Kia lovi tekmece na številnih področjih, ponekod jih je že prehitela, kar smo ugotovili že na prvem testu nove generacije sportaga. Preporod znamke in njenih modelov se je začel z obliko, nadaljeval pa s tehnologijami in turbo motorji, tudi na področju samodejnih menjalnikov postajajo vse bolj konkurenčni.
Na tokratnem testu smo se želeli prepričati, zakaj izbrati sportaga s samodejnim dvosklopčnim menjalnikom? Pri prvi generaciji sportaga smo bili navdušeni nad obliko, na eni strani in imeli največ zadržkov in rezerviranosti do vozne izkušnje, predvsem dinamične.
Zakaj dvosklopčni menjalnik?
Prav tu so v Nemčiji, kjer je potekal razvoj vozila, naredili največji napredek. Pod motornim pokrovom je bil v testnem vozilu sicer stari znanec, 1,7-litrski turbodizelski motor s 104 kilovatov moči, ki pa je bil tokrat namesto z ročnim šeststopenjskim menjalnikom spojen s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Kaj pomeni, da je menjalnik dvosklopčni? Menjalniki z dvojno sklopko so bolj vzdržljivi, a niso imuni na raznorazne okvare.
Hkrati dvosklopčni menjalniki omogočajo zelo dober prenos navora h kolesom in potencialno manjšo porabo, saj so izgube zelo majhne. Danes so tovrstni menjalniki že primerljivi z ročnim menjalnikom, le da delo s sklopko in prestavljanjem odvzame mehatronika. Okvare, ki ga največkrat doletijo zadevajo sklopke, vztrajnik, krmilno enoto, občasno pa tudi ležaje. Vendar pa pri Kii garantirajo, da bodo vsaj prvih sedem let od nakupa krili stroške povezane z menjalnikom. To je zagotovo dobra plat sportaga. Morda so tudi zato nemški vozniki letos med vsemi znamkami najbolj navdušeni ravno na Kiini modeli?
Nekoliko pa le preseneti cena avtomatskega menjalnika, ki je v primeru sportaga, že kar drag. Preskok iz ročnega na samodejni menjalnik pomeni 2.400 evrov doplačila pri manj zmogljivem 1,7-litrski turbodizelskem motor in zmernejših 1.650 evrov pri 1,6-litrskem turbobencinskem motorju. Pri zmogljivejšem 1,7-litrskem turbodizlu pa je samodejni menjalnik del standardne opreme.
Kako se izkaže v praksi?
Menjalnik se je na testu izkazal za zelo udobnega na daljših potovanjih in tudi vožnjo po mestu. V samodejnem načinu prestavljanja se najbolj izkaže pri enakomerni vožnji, ko pretikanje poteka gladko, na vrtljajih, ki ne prinašajo veliko hrupa v kabino. Manj odziven je, ko preklopimo iz vožnje (D) v vzvratno prestavo. Takrat moramo počakati kakšno sekundo, da se potem podamo v vzvratno vožnjo. Tudi, ko želimo naglo pospeševati, je odzivnost slabša, nato pa v višjih prestavah hitro in uspešno lovi zamujeno.
Predvsem pri začetnem pospeševanju se zdijo 104 kilovati na račun samodejnega menjalnika, kljub le dobri toni in pol težkemu vozilu, premalo. Po startu pa je moči in navora vselej dovolj. Tudi zato ni potrebe po izbiri dražjega in večjega dvolitrskega turbodizelskega motorja. Kia je vsekakor s sportagom naredila korak naprej po dinamični plati, saj gre za zelo dobro uravnotežen avtomobil, z dovolj natančnim krmiljenjem, ki pa ponuja za odtenek preveč umeten občutek pod rokami in dovolj zmogljivim podvozjem, ki ne dovoljuje pretirane smerne nestabilnosti v ovinkih. Tisti, ki želite več udobja po neravninah se izognite prevelikih platiščem, 17-palčna se nam zdijo ravno pravšnja za ta tip vozila.
Glede na to, da je pogon speljan na prednji kolesi poraba goriva pusti mešane občutke. Dinamični vozniki računajte, da bo poraba okoli 8 litrov na 100 kilometrov, tisti, ki prisegate na ekonomično vožnjo boste porabili okoli 6,5 litra, na avtocesti še pol litra več. Z vidika porabe goriva je sportage z ročnim menjalnikom nekoliko v prednosti.
Podatki o vozilu: Kia sportage 1.7 CRDi HP DCT
Motor: 1.685 cm3, turbo dizelski, štirivaljni
Moč: 104 kW (141 KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 340 Nm pri 1.750 - 2.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.480 × 1.855 × 1.645, medosna razdalja 2.670
Prtljažnik (v litrih): 503-1492
Poraba na testu: 7,1 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 129 g/km
Zmogljivosti: 185 km/h, 11,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 16.990/28.190 (osnovni/testni)
Plusi: Udobje, zvočna izoliranost, prostornost v kabini, pogonski sklop;
Minusi: Doplačilo za samodejni menjalnik v primerjavi z ročnim, ta kombinacija motorja in menjalnika ni možna s štirikolesnim pogonom;
Avtomatika je zakon, saj je vožnja z njo bolj udobna in varna...če ne drugače, zaradi tega, ker lažje telefoniraš, čeprav ne bi smel, a počnejo to vsi. Od kar ima Kia dvosklopčne menjalnike na principu DSG (a s tem, da… ...prikaži več se ne kvarijo), je pa to itak najboljša izbira, če se odločiš za Sportage.
vsak kolikor toliko spodoben avtomatski menjalnik je boljši kot roke. V 99%. Vožnja mirna, pretikanja sploh ne čutiš, avto je v 95% časa v optimalni prestavi. Na roke pa moraš biti talent, velik, da to dohajaš. Ljubi Bog kako menjujejo… ...prikaži več ljudje, po 10ih minutah me boli glava. Odkar ni več treh prestav v avto, recimo od 1968 naprej, sploh pa zdaj ko je prestav že 6 je vožnja eno samo pretikan je. Hvala za tako udobje...