Avto > Testi
9699 ogledov

Kia stonic: primerjalni test dveh motorjev

Kia Stonic
1/82
Anže Petkovšek Kia Stonic
Zakaj pred nakupom avtomobila preizkusiti isti model avtomobila z različnima motorjema, dokazuje naš primerjalni test. Presenečeni smo bili nad primerjavo dveh bencinskih motorjev z le malenkost drugačnima delovnima prostorninama.

To, da je stonic dobra osvežitev na trgu kompaktnih križancev smo na testu že ugotavljali, pa čeprav zaradi oblike srce ne začne biti tako hitro kot pri nekaterih zelo atraktivno oblikovanih tekmecih, ki so se v zadnjih letih namnožili. Stonic je tudi eden najmlajših predstavnikov, s svojimi oblikovnimi in ergonomskimi rešitvami pa je sposoben pokriti veliko ciljno skupino voznikov, od žensk, mladih družin z enim otrokom, samskih parov, upokojencev, ki prevažajo tudi otroke. Izjema so večje družine.

Kia niro EV concept Kia predstavlja Avto Kia predstavila električni SUV, ki prihaja v Slovenijo

Kia Stonic | Avtor: Anže Petkovšek Kia Stonic Anže Petkovšek
Kia stonic | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Bolj in manj opazen

Zakaj pravimo to? Na testu smo preizkusili dva različna stonica, prvega zelo barvito neopaznega - črnega s črno notranjostjo in 1,4-litrskim atmosferskim bencinskim motorjem s 73 kilovatov moči (100 KM) in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ter drugega, na zunaj živo rumenega in z določenimi detajli tudi znotraj zelo vpadljivega križanca z 1,25-litrskim atmosferskim štirivaljnikom pod motornim pokrovom z 62 kilovatov moči (84 KM) kombiniranim s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Ne le na pogled, kjer rumeni križanec izstopa, pa čeprav nima strešnih nosilcev in samo 15-palčna kolesa, kot stonic z 1,4-litrskim motorjem in 17-palčnimi kolesi, tudi karakterno sta to povsem različna avtomobila.

Kia K900 Avto Kia pokazala izzivalca prestižnim BMW, mercedesom in audijem

Stonica bi ocenil kot avtomobil, ki ne ponuja bistvenih presežkov. Je zelo korekten avtomobil, ki ponuja ravno to, kar večina voznikov išče. Uporaben avtomobil z zadostno izbiro pogonskih motorjev (na izbiro so tako turbo bencinski kot atmosferski in turbodizelski motor), predvsem pa je to avtomobil, ki bo všeč tako nezahtevnim voznikom, pa tudi tistim, ki radi vozijo bolj dinamično - kljub atmosferskemu motorju pod pokrovom, pa tudi vsem, ki se še niso privadili na digitalizacijo in velike zaslone z ukazovanjem s pritiskom prstov. Stonic ponuja 7-palčni zaslon, a je upravljanje pregledno in enostavno - le v slovenskem jeziku niso ukazi, predvsem pa je to ergonomsko vzoren avtomobil z velikimi stikali in gumbi, ki so logično razporejeni.

Kia Stonic | Avtor: Anže Petkovšek Kia Stonic Anže Petkovšek

Kia stonic | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kia picanto Avto Kia picanto: Dokaz, da majhni avtomobili niso več "piksne“

Zanimivo je, da sta imela oba avtomobila enako opremo, torej največ kar serijsko ponuja stonic (EX motion), kar med drugim pomeni kamera za vzvratno vožnjo, sistem za preprečevanje naleta, sistem za zaznavanje ovir v mrtvem kotu, sistem za zaznavanje prečnega prometa ob vzvratni vožnji, samodejno zasenčeni snop dolgih luči ponoči, opozorilo. kdaj je voznik utrujen, voznika s piskom in vizualnim signalom opozori, če brez smernika zapusti voznia pas, ima tempomat, 7-palčni zaslon na dotik z navigacijo in podporo digitalnega radia, pametni ključ, ogrevana sedeža spredaj in ogrevan volan, samodejno klimatsko napravo ... Od naštetega manjkajo le polni led žarometi in radarski tempomat ali pa digitalni merilniki, ki jih tudi v tem razredu nekateri že ponujajo.

