Kljub prevladi križancev D avtomobilski segment ohranja stabilno prodajo. V Evropi z 1,3 milijona prodanimi avtomobili na leto predstavlja okoli osem odstotkov prodaje. Tako naj bi bilo tudi v prihodnje.
Predvsem na račun flotne prodaje. Kar osem od deset avtomobilov v D razredu gre v flote, tako med službena vozila kot v službe za izposojo vozil. To je slabih 30 odstotkov več od celotnega povprečja.
Zato so tovrstni avtomobili pomembni za večino znamk. Kia z optimo ni izjema, a je do zdaj ponujala zgolj limuzinsko različico. Zdaj je na voljo še karavanska SW različica s 552 litrskim prtljažnikom (+ 42 litrov v primerjavi s prejšnjo generacijo) in priključni hibrid v limuzinski različici, ki se mu bo v drugi polovici leta pridružila še karavanska.
54 kilometrov daleč na elektriko
Karavanski model je sicer najavil koncept sportspace predstavljen leta 2015 na avtosalonu v Ženevi. Že koncept je najavil bolj dinamičnega karavana, ki ima v serijski obliki v primerjavi z limuzino skoraj identične mere, le v višino ga je v korist večjega prtljažnika za pol centimetra več.
Zadek pogoltne 552 litrov, ob podrtju zadnje klopi s pomočjo ročice v prtljažniku (40:20:40) dobimo za 1686 litrov prostora. Prtljažnik ima vodila in mrežo za lažje shranjevanje prtljage ter dvojno dno. Električna vrata prtljažnika je možno odpreti tudi tako, da za nekaj sekund stojimo s ključem v žepu za zadkom vozila.
V primeru limuzinskega priključnega hibrida z litij-ionsko baterijo pospravljeno v dvojnem dnu prtljažnika in za zadnjimi sedeži je prostor v prtljažniku skrčen na 307 litrov, a po drugi strani omogoča v idealnih razmerah vožnjo na elektriko do 54 kilometrov daleč.
Eco plug-in različica se vizualno od klasične razlikuje po spremenjenem prednjem odbijaču, aktivni zračni loputi reže na motorni maski, serijskih predrugačenih žarometih led, ekskluzivne za to različico so kovinske modre črte na karoseriji, drugačen je tudi zadnji odbijač in 17-palčna platišča, ki so skonstruirana za boljši pretok zraka. Tudi koeficient zračnega upora je izboljšan iz 0,27 na 0,25.
Posebni merilniki in meni
Razlike so tudi v potovalni kabini, ki je pri vseh različicah obrnjena proti vozniku. Priključni hibrid ima svojevrstne merilnike in drugačen meni na zaslonu na dotik, kjer se prikazujejo podatki o delovanju hibridnega sistema oziroma hibridnega ali električnega pogona.
Na voljo je elektronsko vzmetenje, nov je zabavno informacijski sistem s 7- ali 8-palčnim zaslonom na dotik, pri Kii poudarjajo napredno povezljivost s pametnimi mobilnimi telefoni - na voljo je android auto in apple carplay, spremljanje prometnih informacij v živo (TomTom), kot tudi brezžično polnjenje mobilnega telefona.
Zavira pred pešci
Od asistenčnih sistemov je med drugim na voljo sistem za prepoznavanje možnosti trčenja s samodejnim zaviranjem. Sistem pešce zaznava do hitrosti 60 km/h, vozila pa do hitrosti 80 km/h. Nato sistem, ki opozarja na prečni promet, sistem za opozarjanje na nenamerno menjavo voznega pasu, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, samodejni preklop snopa žarometov, kamera z 230 stopinjskim pogledom na okolico vozila, gretje in hlajenje sedežev.
Brez bencinskega motorja
Pri Kii pravijo, da se večina avtomobilov v tem razredu proda z zmogljivimi dizelskimi motorji, zato bodo pri nas ponudili optimo SW zgolj z 1,7-litrskim dizelskim CRDi motorjem s 104 kilovatov moči (141 KM). Poleg šeststopenjskega ročnega menjalnika je v kombinaciji z dizelsko različico na izbiro tudi nov dvosklopčni sedemstopenjski samodejni menjalnik, ki je na voljo le za najvišjima od petih stopenj opreme. Z ročnim menjalnikom in upoštevanim popustom v višini 2.500 evrov je cena 26.190 evrov, s samodejnim menjalnikom pa vsaj 32.990 evrov.
Eco Plug-in limuzinsko različico poganja kombinacija dvolitrskega GDI bencinskega motorja s 115 kilovatov moči (156 KM) in elektromotorja z 50 kilovatov moči (67 KM). Skupna moč je 151 kilovatov (205 KM) in 375 Nm navora. Povprečna poraba je 1,6 litra na 100 kilometrov, emisije CO2 pa 37 kilogramov na kilometer.
Moč se na cesto prenaša s pomočjo šeststopenjskega samodejnega menjalnika. Pri Kii na nakup priključnega hibrida z baterijo, ki ga je možno na hišni vtičnici napolniti v petih urah, na voljo pa je tudi s kablom za hitre polnilnice, ponujajo 4.000 evrov popusta. Če ceni odštejemo še državne subvencije na priključne hibride, je vstopa cena 35.490 evrov.
Mislim, da je že pri prvi Optimi marsikdo pogrešal karavana. Zdaj bo ta avto šele zaživel.