Slovenci in Slovenke, pripravite električne vtičnice in kable. Vsaj tako napoveduje vlada.
Vlada je ob tem, ko je objavila, da od leta 2030 naprej v Sloveniji ne bo več možno prvič registrirani novega golfa ali clia z bencinskim oziroma dizelskim motorjem, če ne bosta dosegala emisijskih norm (50 gramov CO2 na prevožen kilometer), objavila še zelo optimistično napoved, da bo leta 2030 med osebnimi vozili vsaj 17 odstotkov električnih vozil oziroma priključnih hibridov, kar pomeni skupno 200.000 vozil!
To pomeni, da bo imel vsak peti avtomobil pri nas čez 12 let vgrajeno baterijo. Zraven sploh ne štejem hibridnih vozil, ki imajo prav tako baterijo, in jih je že danes na naših cestah veliko. Zelo optimistično bi si upal napovedati.
Še bolj optimistično pa se mi zdi, kako narediti premik v glavah voznikov in voznic pri nas, ki smo ob novici, da se bo ob polnoči podražil liter neosvinčenega bencina ali dizelskega goriva, navajeni v vrstah stati pred bencinsko črpalko in privarčevati za pol škatlice cigaret. V 12 letih bi morali namesto litrov sprejeti kot enoto kilovatno uro, v prtljažniku pa voziti različne tri metre in več dolge kable, s katerimi bomo z elektriko na polnilnih postajah, tudi doma, nahranili svoje jeklene konjičke.
Nič več z avtom v trgovino
Elektrika v tem pogledu sploh ni slaba, saj naj bi kar tričetrt Slovencev stanovalo v stanovanjskih hišah, kjer lahko čez noč polnijo svoje avtomobile. Na vladi upajo, da bomo Slovenci imeli doma kar sončne elektrarne s pomočjo katerih bomo zbirali energijo za dom in avto. Sliši se super. Vožnja na elektriko je tudi super, neslišna, avto potegne kot kakšni športni avtomobili. A se baterija prej izprazni kot posoda z gorivom. To pomeni več discipline, da bomo morali poti bolje načrtovati in biti manj razvajeni. V 300 metrov oddaljeno trgovino bo morda treba kdaj tudi peš in ne z avtom. Kar tudi ni slabo za spremembo naših navad.
A množični nakup električnega avtomobila se zdi v tem trenutku še vedno oddaljena možnost, po drugi strani pa odlična priložnost, saj povpraševanje ne presega ponudbe, država pa primakne kar zajetno vsoto denarja – 7.500 evrov, pa še eko kredit je zelo ugoden, celo sanjski.
V Sloveniji bomo ob predpostavki, da bo 17 odstotkov vozil električnih, to je 200 tisoč vozil, potrebovali na tisoče novih polnilnih mest za e-vozila in priključne hibride. Lani je bilo v Sloveniji 227 polnilnic za električna vozila, leta 2020 jih bo država potrebovala 1200, leta 2025 7000 in leta 2030 kar 22.300, ugotavljajo na vladi.
Ko bo v Kamniku nastal električni mrk
Od kod bomo dobili elektriko, će iz TEŠ6, kaj smo naredili s tem? Umazana energija v čist avto? Kaj se bo zgodilo, če bo v Kamniku naenkrat ponoči avtomobil polnilo 5.000 gospodinjstev? Ali imamo električna omrežja, ki to zmorejo, ali bo sledil mrk, zjutraj pa ne bo mogel nihče z avtomobilom v službo, ker se baterija ne bo napolnila? In bomo šli v Kamniku na vlak, ki do 20 kilometrov oddaljene Ljubljane vozi skoraj eno uro. Ali bo država še vedno primaknila 7.500 evrov ob nakupu novega električnega avtomobila? Dvomim kot tudi to, da bo elektrika za e-vozilo še vedno poceni. Ne, draga bo postala, saj se bodo trošarine od goriv pretopile v električno energijo.
Trenutno se računica za električni avtomobil izide ljubiteljem eko avtomobilov in tistih, ki živijo v mestih. V povprečju naj bi posamezna pot v Sloveniji znašala le dobre tri kilometre! A ob napovedih avtomobilskih proizvajalcev in mest, ki bodo vse bolj omejevala promet s klasičnimi motorji, bomo primorani v nakup priključnega hibrida ali električnega avtomobila, tudi njihove cene naj bi po napovedih v naslednjih petih do osmih letih močno padle, ob ponedeljkih pa bomo slej kot prej poslušali novice, da se bo ob polnoči podražil kilovat električne energije za električne avtomobile.
cmerarja na odpad, ker dinos je kratica za * Državi In Narodu Odpadle Svinje ! #
Pri spomladanskih parlamentarnih volitvah bodite pozorni, da ponovno ne fašete klopov.