Vozili smo. Letos je v segmentu D čas kozmetičnih prenov in te so dobili kar trije največji akterji. Ob bok smo postavili dva najbolj prodajana, da bi videli, za katerega se velja odločiti in kateri je najbolj primeren za uporabnika, ki veliko časa in kilometrov preživi v avtomobilu. Laguna s serijskim štirikolesnim krmiljenjem je zdaj še bliže passatu, ki pa ima odgovor v magnetnih amortizerjih. Enako velika dizla v nosu pa pokažeta tudi povsem drugo nrav, kar se tiče ekonomičnosti.
Eden namreč nudi izjemno varčnost, drugi zgolj povprečno. Cenovno pa sta si že zelo blizu, kar ponovno govori v prid enega od njiju.
Oblikovno spremenjena le malenkostno
Kar na začetku naj povemo najbolj očitno razliko med primerjanima modeloma: laguna je petvratna kombilimuzina, passat pa klasična limuzina, ampak tega prijema se ne poslužujejo samo pri Renaultu. Prtljažna vrata namreč veliko pripomorejo k prilagodljivosti prtljažnega prostora, niso pa edini pogoj za tega. Passat je vedno veljal za vrhunskega tudi v tem pogledu, pa čeprav pri VW-ju nikoli niso ponudili še petih vrat. Mogoče bi lahko tu kdaj videli sistem twindoor, ki ga v koncernu sicer poznajo in uporabljajo – mi ga sicer nismo pogrešali.
Oblikovno sta avtomobila tipična predstavnika svojih znamk, s prenovo sta bila le malenkostno spremenjena. Spremembe se osredotočajo predvsem na podobo svetil in motorne maske. Pri passatu je šla prenova mogoče celo korak nazaj, saj je že tako konvencionalna in zadržana oblika zdaj mogoče še za odtenek bolj umirjena oziroma konfekcijska. Pri VW temu pravijo brezčasna podoba, ki bo na trgu obstala dlje. Tudi laguna ni bila revolucionarno spremenjena, je pa šla v smer še bolj izrazite elegance, kar bo nekaterim bolj, drugim pa manj všeč. Pri passatu se zdi najbolj "sporen“ zadnji del, ki je najbolj neizrazit del vozila, odlikuje pa ga večja mera neskladnosti. Njegov predhodnik se je tu veliko bolje odrezal. Laguna tu sicer nadaljuje zgodbo odrezanih LED luči, športnost pa ji dajeta tudi pri dizlih serijski izpušni cevi večjega premera.
Passat znotraj elegantnejši in bolj prostoren
Znotraj prenova postane bolj očitna pri nemškem predstavniku, ki je dobil nov videz volanskega obroča in sredinske konzole, pri laguni so razlike manj opazne in malenkostne. Največja je zagotovo TomTom navigacija, ki za zmerno ceno ponuja vse prednosti mnogo dražjih naprav carminat, po slednji pa je podedovala tudi slabosti glede slabših menijev in sprehajanja po njih. VW-jeva naprava je tudi veliko bolj prijazna do uporabnika, čeprav ni brez pomanjkljivosti. Predvsem zaslon bi lahko bil večji, manjkajo pa tudi nekatere dobrodošle funkcije, ki jih Renault pozna.
Kar se tiče ergonomije, izdelave in uporabljenih materialov je v ospredju passat, saj tu ne moremo imeti pripomb, vključno s serijsko kombinacijo usnja in alkantare na sedežih, ki dajejo tudi zgledno mero bočnega oprijema. Lagunine sedeže na stranicah sicer prav tako prekriva usnje, sta pa izdelka veliko tanjša in zato manj udobna na dolgih poteh, bočnega oprijema pa je prav tako manj. Še bolj izrazite razlike se pokažejo pri sedenju v drugi vrsti, kjer je izrazit zmagovalec passat. Prostora je v vse smeri več kot v laguni, predvsem za kolena. Laguna se najslabše izkaže pri prostoru za stopala, kjer odrasli pod sprednja sedeža zelo težko postavi stopala.
