Mali avtomobili so specifični. Kriza se jih ni tako dotaknila, kot vozil srednjega razreda, ki jih ogrožajo tudi suvi.
Kaj takega pri najmanjših avtomobilih ni za pričakovati, pa čeprav pri nas niso posebej priljubljeni. To priznavajo tudi pri Kii, kjer sicer ne razkrivajo prodajnih načrtov za slovenski trg, je pa trg malih avtomobilov A razred v Evropi še vedno peti največji. Predvsem po zaslugi Italijanov, Francozov in Špancev, kjer so tovrstni avtomobili še posebej pomembni, pomembni pa postajajo tudi na Nizozemskem in v drugih gosteje naseljenih državah in mestih.
Edini se upirajo trendom
Zakaj? To so avtomobili, ki so se v povprečju od leta 2005 naprej najmanj povečali, kar zadeva zunanje mere. Tako so v povprečju vozila v C avtomobilskemu razredu med leti 2005 in 2015 zrasli za deset centimetrov, B razreda, kar za 20 centimetrov (novi VW polo je velik kot golf četrte generacije), vozila A razreda pa vsega za dva centimetra. Kar pa ne pomeni, da niso prostornejša.
Kia picanto ima za primerjavo s prejšnjo generacijo kar za četrtino večji prtljažnik z dvostopenjskim dnom in večjo odprtino za nakladanje, ki zdaj meri 255 litrov, s podrtimi sedeži pa 1010 litrov (prej 200 litrov), kar je po zagotovilih Kie največ v razredu, kjer so sotekmeci VW up!, renault twingo, toyota aygo, fiat panda in fiat 500 ... Daljše je tudi medosje za pol drugi centimeter (2,4 metra). Več prostora v potovalni kabini, tako za ramena, kot kolena, so dosegli tudi s krajšimi previsi spredaj in zadaj in tehničnimi rešitvami in novimi materiali, zato je osrednja konzola zdaj tanjša kot je bila. Vozilo po dolžini sicer ostaja nespremenjeno (3,59 metra).
Velikost (mala navzven in prostorna navznoter) je le eden od treh najpomembnejših segmentov, ki jih morajo zadovoljiti najmanjša vozila, pravijo pri Kii, kjer so naredili temeljito raziskavo, kaj kupci v tem razredu vozil pričakujejo. Druga dva sta oblika in dinamika vožnje.
Velik zaslon in samodejno zaviranje v sili nujna v A razredu
Za obliko picanta so poskrbeli v oblikovalskih studiih v Frankfurtu v Nemčiji in Namyangu v Južni Koreji. Mala kombilimuzina prinaša povsem nov, drznejši, videz, z novimi barvami. Picanto ima radijsko anteno skrito v "plavut morskega psa" na strehi. Mlajše kupce pa bodo nagovarjali s športnim paketom GT-line, ki prinaša volan v obliki izrezanih D-jev, drugačno zunanjost z rdečimi, srebrnimi in črnimi detajlih na maski, stranskih zračnih režah ter bokih in zadku in kromirani dvojni izpuh.
Prihajajoči picanto prinaša nove tehnologije in varnostne pripomočke. Zaslon na dotik na sredini armaturne plošče je oblikovan v stilu lebdeče konzole, meri pa do 7-palcev in prikazuje slike navigacijskega sistema s 3D-zemljevidom, ki je na voljo za Apple CarPlay™ in Android Auto™ za povezljivost s pametnim telefonom.
Volan je večfunkcijski, na voljo so usnjeni sedeži in napredni sistemi. S pomočjo radarja prepoznava nevarnost trčenja, ima pa tudi sistem samodejnega zaviranja v sili. Picanto je lahko opremljen tudi s kamero za pomoč pri vzvratni vožnji.Trije bencinski motorji
V ponudbi so trije bencinski motorji, dva atmosferska in en turbo motor, a je od začetka pri nas na zalogi le osnovi 1,0-litrski trivaljnji MPI motor z 49 kilovatov moči (67 KM), ki se mu bo v kratkem pridružil 1,25-litrski atmosferski štirivaljni motor z 62 kilovatov moči (84 KM), jeseni, oziroma proti koncu leta pa še najbolj zmogljivi litrski trivaljni turbo T-GDI motor s 73 kilovatov moči (100 KM).
Pri vseh je menjalnik ročni, petstopenjski.
V osnovni izvedenki, torej z atmosferskim trivaljnikom in prvo od petih stopenj opreme LX Active, je na voljo s štirimi sedeži in akcijsko ceno 9.990 evrov (gotovinski popust in brezobrestno financiranje), v primeru petih sedežev je najnižja cena s popustom 10.990 evrov (EX Base). Za 1,2-litrski štirivaljni motor in osnovno premo je treba odšteti vsaj 10.490 evrov.
Stinger v Sloveniji!
Kia je v Slovenijo predpremierno pripeljala športni kupe stinger, ki se bo na trgu postavil ob bok modelom, kot so audi A4 in A5 ter BMW, serije 3 in 4. Večji del razvoja podvozja je potekal v Evropi z obsežnim testiranjem na slovitem dirkališču Nürburgring. Stinger GT je prva kia, opremljena s prilagodljivim vzmetenjem Dynamic Stability Damping Control in z električno podprtim volanskim mehanizmom s petimi stopnjami nastavitve. Za Evropo bo na izbiro v bencinski in dizelski različici. Zagotovo bo na prodaj tudi v Sloveniji in sicer ob koncu leta.