Vlada je preko Twitterja sporočila, da je potrdila strategijo o alternativnih gorivih v prometnem sektorju, ki med drugim predvideva, da po letu 2030 v Sloveniji ne bo več dovoljena prva registracija avtomobilov z notranjim izgorevanjem na bencin ali dizel. Strategija namreč v ospredje postavlja električna in hibridna vozila ter vozila na okolju prijaznejša fosilna fosilna goriva.
Da bomo pri nas, sicer že leta 2024 prepovedali prodajo takšnih avtomobilom, je bila letos naša prvoaprilska šala.
Načrt je, da bo do leta 2030 med osebnimi vozili vsaj 17 odstotkov električnih vozil oziroma priključnih hibridov, kar pomeni skupno 200.000 vozil. Lani je bilo v Sloveniji 227 polnilnic za električna vozila, leta 2020 jih bo država potrebovala 1200, leta 2025 7000 in leta 2030 kar 22.300, ugotavljajo na vladi.
Velike spremembe
Predlog strategije na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju v Sloveniji tako med drugim predvideva, da po letu 2030 v Sloveniji ne bo več dovoljena prva registracija avtomobilov z notranjim izgorevanjem na bencin ali dizel, saj je v strategiji za alternativna goriva postavljena meja, da mora biti skupni ogljični odtis avtomobila manjši od 50 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.
Danes so pod to mejo samo električni avtomobili in priključni hibridi. Od leta 2025 pa bo omejena prva registracija osebnih vozil in lahkih tovornih vozil kategorij, ki imajo po deklaraciji proizvajalca skupni ogljični odtis manjši od sto gramov ogljikovega dioksida na kilometer.
Poleg 17-odstotnega deleža električnih vozil želi vlada doseči tudi, da bo do leta 2030 med lahkimi tovornimi vozili 12 odstotkov električnih ter da bo tretjina vseh avtobusov vozila na stisnjeni zemeljski plin, skoraj 12 odstotkov težkih tovornih vozil pa na utekočinjenega.
"To sta pomembna cilja strategije o alternativnih gorivih, ki spodbuja rast vozil na električni pogon in hibridnih vozil ter vozil na fosilna goriva, ki imajo bistveno manjši negativni vpliv na okolje kot vozila, ki so danes v uporabi," meni vlada.
Čisto nič od tega se ne bo zgodilo, bodo še podaljšali najmanj za 10 ali 20 let. Sem zelo za eko, za zmanjšat onesnaževanje, absolutno sem za elektriko, ČE bi bila dejansko neka alternativa. Pa ni in še vsaj nekaj… ...prikaži več časa ne bo. Razen, če ne pride do kakšnega revolucionarnega odkritja na področju baterij (in polnjenja teh). Da ne govorimo o problemih reciklaže baterij. In vzdrževanje bo bistveno dražje, standard pa bo takrat lahko sklepamo samo še nižji.
A to pomeni, da po letu 2025 ne bo možno registrirati nobenega resnega vozila? Ker tistemu ustrezajo samo Smarti in podobni malčki. Bedaki. Res nimajo resnejšega dela?
Idiotsko.Ko elektrarne onesnazujejo okolje(treba nafilat baterijo),pa je vse ok???Poleg tega baterija vsebuje toliko svinjarije in kemicnega in strupenega sranja,da naj si te ekoloske kretenizme in emisije nekam vtaknejo.Ko pa bodo baterije ekolosko neskodljive in nacin polnjenja ekolosko neoporecen,pa naj pametujejo.