Gre za prvi povsem električni avtomobil Toyote, ki je bil razvit skupaj s Subarujem. Znano je, da se Toyota že dolgo zanaša na hibridne in vodikove avtomobile - zdaj pa so tik pred prodajo svojega prvega popolnoma električnega avtomobila. bZ4X naj bi na trg prišel sredi leta 2022 za manj kot 40.000 evrov v osnovni različici.
Za začetek razlaga imena bZ4X. bZ pomeni "beyond zero" - torej nične emisije, številka 4 tako kot v VW primeru ID.4 označuje razred, v katerem nastopa, X pa je oznaka za križanca oziroma SUV. Gre za pet-sedežno vozilo, ki v dolžino meri 4,6 metra, podobno kot Toyotin klasični SUV RAV4.
Kot je značilno za električne avtomobile, sprednji del ne potrebuje velike rešetke hladilnika. Baterija bZ4X je vgrajena pod tlemi in zagotavlja nizko težišče avtomobila, kar naj bi ugodno vplivalo na vozne lastnosti. Prtljažnik ima prostornino 452 litrov.
Do 80 odstotkov v 30 minutah
bZ4X temelji na platformi, ki so jo pri Toyoti pripravili skupaj s Subarujem, in sicer namensko za baterijska električna vozila in služi kot uvod v celotno paleto Toyotinih e-avtomobilov. Kapaciteta baterije je 71,4 kilovatne ure (kWh). To bi moralo zadoščati za doseg 450 kilometrov v skladu s preskusnim protokolom WLTP.
Največja moč polnjenja preko CCS priključka na hitri polnilni postaji je do 150 kW. Po navedbah proizvajalca naj bi se baterija do 80 odstotkov napolnila v 30 minutah.
Pri Toyoti so prepričani, da baterija tudi po desetih letih ne bo izgubila več kot 90 odstotkov začetne zmogljivosti. BZ4X je sicer opremljen s toplotno črpalko, ki preprečuje izgubo dosega, ko je hladno, za večji doseg pa je mogoče naročiti sončno streho.
Opcijsko z dvema elektromotorjema
V osnovni različici ima bZ4X pogon na prednji kolesi in 150 kW (204 KM) elektromotor, ki omogoča hitrost do 160 kilometrov na uro in pospešek od 0 do 100 km/h v 8,4 sekunde. Na voljo bo tudi različica s štirikolesnim pogonom z dodatnim elektromotorjem na zadnji premi, ki poveča navor z 264 na 336 njutonmetrov (Nm) in pospešek do 100 km/h skrajša na 7,7 sekunde.