Kia Motors je razkrila novega ceeda, ki v svoji tretji generaciji krepi Kiino prisotnost v evropskem razredu C. Od prve generacije cee’da, ki so ga v Kiini slovaški tovarni začeli proizvajati decembra 2006, so jih do zdaj našteli več kot 1,28 milijona, od leta 2012 pa so proizvedli več kot 640.000 primerkov obstoječe generacije modela.
Nova oblika imena – cee’d je postal ceed – utrjuje njegov sloves vozila iz Evropske skupnosti (angl. Community of Europe) z evropskim oblikovanjem (angl. European Design). Ustvarili so ga v znamkinem evropskem oblikovalskem središču v Frankfurtu, pod vodstvom Gregoryja Guillauma, vodje evropskega oblikovanja, ter Petra Schreyerja, vodje korporativnega oblikovanja. Je nižji, širši in z daljšim zadnjim previsom kot predhodnik – kabina je oblikovana bolj po okusih tistih, ki prisegajo na športnost.
Še bolj "tigrast"
Ravne linije nadomeščajo predhodnikove okrogle robove, prednja maska je evolvirala. »Tigrov nos« je nekoliko širši, odprtina za zajem zraka po novem nižja, linearne poteze pa uokvirjajo njegov ‘obraz’. Novi model serijsko prinaša LED dnevne luči v obliki kock ledu, ki jih je nasledil od predhodnikovih izvedenk GT in GT-Line.
Novi model je dobil širši C stebriček, ki je v zadnjih letih postal Kiin zaščitni znak, ki poudarja videz nazaj zamaknjene kabine. Tudi zadnje dnevne luči so v led tehniki.
Na voljo bo v 5-vratni, kombilimuzinski različici in sicer v 12 karoserijskih barvah in platišči v velikosti od 15- do 17-palcev.
Armaturka po okusu športnih voznikov
Tudi znotraj je dobil številne arhitekturne podrobnosti, ki so jih bili deležni tudi ostali Kiini novejši modeli, kot npr. bolj vodoravno postavljeno armaturno ploščo. Spredaj je več prostora za noge.
Armaturka je razdeljena na dva dela – zgornjega s ‘plavajočim’ zaslonom na dotik in zabavno-informacijskim sistemom in spodnjega, kjer so stikala za nastavitev avdio sistema, ogrevanja in prezračevanja. Sredinska konzola je rahlo obrnjena proti vozniku.
Narejen je na Kiini novi platformi K2, ki je omogočiila, da je v primerjavi s predhodnikom dva centimetra širši (1.8 m) in 2,3 centimetra nižji (1.45 m). Njegova medosna razdalja še naprej ostaja 2.65 metra. Prtljažnik meri 395 litrov (prej 380 litrov), ter več prostora v predelu ramen za zadaj sedeče, več prostora za glave na prednjih sedežih in nižji položaj sedenja.
Nove tehnologije
‘Plavajoči’ infozabavni sistem je na voljo s 5- ali 7-palčnim zaslonom na dotik, ali 8-palčnim v primeru opremljenosti z navigacijskim sistemom.
Premijsko ozvočenje JBL s Clari-Fi tehnologijo obnavljanja kompresiranih glasbenih datotek.
Serijsko je ceed opremljen z Bluetooth tehnologijo, samodejnimi žarometi in odklepanjem brez ključa.
Sistem izbire načina vožnje (Drive Mode Select) bo lastnikom omogočal, da izberejo vožnjo po svojih željah – od običajne do športne. Z uporabo omenjenega sistema lahko vozniki nastavljajo trdoto volana, obenem pa vsak način subtilno spreminja značaj motorja.
Doplačilno ogrevanje vetrobranskega stekla. Kia to tehnologijo, ki s pritiskom na gumb odmrzne led in odmegli vetrobransko steklo, predstavlja prvič. Kupcem so prav tako na voljo brezžično polnjenje mobilne naprave, gretje vseh sedežev ter hlajenje prednjih.
Opcijsko so na voljo tudi polni LED žarometi.
Ceedov doplačilni ECO paket ponuja aktivno zračno loputo na maski, ki se zapira in odpira glede na temperaturo motorja, s čimer izboljšuje aerodinamičnost in posledično zmanjšuje porabo goriva.