Kia Stonic | Avtor: Anže Petkovšek Kia Stonic Anže Petkovšek
Kia Stonic | Avtor: Anže Petkovšek Kia Stonic Anže Petkovšek

Dva karakterja

Poleg številnih odlagališč je dovolj velik tudi prtljažnik (352 litrov prostornine), ima tudi dvojno dno. Če podremo zadnjo klop (60/40), ki se zložijo v ravno dno, nastane za 1155 litrov prostora. Za razliko od ria so pri Kii želeli poudariti dinamiko vozila, zato so menjalnik pomaknili nekoliko naprej. Menjalnik je tako kot volan, ki je bil pri šibkejšem modelu spodaj odrezan in zelo športen, zelo drugačen kot pri večjem motorju. Je sicer petstopenjski, z na občutek opazno krajšimi prestavnimi razmerji, pa tudi sama oblika z okroglim zaključkom deluje povsem drugače. Tako zaradi barve, oblike volana in menjalnika, kot tudi motorizacije, manjši motor ponuja bolj dinamičen občutek za volanom. Avtomobil kljub temu, da ga ne razganja od moči, v mestu z lahkoto opravi s težo 1145 kilogramov. Kljub temu, da nima turba, je zelo odziven, ne glede na to ali pospešujemo z mesta, ali prehitevamo vozilo in se tudi rad zavrti v visoke vrtljaje. Največja slabost se hitro opazi, ko zapeljemo na obvoznico ali avtocesto. Že pri hitrosti 110 km/h se vrti na precej visokih vrtljajih, kar pomeni glasno oglašanje motorja, ki je na avtocesti še toliko bolj izrazito. Na daljši vožnji po avtocesti to ni najbolj prijetno. Največja hitrost je sicer 165 km/h ali sedem km/h manj od 1,4-litrskega motorja, ki se je nasprotno, najbolj s prožnostjo izkazal na konstantni primestni vožnji in na avtocesti, tudi zaradi šeststopenjskega menjalnika, manj pa pri pospeševanju med semaforji, kjer mu opazno manjka turbina, saj je navora v nizkih vrtljajih premalo. Enako velja za prehitevanja, kjer si je zaradi "med-pospeškov" treba vzeti malo več časa in prostora za prehitevanje. Neverjetno kakšna razlika v značaju je lahko med, na papirju, dvema zelo podobnim motorjema.

Kia Stonic | Avtor: Anže Petkovšek Kia Stonic Anže Petkovšek
Kia stonic | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Avto Razkrit povsem novi kia ceed

Z 1,4-litrskim motorjem smo namerili tudi nekoliko višjo porabo goriva, in sicer v povprečju za pol litra več (6,3 l/100 km proti 6,8 l/100 km). Kaj pa cena? Kar občutna. 1.400 evrov je stonic dražji z 1,4-litrskim motorjem, ki prinaša šest prestav in večjo uporabnost na avtocesti. Če potegnemo črto, dinamičnim voznikom, ki večino kilometrov naredijo na kratkih razdaljah, po mestu, bi priporočali 1,25-litrski motor, tistim, ki ste več na avtocesti ali pa več kilometrov naredite po podeželju, pa priporočamo 1,4-litrski motor. No, še boljša izbira je 1,0-litrski turbo trivaljnik, ki smo ga tudi že preizkusili, ki pa je dodatnih 800 evrov dražji od 1,4-litrskega motorja.

Podatki o vozilu: (Kia stonic 1.25 MPI Motion)
Motor: bencinski, štirivaljni, 1248 ccm
Najvišja moč: 61,8 kW (84 KM) pri 6.000 vrtljajih
Navor: 121,6 Nm pri 4.000 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.140 x 1.760 x 1.520, medosna razdalja 2.580
Največja hitrost: 165 km/h
Pospešek: 12,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 332 – 1135
Poraba na testu: 6,3 litra, 118 g CO2/km
Cena (v evrih): 16.990

Podatki o vozilu: (Kia stonic 1.4 MPI Motion)
Motor: bencinski, štirivaljni, 1368 ccm
Najvišja moč: 73,3 kW (100 KM) pri 6.000 vrtljajih
Navor: 133 Nm pri 4.000 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.140 x 1.760 x 1.520, medosna razdalja 2.580
Največja hitrost: 172 km/h
Pospešek: 12,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 332 – 1155
Poraba na testu: 6,8 litra, 125 g CO2/km
Cena (v evrih): 18.390

Kia Stonic | Avtor: Anže Petkovšek Kia Stonic Anže Petkovšek

Kia stonic | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.