Elektrifikacija vozil je dobra priložnost za nove podjetniške ideje mladih inovativnih slovenskih podjetij. Eno od njih je podjetje Elaphe Pogonske Tehnologije d.o.o., ki orje ledino na področju visokih tehnologij električnih vozil v Sloveniji in globalno. Že leta 2006 je bilo podjetje Elaphe zmagovalec Najpodjetniške ideje leta 2007, do leta 2010 pa izbrano med najbolj inovativna podjetja (Forum inovacij). Leto 2010 so uspeh kronali s tretjim mestom na Evropskem prvenstvu visokotehnoloških start-upov v Barceloni.
Zdaj so predstavili delujoče prototipno testno vozilo, ki je po njihovih informacijah najbolj zmogljiv avto na svetu, ki je gnan le s kolesnimi električnimi motorji. Osnovano je na BMW X6 platformi. Testna platforma na električni pogon koristi 4 Elaphe™ L-type električne motorje, ki so nameščeni v kolesa, pogon je sposoben proizvesti 6000 Nm neposrednega navora v kolesu, vozilo pa ima tako na voljo preko 440 kilovatov moči.
Rešitve za izjemne pospeške
"Kot svetovno najbolj zmogljiv demonstrator kolesne pogonske tehnologije, vozilo lahko pospeši od 0 to 100 km/h v manj kot 4.9 sekundah pri teži 2390 kilogramov," so zapisali v slovenskem podjetju. Zaradi njihovega distribuiranega pogonskega sistema se vozilu precej izboljšali položaj težišča in razporeditev teže.
Zato je veliko športno-terensko vozilo sposobno generirati do 1,08 G stranskega pospeška pri vožnji preko ovinkov, kar ga postavi ob bok vozilom kot so ferrari 599 GTB fiorano, porsche 911 GT3 RS in McLaren 650 S spider.
Demonstracijsko in testno vozilo bo namenjeno validaciji pogona na terenu, in je del cilja Elaphe, da ponudi snovalcem električnih vozil visoko-zmogljiv, energijsko varčen in kompakten električni pogon, ki je pripravljen na serijsko proizvodnjo in vgradnjo v naslednjo generacijo električnih vozil višjega razreda. Pri Elaphe še pravijo, da intenzivno vlagajo v razvoj in povečujejo kapacitete za proizvodnjo motorjev, v lanskem letu pa so od Evropske komisije prejeli milijon evrov za sofinanciranje komercializacije inovativnega kolesnega motorja.
Vse to je že v redu, a niti navor niti moč ne pomeni nič brez AVTONOMIJE. Če gre tak avto s takimi pospeški 5-10 minut (več zagotovo ne), potem je to samo še eden izmed mnogih. Danes ni nobena težava… ...prikaži več narediti električni avto z bogatimi pospeški. Problem je tak avto s temi pospeški in močjo voziti 500 km brez prekinitve, ga potem napolniti v 5 minutah in spet ponovno 500 km...
Super samo tako naprej bi pa seveda bilo lepo vedeti koliko stanejo tile njihovi elektromotorji in kakšna je poraba. Res piše, da se cilja na višji cenovni razred no glede na cene so za večino ljudi to prav vsi. Skratka… ...prikaži več če cena res ni pretirana in jo bodo seveda s pomočjo povečane proizvodnje še spustili in je izkoristek večji od trenutnih rešitev bo tudi smotrna nadgradnja že obstoječih vozil.