"Živim v večstanovanjski stavbi in razmišljam o nakupu električnega avtomobila. Razvoj le teh je tak, da bi s takim avtomobilom lahko opravil 99 odstotkov vseh voženj," zgodbo na spletni strani predlagaj vladi začenja slovenski državljan, ki pa ima težavo, tako kot še veliko Slovencev, da nima kje polniti baterije avtomobila. Sam pravi, da bi bilo najbolje, če bi lahko le tega polnil čez noč doma na svojem parkirnem prostoru. Na ta način se njegova navada uporabljanja vozil ne bi spremenila prav nič.
Potrebuje soglasje stanovalcev v bloku
A zato bi moral postaviti lastno električno polnilnico na svojem parkirnem mestu. Kar bi tudi jo, a pogoj je, da mora zbrati 100-odstotno soglasje vseh lastnikov bloka, saj bi del napeljave med njegovo varovalko in parkirnim mestom, potekal po skupnih prostorih. Vsi lastniki, ki jih je uspel dobiti, so mu dali soglasje. Na ta način je zbral 90 odstotkov vseh potrebnih soglasij. "Ostalih 10 odstotkov soglasij ne morem dobiti. Razlog ni v tem, da lastniki nočejo dati soglasja, ampak v tem, da so npr. v tujini, je stanovanje v postopku dedovanja, ipd.", težavo vladni strani obrazloži državljan in pojasni, da po več mesecih poizkušanja priti v stik z vsemi, mu to ni uspelo.
Njegov predlog je, da se glede postavitve lastnih električnih polnilnic stanovanjski zakonik ali mogoče kateri drugi predpis uredi na ta način, da bi bila postavitev lastne električne polnilne postaje za lastne potrebe možna z bistveno nižjim deležem soglasij, ali celo brez soglasja. Seveda na način, da zadevo uredi strokovna oseba. V njegove primeru bi postopek potekal tako:
- Lastnik parkirnega prostora ali električnega avtomobila dostavi vtičnico za polnenje
- Vzdrževalec električnih instalacij v naselju izvede napeljavo
- Predstavnik elektro distributerja pregleda priključitev napeljave na odjemno mesto
Odziv ministrstva
Na njegov predlog so se odzvali iz Ministrstva za okolje in prostor. Zapisali so, da, če je parkirno mesto v zasebni lasti in je večstanovanjska stavba v etažni lastnini, je parkirno mesto bodisi posamezni del, bodisi individualni prostor, ki pripada posameznemu delu. Zakon določa, da sme etažni lastnik brez soglasja ostalih etažnih lastnikov opraviti vzdrževalna dela, spremembe in izboljšave (izvedbena dela) v svojem posameznem delu, če to ne pomeni poslabšanja za kakšen drug posamezni del, ali skupne dele večstanovanjske stavbe in ne spreminja zunanjega videza večstanovanjske stavbe. Kadar izvedbena dela v posameznem delu pomenijo tudi poseg v skupne dele, etažni lastnik ne sme pričeti z izvajanjem del brez soglasja etažnih lastnikov, ki imajo več kot polovico solastniških deležev na teh skupnih delih; dela morajo biti opravljena v skladu s predpisi o graditvi objektov, med izvajanjem del pa mora etažni lastnik omogočiti strokovni nadzor. Upravnik ali katerikoli etažni lastnik lahko zahteva, da se preneha z izvajanjem del ali da se odstranijo spremembe, ki so nastale v nasprotju z določbami prejšnjih odstavkov.
Na podlagi navedenih določb in informacij, ki so jih uspeli razbrati iz pobude državljanja zato ne vidijo razloga, zakaj bi omenjeni pobudnik potreboval za postavitev lastne električne polnilnice soglasje vseh etažnih lastnikov (100 %).
Zadnje čase nas na spletnih portalih intenzivno "bombardirajo" z bit konji in električnimi avti. Očitno je zmanjkalo konjev oz. oslov, ki bi vlagali zaslužen denar v meglo in v avtomobile brez prihodnosti.
MA NE SERITE KDO PA MA DNAR ZA AVTO LAHKO ZA ELEKTRIKO
Kam pa pridemo, da bo sedaj vsak lastnik stanovanja vlačil kable do svojega parkirišča v kleti ali parkirišču?Žal ni to problem etažne lastnine ampak varnosti,zaradi x zasebnih tokokrogov skozi skupne prostore.Edina rešitev so opremljena samostojna polnilna mesta, ker verjemite,da bo… ...prikaži več kmalu elektrika,ki se bo uporabljala za mobilnost dobila svoj davek in bo vseeno ali polniš na vtičnici ali stebričku,z izjemo komercialne marže ponudnika polnilnega mesta. Rešitev je le solastniško polnilno mesto!