V Franciji razburja predlog o dodatni obdavčitvi velikih in težkih avtomobilov. Po zdajšnjem predlogu bi se SUV vozila utegnila podražiti za več tisoč evrov.
V Franciji se poigravajo z zamislijo, da bi obdavčili vozila glede na njihovo težo, ki bi v prvi vrsti prizadela kupce danes planetarno priljubljenih SUV vozil. Slednji zaradi večje teže in slabšega količnika zračnega upora bolj onesnažujejo ozračje od novih malih mestnih avtomobilov. Cilj je spodbuditi potrošnike k nakupu manjših vozil, saj menijo, da za vožnjo po mestu ne potrebujejo velikih vozil (danes jih popularno imenujemo mestni terenci), ki v zrak izpustijo več CO2.
Če bi bil predlog sprejet, bi se utegnile cene SUV vozil močno povečati. Predlog, o katerem pišejo pri francoskem spletnem mediju Lepoint veleva, da bi za vsako vozilo z motorjem z notranjim zgorevanjem, ki tehta nad 1.300 kilogramov, doplačali davek v višini 15 evrov za vsak presežen kilogram. Pri električnih avtomobilih, ki so zaradi baterij težji, je predlagana meja obdavčitve višja, in sicer 1.700 kilogramov.
Če računamo, da kompaktna SUV vozila v povprečju tehtajo med 1.500 in 2.500 kilogramov, bi utegnile cene vozil skočiti v nebo. Tako bi za škodo kodiaq 2.0 TDI s 4×4 pogonom in DSG menjalnikom, ki tehta 1.665 kilogramov, plačali 5.475 evrov več, za sedemsedežni premijski SUV BMW X7 30d xDrive, ki tehta 2.370 kilogramov, pa 16.050 evrov več.
A podražili bi se tudi domači aduti. Pri francoskem spletnem portalu so izračunali, da bi bila "kazen" za peugeot 3008 najmanj 1.500 evrov, za prekomernih 455 kilogramov pri renault grand scenic dCi 150 pa najmanj 6.825 evrov. Zanimiv je predlog, da bi velikim družinam (z vsaj tremi otroki) priznali popust v višini 300 kilogramov ali 4.500 evrov za vozilo z motorjem na notranje zgorevanje in 550 kilogramov (8.250 evrov) za električno vozilo. V tem primeru bi se grand scenic podražil za "samo" 2.325 evrov.
Francoski medij v sklepu ugotavlja, da je namen tega projekta jasen: obdavčiti avtomobil bogatega človeka, obdavčiti vse, kar je veliko.
Za komentar smo prosili avtomobilskega strokovnjaka in urednika oddaje Avtomobilnost na RTV Slovenija Andreja Brgleza, ki poudarja, da Francija ni prva, ki se poigrava z idejo kako z enim enostavnim ukrepom poseči v, po mnenju Brgleza več kot očitno okoljsko nesmiselno slepo ulico SUV-ov.
"A ne spreglejmo očitnega, SUV-i so v tržno ekonomskem smislu za državno blagajno sila privlačni. Slednje je treba vzeti v zakup, saj žal interes kapitala praviloma preseže sicer nujne zakonske okoljske ukrepe. Čeprav se pobuda tokrat godi v zibelki starega in novega kilograma in kljub temu, da je masa seveda najbolj logična izbira za odmero prekomerne energetske potratnosti za premikanje vozila pa bi rekel, da se bo predlog težko prebil v življenje," pravi Brglez in dodaja, da vsaj ne prav hitro. Brglez pravi, da prvič zaradi močnega avtomobilskega lobija: "mimogrede vsi francoski proizvajalci so v svet SUV-ov vstopili relativno pozno in imajo šele zdaj zares tržno privlačne izdelke, s katerimi bi radi vsaj nekaj časa pobirali dobre marže in po drugi strani za to, ker tak način enotnega vatla za sicer zelo različne avtomobile, od enoprostorcev do električnih, pušča preveč odprtih vprašanj." Brglez še pravi, da bi morali ta kasneje regulirati s številnimi v zakonih opredeljenih izjemah, kar pa načenja osnovno idejo enostavnega, lahko razumljivega in učinkovitega okoljskega ukrepa s katerim bi prisilno regulirali prodajo določenih vozil na trgu.
Če ima 60k+ € za avto bo dal pa še 15% zraven.
Pravilno. Vse cestne kombajne je treba PROGRESIVNO obdavčiti glede na težo in KW