblikovanja pod taktirko Karima Habiba (nekdaj BMW, Mercedes-Benz …), temveč tudi s prilagoditvijo določenih stebrov svojega delovanja, predvsem na področju pametnega inženiringa in povezanih vsebin.

Prav hitro prilagajanje zahtevam regulatorjev in potrebam kupcev je Kii, ki je vstopila že v deveto desetletje obstoja, pomagalo h konstantni rasti in današnjemu globalnemu položaju tehnološko napredne in zanesljive znamke, me je v pogovoru opozoril generalni direktor Kia Europe Marc Hedrich. 

Ceste na obrobju portugalske Lizbone ob simbolno razburkanem morju je Kia izbrala za uvodno dinamično evropsko predstavitev modela EV3. Skupaj s še cenejšim modelom EV2, ki prihaja čez dve leti, naj bi EV3 Kii pomagal do položaja ene najbolj prodajanih znamk baterijskih vozil v Evropi in širše. Optimizem temelji na uporabnosti, vgrajeni tehnologiji in ne nazadnje obliki vozila. EV3 je torej tisti model, ki naj bi kupcem omogočil prehod iz fosilne v novo dobo pogona brez kompromisov.

Pri Kii so povedali, da bo priporočena maloprodajna cena za različico s standardno baterijo in opremo startala pri 36.000 evrov, a bi se lahko po posameznih trgih nekoliko razlikovala. Če upoštevamo državno subvencijo 6.500 evrov, bi torej EV v Sloveniji stal od okoli 30.000 evrov navzgor.

Da so lahko zelo optimistični glede uspeha avta, pa dokazuje pravkar osvojeni Zlati volan 2024 v kategoriji avtov pod 40 tisoč evrov. Nagrado podeljuje nemški Auto Bild.  

Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia

Samozavesten vstop v priljubljen razred

Če sta modela EV6 in veliki sedemsedežni EV9 predvsem 'halo' avtomobila, s katerima znamka izkazuje sodobno identiteto in naprednost svojega električnega pogona, pa je EV3 kot tretji namenski baterijski model tisti, s katerim želijo zares stopiti med glavnino kupcev in jim ponuditi veliko avta za dostopno ceno.

Da so si kot ključnega izbrali C-SUV razred, ni naključje, saj je to v Evropi zadnja leta eden najbolj prodajanih segmentov. In ne glede na trenutno stanje s prodajo baterijskih vozil proizvajalci ostajajo pri prepričanju, da bo električni pogon do konca tega desetletja zasenčil klasični ICE. Temu pritrjujejo tudi drugi proizvajalci, saj se konkurenca hitro množi: peugeot E-3008, renault scenic E-tech, škoda elroq, seveda tudi tehnično zelo sorodni hyundai kona electric ...

Pri Kii trdijo, da je tudi po zaslugi več kot 600-kilometrskega dosega z enim polnjenjem lahko EV3 prvi in edini avto v družini. 

Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia
Kia EV3 je na zunaj na vsak način opazen avto, v katerem se prepletajo elementi suva, križanca, po malem tudi klasične kombilimuzine. Na cesti 4,3 metra dolg avto izstopa s podobo mišičasto izklesane dvignjene postave, pri kateri so s pomočjo kontrastnih barv in ozkih svetlobnih elementov poudarili predvsem ravne linije in mu dodali še bolj suvovski izgled od dejanskega. A pogled od blizu razkriva inteligentno plat aerodinamičnega dizajna.

Mehkobne prehode in zaobljene elemente dopolnjujejo posebnosti, kot so izskočne kljuke na prednjih vratih, posebej oblikovano dno avta, rahlo privzdignjen gornji rob prtljažnih vrat ali pa aktivno delovanje usmernikov zraka v prednji maski, ki se pri večjih hitrostih zaprejo in s tem zmanjšajo porabo. Vse skupaj pomaga k dobremu količniku zračnega upora 0,26, ki je eden ključnih predpogojev nadpovprečne učinkovitosti.

Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia

Znotraj so želeli predvsem izkoristiti dolgo medosno razdaljo, ki je enaka kot pri za 20 centimetrov večjem in fosilno gnanem modelu sportage. Poleg tega je EV3 z 1,80 centimetrov eden najširših predstavnikov razreda in kot tak zelo radodaren s prostorom za zgornji del teles. Dodatne centimetre za noge pa so poiskali s pomočjo inovativnih rešitev, kot je povsem na novo razvita HVAC enota (sistem za ogrevanje in klimatizacijo), ki je ne le učinkovitejša, temveč tudi občutno kompaktnejša in zato pod prednjo armaturo zavzema manj prostora. 

Ureditev ambienta nekoliko spominja na večjega EV6, a vseeno s pomembnimi spremembami oziroma prilagoditvami drugačnim uporabnikom. Glavni 'uau' element je skupek treh digitalnih zaslonov, spetih v eno celoto. Voznikov in sredinski merita serijskih 12,3 palca, med njima pa je vrinjen še 5,4-palčni ekran za nadzor funkcij klimatske naprave.

Kia EV3, infotainemnt | Avtor: Kia Kia
Ker zaslonček deloma lahko prekriva volanski obroč, ga je mogoče s pritiskom na tipko razširiti prek sredinskega zaslona. A kar je bistveno, vse ključne funkcije prezračevanja je mogoče slepo urejati tudi prek fizičnih gumbov pod glavnim zaslonom. Kot da zaslonov še ni dovolj, je mogoče za doplačilo dobiti še 12,3-palčni barvni projekcijski zaslon na steklo, enega največjih v razredu. 

Kljub temu da je v avtu še vedno dovolj fizičnih tipk, pa je digitalizacija močno poudarjena. V avtu bo vgrajena zadnja generacija velpredstavnega vmesnika, ki je seveda sposobna tudi rednih posodobitev po zraku. Poudarjajo pametne rešitve, zbrane pod imenom Kia upgrades. Premierno pri znamki EV3 uvaja možnost spremljanja pretočnih vsebin preko priljubljenih platform (Netflix, Youtube …), podprtih z vrhunskim zvokom Harman&Kardon. Nova je tudi možnost plačevanja iz avta, vključno s storitvijo plug&charge za polnilnice. 

Nadgradili so storitev digitalnega ključa, ki ga je mogoče prek aplikacije na mobilnem telefonu deliti z do sedmimi uporabniki. Novost je opcija prepoznave prstnega odtisa za večjo varnost in poenostavitev uporabe avta, prav tako so glasovnega asistenta križali s Chat GPT in zmore zdaj podajati precej več dodatnih informacij.

So pa nekatere omenjene funkcije del storitev stalne povezanosti s spletom. Gre za področje, ki ga Kia za našo regijo, kamor spada Slovenija, s telekomunikacijskimi partnerji še ni ustrezno rešila in zato morda nekatere pametne funkcije pri nas še nekaj časa ne bodo polno delovale.

Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia

Naslednji originalen element v avtu je sredinska konzola, v kateri in pod katero je veliko prostora za shranjevanje tudi nekoliko večjih predmetov. Prednji del konzole s tršim materialom deluje kot mizica, ki se lahko ob postanku raztegne v mizo. Potrebujete prostor za prenosnik, da med postankom še kaj postorite? Ni problema. Bi med polnjenjem elektrike pojedli hitro kosilo? Površina se zlahka čisti. 

Ko smo že pri materialih, pri Kii tako kot je danes primerno in spodobno, poudarjajo zavezanost k bolj sonaravnemu izkoriščanju surovin. Obloge in prekrivne površine v notranjosti so praktično vse kombinacija materialov, za pridobivanje katerih uporabljajo tudi surovine iz krožnega gospodarstva in industrijskih odpadkov. Vse skupaj začini ambientalna svetloba, ki pa ima med vožnjo tudi funkcijo opozarjanja, na primer ko prekomerno pohodite pedal za plin. 

Z enim potegom sedežne ročice je mogoče naslonjali obeh prednjih sedežev poleči povsem nazaj, tako da se lahko avto prav na hitro prelevi v prostor za hiter dremež.

Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia

Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia

EV3 je na papirju petsedežnik, mišljen pa je predvsem za štiri potnike. Družina z dvema otrokoma bi morala imeti povsem dovolj prostora, zadaj bi se lahko povsem udobno prevažali tudi odrasli osebi, saj je prostora zaradi širine avta in prostora za kolena dovolj, vstop prek široko odprtih vrat pa poenostavljen.

Prtljažnika pod električno gnanimi zadnjimi vrati je kar radodarnih 460 litrov, s podiranjem naslonjal v ravno dno pa do 1.250 litrov. Prtljažnik je mogoče prilagoditi s prilagodljivim dnom, zagotovili so pravilne mere, da pogoltne tudi večje kose prtljage. Prostor za kable je v prednjem prtljažniku, kjer so nad kompaktno pogonsko enoto prihranili za 20 litrov luknje. Pod črto pri znamki trdijo, da imajo najbolj prostoren avto v svojem razredu. Za nadpovprečne potrebe pa je tu še možnost vleke prikolice skupne mase do ene tone. 

KIA EV3 tehnologija | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Avto je postavljen na prilagodljivo koncernsko E-GMP platformo, ki jo uporabljata tudi zgoraj omenjena večja baterijska modela in dovoljuje uporabo različnih kombinacij enega ali dveh motorjev ter 800 V tehnologijo polnjenja. Za EV3 pa so načrtno ubrali bolj pragmatični pristop, ki so ga uporabniki vozil navajeni iz klasičnih družinskih avtov. Elektromotor je razvit na novo, ne glede na tip baterije ima 150 kW (204 KM). Na voljo sta dve bateriji, standardna ima neto kapaciteto 58,3 kWh, "long range" različica pa 81,4 kWh.

Pogon je speljan na prednji kolesni par, s čimer so lahko povečali prostornost zadnjega prtljažnika, medtem ko so električni sistem "spustili" na 400 voltov. Posledično je največja polnilna moč na papirju nekoliko nižja, kot smo vajeni pri EV6. Maksimalna polnilna moč na neposrednem toku je do 128 kW, a pri Kii opozarjajo, da je preračunano v primerjavi s tekmeci in njihovimi baterijami uporabnik EV3 na boljšem, saj v približno istem času pol ure na kablu (od 10 do 80 odstotkov napolnjenosti) pridobi občutno več kilometrov dodatne vožnje.

Kot navajajo na podlagi lastnih raziskav, je tako v 31 minutah v EV3 pri različici z večjo baterijo na voljo za 424 kilometrov energije, v volvu EX30, meganu E-tech ali smartu #1 pa v približno enakem času za okoli sto kilometrov manj. Vsi trije primerjani avti imajo manjšo baterijo.

Tudi kia EV3 z manjšo baterijo ima nekoliko manjšo maksimalno polnilno moč. Se pa Korejci sklicujejo na zelo ugodno polnilno krivuljo, ki dolgo časa drži polnjenje pri velikih polnilnih močeh. Za standardne polnilnice bodo kasneje omogočili tudi uporabo 22 kW polnilca.

Kia EV3 | Avtor: Kia Kia

Kia je tudi v EV3 vgradila polnilec, ki omogoča dvosmerno pretakanje energije, to pomeni, da je mogoče na avto prek dodatne notranje ali zunanje vtičnice priklopiti porabnike (V2L), lahko pa se spremeni tudi v zalogovnik za domačo hišo ali celo za omrežje.

Skupni doseg večje baterije po kombiniranem WLTP je obljubljenih 605 kilometrov, samo mestne vožnje celo več kot 700 kilometrov. Pri manjši bateriji je WLTP doseg okoli 440 kilometrov. Na obe bateriji tako kot tudi na ostale ključne sklope velja sedemletna tovarniška garancija. EV3 ni mišljen ravno kot športni avto, zato prioriteta niso pospeški. Vseeno pa je z mesta do 100 km/h v dobrih sedmih sekundah, prav tako omogoča električnega avta dostojno pospeševanje pri srednjih in večjih hitrostih. Toplotna črpalka je serijska.

