O prihodnosti električnih vozil potekajo žgoče debate, tako v strokovni, kot laični javnosti.
Pred dnevi je tako šef koncerna Fiat Chrysler Sergio Marchionne novinarjem dejal, da proizvodnja električnih avtomobilov trenutno prinaša zgolj zgubo. Skliceval se je na Teslo, ki s svojimi zmogljivimi in dragimi električnimi modeli že leta ustvarja zgubo, dobička pa se nadeja z najcenejšim model 3.
17 tisoč evrov izgube na avto
Marchionne večje upe polaga v hibridna vozila, ki kombinirajo električni motor in motor na notranje zgorevanje. Razkril je, da FCA z vsakim prodanim električnim malčkom fiatom 500e izgubi okoli 17 tisoč evrov in da je tudi to vzrok, da se bodo do konca desetletja v prvi vrsti ubadali z avtomobili s klasičnimi pogoni.
Nasploh naj bi bilo leto 2020 prelomnica, saj za takrat številne znamke obljubljajo zaton klasičnih motorjev na notranje zgorevanje in prodor baterijskih vozil, bodisi hibridov, priključnih hibridov ali 100-odstotno električnih vozil.
Kmalu dobiček kot z dizlom ali bencinarjem
Kljub vsem dvomom o trenutno dobičkonosnost električnih vozil, pa so pri Renault-Nissanu, kjer so do zdaj prodali že več kot pol milijona električnih vozil, že danes zelo uspešni. V naslednjih petih letih predvidevajo, da bo petina prodanih vozil že električnih. Business Insider, ki navaja Renaultovega člana uprave, Gillesa Normanda, si Renault lahko to privošči, ker so že danes njihova električna vozila dobičkonosna.
Normand pričakuje, da bodo z vse večjo medijsko pozornostjo električnim vozilom v javnosti in zaradi pozitivnih vtisov uporabnikov, kmalu dosegli konvencionalno neto profitno maržo bencinskih in dizelskih modelov, ki je sedem odstotkov.
Avstralski oddelek poslovnega spletnega portala ni objavil natančnih številk, ki bi podkrepile izjave Renaultovega člana uprave, kar pa bi moralo biti znano v prihodnih mesecih, ko bo znano letno poročilo.