Avto
1830 ogledov

Toyota aygo X želi (p)ostati kralj tesnih ulic

Toyota aygo X
1/15
Toyota
V segmentu, ki ga drugi zapuščajo, Toyota vidi še dobičkonosno prihodnost. Aygo X je njihovo novo orožje.

Toyota torej še vedno meni, da je mogoče v mini segmentu pisati dobro zgodbo. Izkušenj Japoncem ne manjka, saj so specialisti, kako v čim manjšo zunanjo obliko spraviti čim več vsebine. 

Vseeno pa so potrebne določene spremembe, prilagojene novodobni stvarnosti. Aygo je originalen Toyotin izdelek, saj se je sodelovanje s PSA oz. Stellantis koncernom (citroën C1 in peugeot 108) na tem področju za zdaj zaključilo. Glavni tekmeci bodo tako hyundai i10, kia picanto in fiat panda.

Toyota aygo X | Avtor: Toyota Toyota
Toyota aygo X | Avtor: Toyota Toyota

Novi serijski toyota aygo X je zelo podoben konceptu Prologue, ki ga je na začetku leta napovedal. Predvsem je pridobil X faktor križanca oziroma mini terenca, z gizdalinskim videzom, plastičnimi oplatami in za pet centimetrov dvignjenim podvozjem. Ohranil pa je kratke previse in visoko postavljena stekla, pa dvotonsko barvo zunanjosti. Pravi urbani križanec, torej. S predhodnikom ga vežejo nekatere dobre lastnosti, kot so možnost mehke pomične strehe, zadnja vrata iz enega kosa stekla in navpično postavljene zadnje luiči. 

Platforma je ista, kot jo uporabljata večja yaris in yaris cross, kar je le hvalevredno. Štirisedežni aygo X je od predhodnika sicer zrasel za 32 centimetrov v dolžino (zdaj 3,7 metra), podaljšalo se je tudi medosje. V prtljažniku je kar za 60 litrov več prostora. Ker je tako zrasel, mu lahko zdaj namestijo do 18-palčna platišča.

Kljub večji postavi pri Toyoti vztrajajo, da je aygo X narejen za "najožje ulice". Med drugim potrebuje le 9,4 metra za 360-stopinjski krog, sedež pa so dvignili za 55 milimetrov in skupaj z bolj pokončnim A stebričkom tako še izboljšali vidljivost izza volana. Zaradi nove platforme naj bi bila kljub višji postavi boljši tudi lega in udobje na cesti.

Toyota aygo X | Avtor: Toyota Toyota
Toyota aygo X | Avtor: Toyota Toyota

Notranjost je predvsem uporabna, a tudi sodobna, z novo deveto generacijo Toyotinega infotainmenta z možnostjo razširjene povezljivosti pri bogatejši opremi. Tudi wi-fi povezava s telefonom. Avto ohranja stikala za nadzor klimatske naprave, ki pa imajo zdaj digitaliziran zaslonček za spremljanje nastavitev. 

Pri pogonu je stvar poenostavljena do skrajnosti. Kakršnakoli hibridna tehnologija v tem segmentu se po mnenju Toyote cenovno ne izplača, zgolj električna različica je trenutno še predaleč. Zato ayga X poganja povsem klasični 1,0-litrski bencinski trivaljnik s 53 kW  (72 KM) moči in 93 Nm navora. Povezan je lahko s petstopenjskim ročnim ali avtomatskim CVT brezstopenjskim menjalnikom. V ospredju so nizka poraba (odvisno od različice od 4,7 litra na 100 km) in emisije (107 g CO2/km). Pospešek do 100 km/h se v sekundah zaključi šele na polovici druge desetice, dosega pa lepo najvišjo hitrost 151 km/h.

Aygo X bo prihajal s proizvodnih trakov v češki tovarni, ki jo je Toyota v celoti odkupila od nekdanjih francoskih partnerjev in kjer že izdelujejo yarisa. Aygo X bo pohod po evropskih uličicah začel na začetku 2022.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.