Ugled med potrošniki je še kako potreben in tega bo Kia morala še naprej graditi. Zdaj ne več le s sportageji in cee'di, ampak tudi športnimi modeli, celo GT (gran turismo) modeli, kakršnih do zdaj pri Kii nismo bili vajeni.
Na test smo dobili kio stinger, avto, ki je pravzaprav želja Kiinega oblikovalskega štaba z gurujem avtomobilskega oblikovanja Petrom Schreyerjem na čelu. Stinger je projekt, zaradi katerega se tudi za kio obračajo glave.
Tudi po testu s stingerjem GT smo bili v avtomobilistični redakciji zedinjeni, da je ekipa pod Schreyerjem opravila zelo dobro delo. Če značka ne bi izdajala, da gre za Kio, bi lahko brez težav rekli, da je pred nami neki drug avtomobil prestižne ali celo eksotične znamke, kar potrjuje tudi nepričakovan dogodek, ki se je zgodil nekega jutra pred našo redakcijo. Mama je petletnega fanta peljala v vrtec, ko je ta pred našimi očmi in ušesi izjavil: Mami, poglej ta avto." Lep je," je odgovorila mama. "Ampak tukaj nekaj ni v redu. Kia nima štirih cevi," je mali nejeverno gledal v zadek stingerja GT, iz katerega so se bohotili štirje zaključki izpušne cevi.
Stinger je bil za številne mimoidoče res prava atrakcija na kolesih. Če bi prelepili značko, pa verjetno velika večina ne bi vedela, da gre za Kio. Lahko bi rekli, da so zadeli žebljico na glavico, a bo morala Slovenijo preleteti še kakšna lastovka, da bo Kia postala med Slovenci s svojimi prihodnjimi modeli vsaj tako zanimiva, kot so BMW, Mercedes ali Audi. Kljub temu, da stinger GT v svoji najbolj zmogljivi različici stane "komaj" dobrih 60 tisočakov, kar je v primerjavi s podobnimi GT (gran turismo) modeli nemških prestižnih znamk pravi drobiž.
Dolg pokrov motorja, številne zračne reže, ki poskrbijo za optimalen pretok zraka in dobro aerodinamiko, spojler na zadku, prepoznavna tigrova maska spredaj in polni led žarometi, 19-palčna platišča, za katerimi se skrivajo dobro vidne rdeče čeljusti zmogljivih Brembo zavor, ki pripadajo najbolj zmogljivi različici GT, povezani led žarometi na zadku, široka drža in dolga medosna razdalja in ne nazadnje dobro vidne štiri odprtine (po dve na vsaki strani) izpušnega sistema, tudi v resnici naredijo odličen prvi vtis.
Na zunaj stinger, razen prepoznavne tigrove maske res ne izdaja sorodnosti z drugimi Kiami, drugače je v potovalni kabini, ki pa je prav tako korak naprej od tistega kar je do zdaj ponujala Kia. Sedi se zelo nizko, sedeži so zelo športne zasnove, volan visoko pred voznikom, blazinice prstov lahko otipajo veliko mehkih materialov, pa tudi kroma.
Na sprednji strani kabine je razkošna postavitev, na kateri prevladujejo trije turbinski zračniki in velik sistem zaslona na dotik. Na otip deluje zelo kakovostno, stikala pa so razporejena pregledno, logično, ni jih preveč kot v kakšni vesoljski ladji. Enako velja za navigacijsko napravo, ki tako kot uporaba številnih varnostnih in drugih pripomočkov za pomoč vozniku ne zahteva od vas, da v roke vzamete knjigo z navodili, kot je to postala praksa v premium segmentu vozila.
Ni se vam treba zapletati s preveč zapletenim MMI ali iDrive vmesniki, da spremenite način pogona. Pri stingerju GT uporabite preprosto stikalo na konzoli. V načinu "Comfort", (udobno) ponuja udobno požiranje neravnin, v načinu "eco" lahko privarčujete kakšen deciliter bencina, a prav varčen avto s 370 konjskimi močmi ne more biti. V načinu "Smart" (pametna izbira) nastavimo kompromisne rešitve med udobjem in dinamiko, medtem ko sta na voljo še športni način, ki spremeni prestavna razmerja pri hitrejšem pospeševanju, volan otrdi zaradi pridobivanja boljših občutkov pod kolesi, na voljo pa je tudi način sport +, ko se izključijo elektronska pomagala, tudi ESC sitem, še dodatno se utrdi krmilni mehanizem, osemstopenjski samodejni menjalnik z naperkami na volanu za ročno pretikanje pa je vseskozi v nizkem startu, da avtomobil izstreli iz ovinka in močno pospeši.
Veliki sedeži spredaj so razkošni. V dneh, ko so temperature skočile nad 30 stopinj Celzija, so tudi učinkovito hladili hrbet. Tudi odlagališč je dovolj za drobnarije in plastenke. Singer je s tega vidika zelo uporaben avto, ki še bolj preseneti z radodarnostjo prostora. Prostora je predvsem na zadnjih sedežih občutno več kot v BMW serije 4, mercedesu C coupeju in audiju A5, ki so glavni tekmeci kie stinger, čeprav se slednja po velikosti prej kosa z A7 na primer.