ECO paket zaradi boljšega pretoka zraka pod vozilom nudi pokrov podvozja in nižje vzmetenje ter Michelinove pnevmatike z nižjim kotalnim uporom.
Serijski varnostni pripomočki so med drugim: samodejno zasenčenje žarometov (HBA), sistem za opozarjanje na nezbranost voznika (DAW), sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu (LKA) in opozarjanje na nevarnost naleta (FWC) s pomočjo pri preprečevanju naleta (FCAA).
Na voljo so tudi tempomat s sistemom Stop & Go, opozarjanje na vozila v mrtvem kotu (BSCW), sistem za opozarjanje pri prečnem prometu za vozilom (RCTCW), sistem za pomoč pri parkiranju (SPA), ter zaznava pešcev s heptičnim opozarjanjem na volanu v primeru zaznavanja nevarnosti naleta.
Serijsko je opremljen s pomožnim stabilnostnim sistemom (VSM - Vehicle Stability Management), ki v primeru zaznave izgube oprijema v kombinaciji s stabilnostnim sistemom (ESC) poskrbi za stabilnost pri zaviranju in zavijanju.
Narejen za evropske ceste
Novi ceed je bil narejen izključno za evropske ceste. Novo neodvisno vzmetenje omogoča bolj neposreden občutkek na volanu, vozno dinamiko pa so izboljšali z novimi vzmetmi, blažilniki in neposrednejšim servo volanom na zobati letvi.
Vstopni motor je sodobnejša različica Kiinega 1,0-litrskega T-GDi bencinskega motorja s turbopolnilinikom, ki proizvaja 89 kW (120KM). Turbo bencinske barve zastopa tudi 1.4 T-GDi, ki bo nadomestil 1.6 GDI motor. Novi ‘Kappa’ 1.4 T-GDi bencinski motor z močjo 104 kW (140 KM) je kljub manjši prostornini štiri odstotke močnejši od predhodnika. Turbo polnilnik zagotavlja širši razpon navor kot odhajajoči 1,6-litrski motor, kar mu omogoča boljšo odzivnost v različnih voznih pogojih – ob manjših emisijah. Manj zahtevnim bo na voljo 1.4 MPI bencinski motor z močjo 75 kW (100 KM).
Novi Ceed bo dobil tudi Kiin novi dizelski motor U3. 1,6-litrski CRDi motor, ki proizvaja manj ogljikovega dioksida, trdnih delcev in dušikovega oksida (NOx) v primerjavi s prejšnjimi Kiinimi dizelskimi motorji. Novi 1,6-litrski dizelski motor, ki je na voljo v dveh različicah (z močjo 85 kW/115 KM in 100 kW/136 KM), proizvaja 280 Nm navora. Emisije ogljikovega dioksida pri tem novem motorju bodo nižje od 110 g/km po novem WLTP voznem ciklu, pretvorjeno v novi evropski vozni cikel (NEDC).
Vsi motorji bodo moč do koles prenašali preko 6-stopenjskega ročnega menjalnika, medtem ko bosta nova motorja 1.4 T-GDi in 1.6 CRDi na voljo tudi v kombinaciji s Kiinim 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko.
Prva Kia s tehnologijo ohranjanja vozila na voznem pasu ‘2. stopnje avtonomije’
Novi ceed bo kot prvi Kiin model v Evropi ponujal sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu (LFA - Lane Following Assist) ‘2. stopnje’ avtonomne vožnje. Sistem LFA med vožnjo zaznava vozila, ki se nahajajo pred ceedom, ter identificira ustrezne prostore na ostalih voznih pasovih, na katera se lahko varno premakne med gostim prometom. Sistem zaznava cestne talne označbe in ohranja vozilo na obstoječem voznem pasu, obenem pa nadzira pospeševanje, zaviranje in položaj volanskega obroča glede na kolono spredaj vozečih vozil. Sistem za ohranjanje varnostne razdalje do vozila spredaj uporablja zunanje senzorje in deluje v hitrostnem razponu od 0 do 130 km/h.
Jebeš korejce,japonec je zakon...
V primerjavi s siamskim dvojčkom v obliki Hyundaia i30 deluje precej bolj športno in nič konzervativno