Opel je z adamom dregnil v razred premium malčkov. Na naših cestah je redek in ekskluziven model, še bolj to velja za adama S, od katerega je dražji le model rocks, ki je nekaj med kabrioletom in križancem.
Veseli me, da Nemci niso poskrbeli le za šminko, ampak gre za športen avtomobil, ki sicer ni brutalen, prej zabavnega in okreten, a vseeno hiter. V mestu ga je v „kratkih sprintih“ kar težko ujeti.
Motor dovolj zmogljiv, ni pa pristen športnik
1,4litrski prisilno polnjen bencinski motor razpolaga z največ 110 kilovatov moči (150 KM) in 220 Nm navora. Tako na papirju, kot v praksi nič brutalnega. Z mesta do 100 km/h pospeši v 8,5 sekunde, najvišja hitrost je 200 km/h, a prepričajo vmesni pospeški, navora je dovolj, da avto dobro pospeši tudi v tretji ali četrti prestavi. Dovolj hiter je tudi zato, da so spojlerji za potisno silo navzdol del standardne in ne dodatne opreme.
Moč na pogonski kolesi prenaša šeststopenjski ročni menjalnik, ki je natančen, a prilagojen tudi bolj udobni vožnji, saj se v šesti prestavi povsem spodobno pelje po avtocesti. S tem mislim, da vrtljaji niso previsoki, motor pa ni preglasen.
Dvojno, nenehno spreminjajoče se fazno variabilno odpiranje ventilov in turbinski polnilnik integriran v izpušni sistem, zmanjšuje maso in veča kompaktnost zgradbe. Ko pohodimo stopalko za plin, iz njega izvabimo celo rezek športni zvok. Udobje je seveda slabše, kot pri rocksu, ki smo ga preizkusili pred kratkim. Ležeče ovire in neravnine potniki zadaj občutijo s poskakovanjem, udobja ni na pretek, tudi za velikimi športnimi sedeži se naprej vidi bolj malo. Sta pa zato spredaj odlična športna sedeža – školjki, pod katera se podpisuje Recaro.
Adam S omogoča tudi izklop elektronskega nadzora stabilnosti (ESC), kar pomeni še več drsenja skozi ovinke. Veselje nekoliko mine, ko pogledamo na merilnik povprečne porabe, oziroma, ko se je treba kar pogosto ustaviti na bencinski postaji za točenje bencina. V povprečju sem po podatkih potovalnega računalnika porabili 9,2 litra bencina na 100 kilometrov poti.
Adam S stane vsaj 18.030 evrov, s čimer je v družini adam dražji le rocks s šibkejšim 1,0-litrskim turbo trivaljnim motorjem, ki v najdražji različici po ceniku stane 18.700 evrov.
Podatki o vozilu: Opel adam S
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1364 ccm
Najvišja moč: 110 kW (150 KM) med 4.900 in 5.500 vrtljaji
Navor: 220 Nm od 2.750 do 4.500 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 3.698 x 1.484 x 1.807, medosna razdalja 2.311
Najvišja hitrost: 210 km/h
Pospešek: 8,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 170
Poraba na testu: 9,2 litra, 139 g CO2/km
Cena (v evrih): 18.030 € (osnovni testni) / 23.089 € (testnik z dodatki) / 21.489 € (testnik s popustom)
Plusi: Vozne lastnosti, všečen dizajn z detajli
Minusi: Cena, poraba goriva;