Pravi kolesarski sedež in pravilna nastavitev njegove višine sta bistvena za zdravo in udobno kolesarjenje. A prav pri sedežu največ kolesarjev počne napako.
"Kolo je treba znati izkoristiti, za kaj takšnega pa je treba imeti na kolesu, odvisno katerega tipa je, ustrezno držo," poudarja osnovno pravilo zdravega kolesarjenja Primož Čerin, nekdanji udeleženec olimpijskih iger in Tour de Franca, danes pa strokovnjak za kolesarski fiting, torej prilagajanje kolesa posameznikom, tudi profesionalnim kolesarjem.
Višina je še kako pomembna
"Ena največjih napak, ki jih opažam pri kolesarjih v Sloveniji, je ali previsok ali pa prenizko nastavljen sedež." Od pravilnega položaja na kolesu je odvisno, kako udobno bomo peljali tudi daljše proge, kar je še posebej pomembno pri specialkah.
Osnovno pravilo za nastavitev pravilne višine sedeža pri skorajda vseh tipih koles je vedno enak - pravilno višino imamo, ko sedimo na kolesu in se z obema konicama čevljev hkrati dotikamo tal. "Ne sme prihajati do tega, da se med vožnjo prestavljamo z levega na desno stran sedeža in obratno. Zadnja plat mora biti čim bolj na miru, težišče sedenja zadaj," pravi Čerin.
Idealno držo med kolesarjenjem imamo, če lahko potegnemo navpičnico med rameni, kolenom in sredinsko kostjo na stopalu, ki mora biti postavljena neposredno nad osjo pedala. Takšen položaj noge na pedalu omogoča tudi najboljši izkoristek moči mišic.
Oblika sedeža: 3 kategorije in ogromno podkategorij
Druga zelo pomembna stvar, ki se je mnogi kupci, ko že ponosno stojijo na blagajnah trgovin s kolesi, sploh ne zavedajo, pa je oblika kolesarskega sedeža. Po Čerinovih besedah temu področju nekoč sploh niso namenjali pozornosti, vsak proizvajalec kolesa je sedeže dojemal po svoje, kupec se je moral sprijazniti s tistim, kar mu je vsilil prodajalec.
Danes pa veljajo nekatera standardna pravila, katerih osnovni namen je, da se morata oblika sedeža in človek "razumeti". Za udobje in zdravje na kolesu je namreč zelo pomembno, kakšne postave je kolesar, kako gibljiv je v križu, kako široke medenične kosti ima in celo kako razvite stegenske mišice. Konkretna posledica - napačen sedež pomeni pritisk na urološki sistem, kar na dolgi rok lahko povzroča hude bolečine.
Da bi se temu izognili, je šel razvoj koles v standardizacijo različnih oblik sedežev. Tako podkovani prodajalci in uporabniki koles govorijo o številkah sedežev 1, 2 ali 3, ki se med seboj pa se razlikujejo po bistvenih anatomskih lastnostih. Ob nakupu kolesa je za začetek zelo pomembno, da izberemo pravo številko sedeža.
V grobem velja, da je številka 1 "poln" sedež, torej brez sredinske reže. Namenjen je tistim, ki so najbolj gibljivi v križu.
Številka 2 ima že manjšo režo v sredini in je nekakšna zlata sredina.
Številka 3 pa je namenjen tistim, ki so najmanj gibljivi v križu, zato ima za podporo telesu največji razmik med levo in desno stranjo.
Nadalje pa se sedeži razlikujejo tudi po spolu, dolžini sedala, njegovega poteka, širini zadnjega dela, uporabljenih materialih, naklonu ... Tisti, ki imajo močnejša stegna, morajo denimo poseči po sedežu z ozkim sprednjim delom sedeža, saj jim v nasprotnem telo med kolesarjenjem ves čas potiska naprej.
andrej.leban@zurnal24.si
Ne veste, kje najti žensko za eno noč? Pridite >>> www.Bredhot.Com
in to spada pod kategorijo AVTO? Ceprav ima kolo dve kolesi se ne spada pod avto!!! Andrej L. si ze zakljucil prvi letnik novinarstva?
Ni pa tale bike fiting poceni...kot tudi ni poceni sedez, ki ti ga izberejo plus to, da je v kombinaciji z sedezem in visino le tega pomemben tudi polozaj ploscic na kolesarskem cevlju