Ameriška varnostna agencija IIHS, ki opravlja varnostne teste vseh avtomobilov na tamkajšnjem trgu, je pred zahtevno preizkušnjo postavila 11 malih avtomobilov, od katerih je večina na voljo tudi pri nas. IIHS je avtomobile testiral s tako imenovanim testom malega prekrivanja, ki simulira trk ob drevo ali v naproti vozeč avtomobil, pri čemer avtomobil ob oviro s hitrostjo 64 kilometrov na uro trči z le 25-odstotnim prekrivanjem, kar pomeni, da se večina kinetične energije sprosti na izjemno majhnem delu površine, povrhu vsega pa mimo glavnih mečkljivih con avta. Izredno pomembna je torej konstrukcijska zasnova avtomobila, da lahko stabilna varnostna kletka učinkovito zaščiti voznika. Tovrstne nesreče so zelo pogoste tudi v Evropi, vendar pri Euro NCAP podobnega testa še ne nameravajo vpeljati.
Nad rezultatom mini avtomobilov so pri IIHS razočarani, saj se je le chevrolet spark izkazal s sprejemljivo varnostjo, medtem ko so mazda 2, kia rio, toyota yaris in ford fiesta prejeli oceno mejno, mitsubishi mirage, nissan versa, toyota prius C, hyundai accent, fiat 500 in honda fit, ki jo Evropa pozna pod imenom jazz, prejeli oznako slabo.
"Majhna in lahka vozila imajo podedovano slabšo varnost, zato je toliko pomembnejše, kakšen avto izberemo, da nas bo zaščitil," je opozoril Joe Nolan, raziskovalec pri IIHS. "Na žalost se mini avtomobili kot celotna kategorija na testu majhnega prekrivanja izkažejo zelo slabo." Že malo večja skupina avtomobilov, v katero spadata denimo volkswagen golf in ford focus, so na tem testu precej varnejši.
-
Videoposnetek trkov si lahko ogledate TUKAJ.
Spark je bil tudi edini, ki je dobil oceno sprejemljivo za strukturno stabilnost, mazda pa se mu je pridružila s sprejemljivo oceno glede zadrževalnih sistemov. Pri sparku so raziskovalci pohvalili dober nadzor gibanja testne lutke.
V fiatu 500 nevarnost katapulta
Kar sedem testiranih avtov pa so kritizirali, saj jim testnih lutk ni uspelo zadržati v pravilnem položaju. Med enajsterico sta bila najslabše ocenjena fiat 500 in honda fit/jazz, saj so pri IIHS ugotovili hude konstrukcijske pomanjkljivosti, zaradi katerih se je ob trku glava lutke komaj dotaknila zračne blazine, volanski drog je udaril daleč nazaj v potniško kabino, A-stebriček se je močno preoblikoval, pri fiatu 500 pa so se celo odprla vrata, kar močno poveča nevarnost katapultiranja voznika. Le pri teh dveh modelih poleg poškodb leve noge voznik tvega tudi poškodbe desne. Zanimivo je, da sta oba modela po danes že zastarelih merilih Euro NCAP za celotno varnost potnikov prejela vseh pet zvezdic.
Nobeden od testiranih avtov še ni imel sistema city AEB za samodejno nujno zaviranje.
Mali avto me bo nikoli tako varn kot veliki. Fizika. Zal.
Puca mi muca za tvojo strateško igro.
Fiat = Junk avtomobil