Kaj in kako se bomo vozili v bližnji prihodnosti? So avtomobili z nizkimi izpusti realnost ali le želja? Velikanske spremembe bodo sledile prej, kot si potrošniki predstavljajo.
Odgovore na ta in številna druga vprašanja so predstavili na okrogli mizi z naslovom „Zeleni avtomobili v letu 2020: vpliv na potrošnike ter vloga države in EU, ki so jo v sodelovanju s krovno evropsko potrošniško organizacijo BEUC pripravili pri Zvezi potrošnikov Slovenije.
Morilski avtomobilski izpuhi
V videonagovoru je evropska komisarka za mobilnost in promet Violeta Bulc izpostavila, da je zelena mobilnost ključna za bolj kakovostno življenje ljudi. Zaradi emisij, ki nastajajo v transportu, vsako leto v Evropi beležimo 10 tisoč prezgodnjih smrti. Evropska mobilnost bo v prihodnosti multimodalna, kar pomeni, da se bomo postopoma odrekali lastništvu avtomobila in si stvari začeli deliti, tudi avtomobile.
Še prej pa bomo avtomobile z motorji na notranje zgorevanje počasi zamenjevali z baterijskimi avtomobili, bodisi popolnoma električnimi ali priključnimi hibridi, ki kombinirajo manjši bencinski ali dizelski motor in elektromotor, ki omogoča tudi vožnjo zgolj na elektriko do določene razdalje, ki pa je razdalja, ki jo povprečni Slovenec z avtomobilom opravi v enem dnevu ali pa vsaj približek tega.
Specifični podatki za Slovenijo
Pri BEUC so že lani predstavili podrobno analizo, kdaj bo električni avtomobil cenovno primerljiv z dizelskim ali bencinskim modelom, kaj električni avtomobil pomeni s stroška lastništva, za prvega, drugega in tretjega lastnika. Zdaj pa so model raziskave prilagodili posameznim evropskim trgom, tudi posebej slovenskemu, s svojimi specifikami, torej ceno električne energije, davki, cenami vozil, številu prevoženih kilometrov, ki jih prevozi povprečni slovenski voznik, cenami zavarovanj .... Ugotovitve, osredotočili so se na avto C segmenta, kot je VW golf, se pri nas razlikujejo od evropske raziskave.
* - Kakšna bo nakupna cena vozil s posameznimi pogonskimi sklopi v Sloveniji leta 2030?
V študiji je zajeto tudi to, da se bosta tehnologija in baterije električnih avtomobilov v naslednjih letih še pocenile, ob ugodni davčni politiki do baterijskih vozil in zaostrovanju politike do dizelskih avtomobilov, ki se bodo dražili, pa je moč pričakovati, da bo prelomna točka, ko bo električno vozilo cenovno primerljivo z dizelskim, leto 2024. V letu 2015 je bil nakup bencinskega ali dizelskega modela z vidika stroškov lastništva za potrošnika še vedno najbolj ugoden. Kljub temu, da je obdavčitev električnega vozila C razreda skoraj trikrat ugodnejša kot bencinskega ali dizelskega.
10 tisoč evrov manj za e-avtomobil kot bencinski avto
Če upoštevamo, da je življenjski cikel posameznega avtomobila 16 let, pa je podatek, da bodo razlike v stroških lastništva za enak avto z elektirčnim, bencinskim ali dizelskim motorjem, v razdobju 16 let, ogromne. Najcenejši bo električni avto, ki bo 10 tisoč evrov cenejši od bencinskega modela in skoraj pet tisočakov od dizelskega, v projekciji raziskave izvedeni za Evropsko komisijo ugotavlja Alex Stewart, direktor podjetja Element Energy.
