Avto
2153 ogledov

Znižanje hitrosti na Lj obvoznici za nižje emisije

Radar na ljubljanski obvoznici Poslal bralec
Center odličnosti nizkoogljične tehnologije (CO NOT) je v sodelovanju s podjetji CVS Mobile in Toyota Adria izvedel testiranje sodobnih pogonskih goriv, ki so ga opravili s taksisti, ki svoje delo opravljajo v Ljubljani. Rezultati testiranja kažejo, da imajo hibridi prednost pred dizelskimi avtomobili, ki sicer med taksisti prevladujejo.

Direktor Centra odličnosti nizkoogljičnih tehnologij (CO NOT) Miran Gaberšček je na novinarski konferenci pojasnil, da več kot 85 odstotkov vseh toplogrednih plinov, ki jih povzroča prevoz, predstavljajo izpusti ogljikovega dioksida.


Vendar pa po njegovih besedah ti izpusti niso najbolj problematični, saj zdravje ljudi ogrožajo predvsem izpusti trdnih delcev, zdravju najbolj škodljiva sestavina izpušnih plinov pa so delci PM 10. V Sloveniji sicer narašča delež vozil z dizelskimi motorji, vozni park pa se stara, zaradi česar se slabša tudi kakovost zraka, je pojasnil.

Kot primer dobre prakse, kako se v mestih lahko izboljša kakovost zraka, je izpostavil Milano, kjer so uvedli posebne takse za vstop v mesto, plačila takse pa so oproščena le vozila na električni pogon. Zaradi spremenjenega prometnega režima se je izpust delcev PM 10 v Milanu zmanjšal za 14 odstotkov, je pojasnil Gaberšček.

Takšni primeri po njegovem mnenju kažejo, da bi lahko tudi v Ljubljani sprejeli ukrepe, s katerimi bi izboljšali kakovost zraka. Že samo z znižanjem dovoljene hitrosti na ljubljanski obvoznici bi se emisije opazno zmanjšale, je dejal.

Taksisit tretjino časa na elektriki

Rezultati testiranja, ki ga je center odličnosti opravil v sodelovanju s tremi ljubljanskimi taksisti, kažejo, da verjetno trenutno električni avtomobili v praksi še niso realni, mogoča pa je vožnja s hibridnimi vozili. Samostojni novinar Željko Purgar, ki je sodeloval pri testiranju, je pojasnil, da so bila v testiranju uporabljena tri vozila - toyota prius, toyota prius plug-in in toyota avensis z dizelskim motorjem.

V testiranju je bilo ugotovljeno, da lahko taksisti, ki uporabljajo hibridna vozila, tretjino svojega dela opravijo z električno energijo, saj se v času, ko čakajo stranke, lahko priklopijo na napajalnike na bencinskih servisih. Avtomobil z dizelskim motorjem je imel sicer v testiranju pričakovano največje izpuste, v primerjavi z ostalima pa je bil problematičen predvsem zaradi izpusta trdnih delcev.

Voznik taksija v prestolnici, sodeč po rezultatih testiranja, dnevno opravi povprečno 90 kilometrov. "Taksi prevoze bi lahko opravljala tudi današnja električna vozila, ki pa v Sloveniji še niso dostopna, z enim polnjenjem pa lahko prevozijo približno 160 kilometrov," je dejal Purgar.

Komentarjev 3
  • Senior 11:58 08.marec 2013.

    In ljudje tudi!!!!!!

  • KOJAK 11:31 10.januar 2013.

    NI RES... konji tut serjejo in spuščajo pline!

  • skat 11:12 10.januar 2013.

    Pametnjakoviči. Še bolj bi se zmanjšali izpusti toplogrednih plinov, če bi znova začeli uporabljati vozove s konji.