Pametna pomoč

Močna plat kie EV3 so različni asistenčni sistemi zadnje generacije, ki omogočajo nivo 2 polavtonomne vožnje in so praktično kopija tistih, ki jih ima paradni model EV9. Tako lahko poleg vsega ostalega tudi v EV3 pomaga pri polsamodejnem menjavanju pasov na avtocesti, ščiti pred trki v križiščih ali pa zavira pri vzvratni vožnji, ko zazna oviro. Pozna tudi opozorilo pri izstopanju iz vozila ali daljinsko parkiranje na omejeni razdalji, zadnje generacije je tudi 360-stopinjski pogled kakovostnih kamer. Asistent za vožnjo, ki deluje s prilagodljivim tempomatom, pa samodejno prilagaja hitrost v bližini zavojev, križišč. 

Prvi vtisi z vožnje

Na predstavitvi smo vozili opremi baseline in GT-line. Slednji se loči predvsem po več standardne opreme in nekoliko bolj atraktivni, napihnjeni zunanjosti. Ima pa tudi ventilirane in elektrificirane sedeže, trikraki volan namesto dvokrakega, kovinski stopalki in drugačna 19-palčna platišča. 

Notranjost je nadpovprečno prostorna in zračna. GT line različica je lepša in barvno pestrejša od osnovne verzije. Fizična stikala so priročna za osnovne nastavitve, prek digitalnih zaslonov pa je mogoče zlesti globlje v možgane avta. Serijsko je seveda tudi brezžično zrcaljenje telefona. Prtljažnika je povsem dovolj za večino družinskih potreb, dobro pa je, da so pri proizvajalcu omogočili tudi uporabo vlečne kljuke in strešnih sani. 

Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia

Sama vožnja avta je zelo poenostavljena, prijazna. Električni pogon morda res ni športen, a je odziven, volanski mehanizem evropsko neposreden. V primerjavi s kakšnim električnim tekmecem, ki ima pogon speljan na zadnja kolesa, je opazen rahlo večji rajdni krog. Kar dobro delo pa po prvem vtisu opravlja vzmetenje, ki se dobrih 1.900 kilogramov mase loteva tudi z novo pridobitvijo, posebnimi frekvenčnimi blažilniki z večstopenjskim delovanjem. Samo odzivanje vzmetenja je sicer zelo evropsko naravnano, saj so ne nazadnje pri razvoju sodelovali v Kiinem razvojnem centru v nemškem Rüsselsheimu.

Pri Kii so izpostavili tudi dodatno zvočno izolacijo potniške kabine. Za učinkovitejšo regeneracijo energije pa skrbi nova kontrolna enota, ki dopušča bolj naravni vtis zaviranja in ob izbiri športnega programa vožnje tudi ustrezno prilagodi delovanje zavor. 

Poraba na prvi vožnji je bila odvisna od tipa cest. Po mestu in obalnih cestah s pogostimi omejitvami ni presegla 15 kWh na 100 kilometrov, na avtocesti (na Portugalskem je največja omejitev 120 km/h) pa je bila bližje 20 kWh. Ali je avto zares sposoben vsak dan prevoziti 100 kilometrov in tako skoraj cel teden zdržati brez polnjenja, bomo spremljali na poglobljenem testu, ko bo avto nekje na začetku prihodnjega leta prišel v Slovenijo. Cena za slovenski trg še ni določena. Pri Kii so sicer glede na čase previdni v napovedih, v najbolj optimistični napovedi pa bi bili sposobni prodati po 60 tisoč EV3 na leto.

Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia
Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia
Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia
Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia
Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia

Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia
Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia

Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia
Kia EV3 električni avto | Avtor: Kia Kia

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 6
  • Željko 11:09 11.november 2024.

    Za 36000 EUR dobim dva bencinarja. Kr imejte te sekrete

  • Avatar Garancija
    Garancija 07:55 11.november 2024.

    Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV Impressio 4WD AUTO. CALLIGRAPHY je boljši