Stewart je pojasnil, da se bodo stroški lastništva električnega avtomobila postopoma zmanjševali, še posebno pa bodo ugodni za drugega ali tretjega lastnika, saj je po njegovih trditvah kapaciteta baterije tudi po 300 tisoč prevoženih kilometrih danes že tako dobra, da bo izgubila le sedem odstotkov svoje uporabnosti. „Tudi, če bi moral potrošnik za novo baterijo plačati 5.000 evrov, bi še vedno privarčeval nekaj tisoč evrov v primerjavi z nakupom avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje,“ pravi Stewart, ki trdi, da bo z vidika stroškov lastništva električni avto najcenejši že od leta 2020 naprej – če upoštevamo 16-letni življenjsko dobo avtomobila /toliko je življenjska doba evropskega avtomobila). Ključno, po raziskavi, pa bo leto 2024, ko se bo že bolj izplačalo kupiti električni avto, kot katerikoli avto z zgolj motorjem na notranje zgorevanje. Leta 2025 bo nakupna cena električnega avtomobila le še nekoliko nad ceno za primerljiv dizelski ali bencinski avto, leta 2030 pa naj bi bil nakup električnega avtomobila, če upoštevamo le nakupno ceno, že najbolj ugodna opcija.
Istega leta bodo cenovno primerljivi tudi priključni hibridi (bodisi bencin-elektrika, bodisi dizel-elektrika), pri katerih so sicer marže manjše, razkriva projekcija.
Bomo čakali z nakupom?
Glede na to, da bo električni avto z nakupno ceno šele leta 2030 cenejši od dizelskega ali bencinskega in ob predpostavki, da veliko ljudi gleda na nakup avto tako, da bo imelo koristi takoj in ne šele čez nekaj let, se poraja strah, da bodo vsaj v manj razvitih državah ljudje čakali na nakup rabljenega električnega avtomobila, do tedaj pa še vedno vozili dizelski avto. S tem tudi še lep čas ne bi dobili kritične mase e-vozil pri nas, zato bo vlada še naprej vztrajala s subvencijami za nakup električnega avtomobila ali priključnega hibrida.
*- Stroški lastništva za prvega, drugega in tretjega lastnika glede na različne pogonske motorje avtomobilov.
Sylvia Maurer iz evropske potrošniške organizacije (BEUC) odgovarja, da bomo kmalu prišli do točke, ko bodo prevladale prednosti električnih vozil pred bencinskim in dizelskimi avtomobili. Izboljšuje se doseg električnih vozil, države bodo pospešeno gradile infrastrukturo za polnjenje, elektirčna vozila prinašajo tudi bistvene prednosti v vožnji, od hrupa do splošnega udobja. V kratkem se bo po večini držav v Evropi spremenila davčna politika, ki ne bo več tako naklonjena dizelskim avtomobilom. V veliko državah so dizli še vedno subvencionirani. Dizelska tehnologija se bo postopoma dražila … „Preklop iz vozil z motorji na notranje zgorevanje na baterijska vozila se bo zgodil prej, kot si mislimo,“ pravi Maurerjeva, čeprav se strinja, da bomo bencinske in dizelske avtomobile nekaj časa vendarle še potrebovali.
Ervino, podatek Avto Fokus izjava prvega moža koncerna FCA -Električni avtomobili so katastrofa. Pri izdelavi enega akumolatorja se sprosti toliko ogljikovega dioksida kot ga bencinc pridela pri 150000km prevoženih km, Da ne govorimo o pridelavi čiste elektrike.
Do leta 2030 se bo zamenjalo kar nekaj vlad tako v SLO. kot v Evropi tako, da politikom pisanje škodljivih pamfletov ne bo nič škodilo. Do sedaj še nisem zasledil podatka kako škodljiva je proizvodnja e-avtomobila napram klasično gnanemu. Tega… ...prikaži več podatka ne bo dal nihče ven saj da misliti; redke zemlje v akumulatorjih in njihovo pridobivanje so za okolje in ljudi uničujoče. Koliko ljudi pa umre pri pridobivanju in proizvodnji ????
Prav neverjetni ste s temi bedarijami o električnih avtomobilih za začetek se večina el.energije pridobiva iz umazanih fosilnih goriv, potem pride atomska energija in nato vprašljiva "zelena" energija potem manjka polnilna infrastruktura. Me prav zanima kako bodo polnili svoja vozila… ...prikaži več prebivalci blokov ( posebno tisti, ki nimajo svojih garaž ) 16 letna življenska doba avtombila je zgolj želja ne pa realnost...