Stinger sicer ne premore toliko napredne tehnologije kot omenjeni modeli, ponuja pa vse, kar danes moderen avtomobil potrebuje za varnost in udobje. Prepoznavanje vozil v mrtvem kotu, radarski tempomat, projekcija, delujejo odlično. Na prestiž nakazuje tudi zmogljiv audio sistem.
Kia torej za zdaj s tega vidika še posnema in ne ponuja nekaj novega, zaradi česar bi bila "trendsetter" in bi orala ledino v avtomobilski industriji na nekem področju. Zato pa je bil inženiring, čeprav avto izdelujejo v Koreji, evropski. Oblikovan, razvit in preizkušen je bil na stari celini.
GT so avtomobili z veliko medosno razdaljo. Kar 2,9 metra meri pri stingerju, kar pomeni, da je to tudi odličen avtocestni potovalnik, pa čeprav prtljažnik z električnimi dvižnimi vrati za tako velik avto s 411 litri prostornine na papirju ni noben presežek. Zato pa se prtljažna vrata odpirajo visoko s steklom vred, kar omogoča enostavno polnjenje prtljažnika. Zato pa v njem ni prostora za rezervo kolo.
V kombinaciji z udobnimi sedeži z veliko bočnega oprijema in podvozjem, ki je umerjeno tako za vožnjo po dirkališču kot po dolgih avtocestah, je po udobju primerljiv z največjimi limuzinami. Odlična lega na cesti tudi ob hitrejši vožnji v nobenem primeru ne načenja udobja. Kljub 3,3-litrskemu turbo bencinskemu motorju pa stinger GT ni čistokrvni športnik.
3,3-litrskim šestvaljni motor z dvema turbinama iztisne največ 272 kilovatov (370 KM) moči, a to je več kot dovolj, da prestrašiš sopotnike v vozilu, ko močno stisneš aluminijasto pedalko za plin. K temu svoje doda tudi glasen zvok, ki ga ustvarja šestvaljni motor, ki je prav simfonija za ušesa tistih, ki so v avtomobilu in tudi tistih, ki so le zunanji opazovalci. Avto se z mesta do 100 km/h „izstreli“ v 4,9 sekunde, največja hitrost je 270 km/h. Kljub temu, da gre za turbo motor, mu dve turbini omogočata odlične pospeške z mirovanja in tudi, ko je treba pritisniti plin v srednjem območju vrtljajev. Motor se tudi na račun zelo dobrega samodejnega menjalnika odzove v hipu in ne zapoznelo. Dober občutek ponujajo tudi Brembove zmogljive zavore, ki skoraj pet metrov dolg avtomobil učinkovito ustavijo. Je pa tudi res, da bo voznik prav zares užival v tem avtomobilu šele, ko bo vklopil režim sport. Takrat GT izkušenemu vozniku dovoljuje tudi nekaj več igrivosti. Na splošno me je tudi menjalnik zdaj bolj prepričal kot na mednarodni premieri, ko smo z njim zavili na dirkališče, kjer je pokazal ves svoj talent, a tudi to, da imajo Kiini inženirji še nekaj prostora za napredek. Predvsem po dinamični plati, pa čeprav so v svoje vrste privabili glavnega inženirja, ki je svoj pečat pustil pri BMW M oddelku. Stinger GT je namreč na odprti cesti bolj zanesljiv in obvladljiv kot na zaprtem dirkališču.
Da Kia še ne more biti tekmec premium GT-jem govoru tudi cena, ki je kljub zmogljivemu motorju, osemstopenjskemu samodejnemu menjalniku in bogati opremi (serijski polni LED žaromete, elektronski nadzor delovanja podvozja, vsa varnostna oprema ...) 65 tisočakov z vključenih 5.000 evrov popusta. Toliko, kolikor danes stanejo najmanjši premijski avtomobili z vso opremo.
Podatki o vozilu: (Kia Stinger (3,3 T-GDI AWD GT)
Motor: 3.342 cm3, šestvaljni turbobencinski
Moč: 272 kW (370 KM) pri 6.000 vrt/min.
Navor: 510 Nm med 1.300 in 4.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.830 × 1.870 × 1.400, medosna razdalja 2.905
Prtljažnik (v litrih): 411
Poraba na testu: 10,2 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 225 g/km
Zmogljivosti: 270 km/h, 4,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Ima tudi že v8 celinderski 5.0 avtomobil zunaj ampak na žalost ga tu nebomi videli
2,9 literska Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio ima 2.9 litra tudi z dvojnim turbom. Ima pa 511 konjev . Je pa cena sto tisočakov.
Me prav zanima, koliko časa bomo Slovenčeki še rabili, da bomo dojeli, da so korejski avtomobili že lep čas pred bližnjo evropsko konkurenco? Za isto ceno dobiš pri njih prav tako ali še lepše oblikovan avto (primerjava VW Arteon vs… ...prikaži več Stinger je več kot zgovorna), na avto ti dajo vsaj dvakrat ali pa celo trikrat daljšo garancijo pa še tehnika je več ali manj povsod zelo podobna, le da korejski avtomobili precej manj kvarijo. Po tej plati so zadnja leta celo boljši od nekoč vodilnih japanarjev.