Avto
67 ogledov

xDrive vozniku pusti zabavo

BMW 320d xDrive Gran Turismo
1/20
Anže Petkovšek
BMW serija 3 gran turismo je mešanica praktičnosti in elegance. Tako kot ostali modeli BMW stavi na dinamiko. Te je tudi v kombinaciji z 2.500 evrov dražjim in na snegu odličnim štirikolesnim pogonom xDrive, dovolj. Kot vedno pri Bavarcih, je velika ovira cena.

BMW serije 3 GT je zaradi daljše medosne razdalje udobnejši od klasične trojke. Tudi preglednost naprej je zaradi 59 milimetrov dvignjenega podvozja boljša, največja prednost pred "klasiko" je s centimetri za kolena radodarna notranjost na zadnjih sedežih in serijsko električno pomična prtljažna vrata, ki se odpirajo navzgor in tvorijo ogromno odprtino ter omogočajo lahek dostop do 520 litrskega prtljažnika. Več o primerjavi s trojko si lahko preberete na našem primerjalnem testu, tokrat smo se osredotočili na odličen štirikolesni pogon xDrive.

Za vse letne čase

Štirikolesni pogon danes ni namenjen več le izletom izven asfalta, pač pa je sodoben pripomoček, ki skrbi za boljši oprijem v različnih razmerah na cesti, v vseh letnih časih. V nevsakdanjih razmerah je vodljivost boljša, nakup pa priporočamo predvsem s stališča varnosti. Njegova slabost sta višja cena in na račun višje mase višja poraba, ki pa ni nujno visoka, kar dokazuje prav testnik.

Širok razpon razporejanja navora med kolesa

xDrive je BMW prvič predstavil z modelno serijo X3 leta 2004. Takrat je stalni sistem porazdelitve navora v razmerju 38/62 nadomestil s prilagodljivim prenosom moči prek elektronsko krmiljene večlamelne sklopke. Navor med prednjim in zadnjim kolesnim parom je glede na trenutne potrebe sposoben razporejati v zelo širokem razponu, v izjemnih primerih tudi do 100 odstotkov na želeno os. Prav to je prednost pred drugimi podobnimi pogoni, saj so s tem ohranili agilnost in okretnost tudi najbolj zmogljivih modelov.

BMW 320d xDrive Gran Turismo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Štirikolesno gnani sistem sodeluje z dinamičnim nadzorom stabilnosti vozila DSC (dynamic stability control). Ob normalni vožnji navor razporeja med prednjo in zadnjo osjo v razmerju 40:60. Ko kolo izgubi stik s podlago sistem zazna, da se kolo vrti v prazno. Takrat poseže v vožnjo, po potrebi odvzame moč in navor porazdeli na kolo z oprijemom.

Dober tudi v spolzkih zavojih

Sistem smo preizkusili na mokrem in v snegu. V kombinaciji z zimskimi pnevmatikami se je izkazal za dober in nakupa vreden pripomoček, ki se tudi pri višjih hitrostih na avtocesti odlično spopada s snežno brozgo. V "nevarnih" situacijah vedno pravočasno popravi vozilo, hvalevredno pa ni nadležen, saj dovoljuje hitrejše vrtenje koles, varno odnašanje zadka in s tem zabavnejšo vožnjo. V zavojih si lahko dovolimo več, vstopamo lahko hitreje, hitreje je tudi pospeševanje iz zavojev, saj ima voznik ob dobrem prerazporejanju navora pod prsti informativnega in natančnega volana, ter zahvaljujoč stalnemu navoru pod kolesi, vedno dober občutek

Sistem je dober pripomoček tudi med parkiranjem. Na zasneženem parkirišču smo bili bolj okretni, mačji kašelj je speljevanju v zasneženem klanec, ko marsikateri voznik ali voznica panično čaka, da se na semaforju prižge zelena luč. Če voznik želi, lahko sistem tudi izklopi, in si da duška, recimo na praznem zasneženem parkirišču.

BMW 320d xDrive Gran Turismo | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Sodelovanje xDrive in DTC se najbolj izkaže na snegu, ko zagotavlja odličen oprijem in veliko vlečno silo, a pri tem poudarjamo, da elektronika voznikove neumnosti vseeno ne more preprečiti. Sistem je bil med normalno vožnjo skoraj neopazen, dvolitrski turbodizel z 184 kilovati moči pa kljub dodatni teži ostaja hiter. Poraba na testnem krogu je ostala pod sedmimi litri. V primerjavi z dvokolesno gnanim 320d je bila višja za 0,4 litra, cena pa 2.500 evrov.

V kombinaciji z dizelsko gnanim avtomobilom z ročnim šeststopenjskim menjalnikom je najcenejši nakup 35.655 evrov. Ni malo za "zelo oskubljeni" model, ki nerazumljivo serijsko vključuje električno dvižna prtljažna vrata, ne pa tudi tempomata, parkirne senzorje, ali pa ogrevane sedeže spredaj. Cenik doplačljivih dodatkov je zelo dolg. Celo toliko, da je tudi brez tempomata in parkirnih tipal cena segla do 57.541 evrov, pa še bi lahko izbirali.

Najdražji dodatki:

  • Samodejna zatemnitev notranjih in zunanjih ogledal: 622 evrov
  • Usnjeno oblazinjenje: 1.919 evrov
  • Paket sport line: 2.004 evrov
  • Električna nastavitev prednjih sedežev s spominom: 1.160 evrov
  • Ksenonske luči za dolge in kratke žaromete: 1.033 evrov
  • Head-up projektor: 1.033 evrov
  • Harman Kardon Surround Sound sistem: 1.265 evrov
  • Business paket: 3.054 evrov


Podatki o vozilu: (BMW 320d xDrive Gran Turismo)
Motor: 1.995 ccm, 135 kW (184 KM),
Zmogljivosti: 225 km/h, pospešek 0-100 7,9 sek
Poraba: 6,8 litra/100 km, 134 g CO2/km
Prtljažnik: 520/1600
Cena (v €): 31.352 (osnovna), 57.541 (testni model)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.