Kakšen bo električni SUV/križanec, so nakazali s konceptnim vozilom, ki so ga pokazali na največjem sejmu potrošniške elektronike CES v Las Vegasu. Niro EV concept ob dosedanjih oblikovalskih zapovedih odlikuje tudi popolnoma električni pogon in najpbolj napredna tehnologija korejskega proizvajalca vozil.
Edinstven videz
Za razliko od hibridnega nira, ki smo ga že preizkusili na testu, so spremembe v oblikovanju precej opazne. Ena od največjih sprememb je odprava rešetke, ki ni več potrebna za hlajenje motorja. Zamenjala jo je interaktivna plošča zaslona, ki lahko prikazuje razna sporočila, kot je "Hello, CES". Oblikovalci so vgradili tudi nove žaromete, športni sprednji odbijač in preoblikovan zadnji del s "čistimi in ostrimi robovi, omogočata lažji pretok zraka.
V notranjosti prevladuje "čisti, minimalistični in digitalni videz". Voznik ima pred seboj edinstven volan, ki je opremljen s senzorji, ki omogočajo upravljanje z gestami. Voznik lahko tako opravlja z nekaterimi funkijami kot je določanje glasnosti audio naprave, preklapljanjem med radijskimi postajami, upravljanje s klimatskim sistemom … Pričakovati je, da so te tehnologije del koncepta, v serijskih vozilih pa jih bomo morali še počakati.
Vozilo prepozna voznikov obraz ali glas
Pri Kii so mu namenili novi vmesnik (HMI), ki omogoča prepoznavanje obraza in glasu. Ko vozilo prepozna voznika, samodejno nastavi sedež in volan v optimalni položaj. Kia prva uvaja 5G povezljivost vozila in tudi nekatere povsem nove asitenčne sisteme. Med drugim tudi napredni sistem Active Pedestrian Warning System prepoznavanja pešcev in kolesarjev. Posebnost vozila je tudi napredni sistem osvetljevanja "Motion Graphic".
“Virtualna resničnost, samovozeča vozila in popolna povezljivost vozila so bili nekoč obravnavani kot tehnologije daljne prihodnosti. Ker hitro postajajo resničnost, Kia raziskuje, kako jih prilagoditi strankam. Na sejmu smo pokazali svojo strategijo in vizijo mobilnosti v prihodnosti, ter predstavili nabor naprednih tehnologij, ki se jih lahko veselimo v prihodnje,” pravi dr. Woong-cheol Yang, podpredsednik in vodja središča Hyundai-Kia za raziskave in razvoj.
Skoraj 400 kilometrov na elektriko
Niro EV poganja elektromotor s 150 kilovatov moči (204 KM), doseg z enim polnjenjem litij-ionskih baterij (64 kWh) je po podatkih proizvajalca 383 kilometrov. Naj spomnimo, da naj bi serijski model električnega nira v Slovenijo zavil še letos, kot tudi to, da namerava Kia do leta 2025 skupno ponuditi 16 baterijskih vozil. Do leta 2020 naj bi bilo nared tudi vozilo na vodik (gorivne celice).
Na CES so razkrili še, da bodo do leta 2021 komercializirali 4. stopnjo avtonomne vožnje, kar pomeni, da bo avto še vedno imel volan in stopalke, vendar pa bo zmožen v vseh pogojih, tudi v mestih in križiščih, povsem samostojne vožnje.
ko bom velik bom kupil KIO niro electric....takrat bo že domet tega avta tam okol 600km!
Dejansko avtonomijo bo razkrila praksa. Je pa jasno kot beli dan, da ima Kia v primerjavi s Teslo boljšo garancijo in predvsem delujočo servisno mrežo, ki stoji za izdelki. Pri Tesli je treba pa avto voziti v avstrijski Graz (s… ...prikaži več postanki za polnjenje) in ob tem, da ti nočejo priznati garancije na izrazit padec kapacitete na bateriji že po 8 mesecih uporabe - govorim iz prve roke, saj je kolega kupil novo Teslo in mu po startu s polno baterijo pade kapaciteta že po 5 kilometrih na 70%.
Super zadeva, če podatki res držijo.