V uvodu omenjena prtljažnika sta v osnovi zelo različna, glede prostornine pa passatov kljub limuzinskem izročilu prednjači, saj se bohoti kar z 565 litri osnovne prostornine, medtem ko lagunin "osnovni“ meri le 477 litrov. Podiranje je pri obeh enostavno, nastala površina pa pri passatu ni ravna, kar bi postavilo "over the top“. Ker pa temu ni tako, ju tudi zaradi večje količine smiselno postavljenih kljukic za vrečke enačimo.
Enako velika, a drugačna (varčna) dizla
V nosu obeh testnikov se je vrtela šibkejša dvolitrska dizelska opcija, s to razliko, da je lagunin agregat zmogel sedem kilovatov več, in sicer 110. V praksi se to pozna bolj, kot smo mislili, saj je lagunin motor nekoliko bolj poskočen, to pa se pozna še posebej pri vožnji navkreber in večji naloženosti. Lagunin motor ima bolj občutno turbo luknjo in je po njej tudi bolj nemiren, pri passatu pa se vse dogaja bolj zvezno.
Zmogljivosti (pospešek in končna hitrost) so tako precej podobna stvar, enako pa ne moremo trditi za ekonomičnost. Poraba v laguni je le stežka padla pod mejo 7,5 litra, to mejo pa smo v passatu dosegli le z izrazito športno vožnjo. Povprečje se je tako gibalo med 6 ter 6 in pol litri, povprečje v laguni pa se je gibalo liter in pol višje. Nerazumljivo je, zakaj je temu tako, ampak bluemotion tecnologies najverjetneje pomenijo takšno razliko. Te so odgovorne za bolj učinkovito rezanje zraka, prilagojena pa so tudi menjalna razmerja bolj natančnega menjalnika. Lagunin je povprečen, saj motijo preveč skupaj postavljena prestavna razmerja.
Pri voznih lastnostih laguna presenetljivo blizu
So pa nepričakovano majhne razlike med obema glede voznih lastnosti. Renault je namreč velik korak naprej naredil z vgradnjo sistema štirikolesnega krmiljenja, ki je zdaj tudi serijski.
Z njim je namreč francozinja veliko bolj okretna, pa tudi dinamična med ovinki. Na trenutke pa deluje celo bolje kot klasični passat. Slednji pa je imel dodane še magnetne amortizerje, ki ponovno povečajo razliko, saj nudijo možnost izbire po limuzinsko udobnem blaženju ali športno trdem. Ta dodatek zaradi zmogljivega podvozja po našem mnenju niti ni potreben.
O nakupu odločilne preference glede znamke
Pa še beseda glede cen. Osnovna laguna s tem motorjem in opremo je sicer občutno cenejša od passata, razlika pa hitro kopni, ko dodajamo elemente manjkajoče opreme. Na koncu je te pri laguni malenkost več (zaradi ksenonskih svetil in pametne kartice), je pa razlika manjša, kot bi pričakovali, saj ima tudi passat nekaj adutov v rokavu v obliki usnjenih in električno pomičnih ter ogrevanih sedežev. Če govorimo o vrednosti na dolgi rok, v ospredje stopi passat, kar povzame tudi celotni test.
Renault laguna 2.0 dCi 150 4control black edition
Motor: 1.995 cm3
Vrsta: štirivaljni dizelski
Moč: 110 kW (150 KM) pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 340 Nm pri 2.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 8,1 litra/100 km, 119 gramov CO2
Zmogljivosti: 210 km/h, 9,5 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.695x1.811x 1.445, medosna razdalja 2.756, prtljažnik (v litrih): 450-1.377
Cena: 23.990/29.380 EUR
VW passat 2.0 TDI 103 kW bluemotion tech highline
Motor: 1.968 cm3
Vrsta: štirivaljni dizelski
Moč: 103 kW (140 KM)/pri 4.200 vrtljajih na minuto
Navor: 320 Nm/ med 1.750 in 2.500 vrtljaji na minuto
Poraba: 6,5 litra/100 km, 119 gramov CO2
Zmogljivosti: 211 km/h, 9,8 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.769x1.820x 1.470, medosna razdalja 2.712 prtljažnik (v litrih): 565
Cena: 26.959/30.468 EUR