Avto
15270 ogledov

Velika nemška avtomobilska kriza

Proizvodnja volkswagna ID.3 Epa
Proizvodnja avtomobilov v Nemčiji je letos močno upadla. Kitajska postaja središče avtomobilskega sveta.

Nemški proizvajalci avtomobilov so, kljub temu, da bo proizvodnja avtomobilov v Nemčiji letos najnižja v zadnjih 22 letih, še vedno v dobrem položaju – za razliko od države.

Nemški Automobilwoche piše, da bodo po raziskavi inštituta CAR Univerze iz Duisburg-Essna letos v Nemčiji izdelali 4,67 milijona vozil, kar je zgolj 5,9 odstotka svetovne proizvodnje avtomobilov. Malo, če se ozremo na podatek, da je Nemčija še leta 1997 proizvedla 11,8 odstotka vseh avtomobilov na svetu. To pomeni, da je danes v Nemčiji izdelan zgolj vsak 17. avtomobil. 

Luka Dončić pripeljal porsche 911 turbo S na dodelavo v tovarno Akrapovič Luka Dončić Avto Luka Dončić se je lahko razveselil obiska pri Akrapoviču

Po besedah avtorja študije Ferdinanda Dudenhöfferja je eden od razlogov za upad recesija v svetovni avtomobilski industriji, ki je posledica trgovinskih vojn, ki jih je sprožil ameriški predsednik Donald Trump. V letu 2019 se bo svetovna proizvodnja avtomobilov zmanjšala za pet odstotkov oziroma za 4,1 milijona novih vozil na skupaj 78,8 milijona vozil. "Upad proizvodnje avtomobilov v Nemčiji vpliva tudi na svetovno avtomobilsko industrijo," je dejal Dudenhöffer in dodal: "Načrtovani Teslin obrat v Brandenburgu bo pomagal ublažiti trend upadanja, vendar ne more sprožiti preobrata trenda."

Trgovinska vojna med največjimi svetovnimi gospodarstvi, ZDA in Kitajsko, vpliva na nemški izvoz in s tem na nemško proizvodnjo avtomobilov, je še dejal Dudenhöffer. "Trump je s carinami zaustavil avto industrijo na Kitajskem."

Znamka proizvajalca najbolj znanih svetovnih avtomobilom Mercedes Daimler je vre | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Revoz TO PA JE DRUGAČE Avto Po Revozu vozijo avtomatski vozički, varijo roboti, delavci pa si pomagajo s tablicami

Strokovnjak za leto 2020 pričakuje nadaljnje znižanje proizvodnje avtomobilov v Nemčiji. Šele leta 2021 bi se lahko število proizvedenih avtomobilov v Nemčiji spet nekoliko povečalo. "Nemčija tako izgublja pomembnost v svetovnem avtomobilskem poslu - povsem nasprotno od nemških proizvajalcev avtomobilov," je zapisal Dudenhöffer in se zavzel za tesnejše sodelovanje s Kitajsko, ki je že najpomembnejši trg za nemške proizvajalce avtomobilov. "Kitajska je središče avtomobilskega sveta, stari avtomobilski narodi, kot je Nemčija, pa postajajo manj pomembni." 

Rimac C-Two Prodorno Avto V Novem mestu bodo testirali napredne mclarne in porscheje

Kitajci bi odločali v Daimlerju

Kitajci so celo iztegnili lovke po ponosu Nemčije, koncernu Daimler z Mercedes-Benzom na čelu. Glavni kitajski partner koncerna Daimler, skupina BAIC, je pripravila načrt, da bo podvojil svoj delež na približno 10 odstotkov in osvojila glasovalski sedež upravi nemškega proizvajalca avtomobilov, piše Reuters, ki se sklicuje na dva zanesljiva vira znotraj podjetja.

Proizvodnja volkswagna ID.3 | Avtor: Epa Epa

Proizvodnja volkswagna ID.3 Avto Stekla proizvodnja največjega Volkswagnovega upa prihodnosti

Državni avtomobilski koncern Co Ltd (BAIC), ki že ima 5-odstotni lastniški delež v Daimlerju, je začel odkupovati delnice nemškega podjetja na trgu, so povedali viri, ki so bili z zadevo seznanjeni. BAIC je trenutno Daimlerjev tretji največji delničar, z 10-odstotnim deležem pa bo postal največji delničar in bo presegel svojega kitajskega tekmeca Zhejiang Geely Holding Group, ki ima 9,69 odstotka Daimlerja in si želi razširiti partnerstvo z Daimlerjem na Kitajskem. Z okoli 10-odstotnim deležem si BAIC prizadeva, da bi si zagotovil sedež v nadzornem svetu Daimlerja, ki ga Geely trenutno nima, so še navedli viri.
 

Komentarjev 5
  • 277e7e0798e154efbedb78510b05597587d206c4 13:28 17.december 2019.

    Vsega so krivi Trump s carinami in Kitajci? Samo v manjšem delu in kot zunanji faktor. Večina razlogov in v rangu precej pomembnejši pa je notranjih. Zlizanost z državo in sindikati glede tehnologij (diesla), ki jih je prisilila (ali pa ...prikaži veča tudi ne) v namerno laganje in so obsedeli s spuščenimi hlačami brez ustreznih motorjev, ki bi jih lahko konkurečno ponujali letos in naslednje leto. Hkrati zaradi sindikatov imajo predrago delovno silo in skoraj za polovico več zaposlenih od konkurence.

  • mph 11:08 17.december 2019.

    Včasih so bila nemška vozila pojem kvalitete, vendar v PRIMERJAVI z drugimi. Danes jih "šišajo" vsi vzhodnjaki po kvaliteti, cena pa pol ali nekajkrat nižja od 3x garanciji. Ne pade mi več kupit kaj drugega kot korejce, dokler bodo držali ...prikaži več takšno kvaliteto. Zadnjih 15 let jih imam in nikoli ostal na cesti, nobenih okvar, kakšna žarnica in to .... nekaj nepojmljivega, ko pomisim, kaj sem imel s Francozi, Italijani in Nemci v preteklosti tokom desetletij.