Šminkerski adam rocks je neke vrste hibrid med kabrioletom in malim mestim križancem. Že na prvi pogled všečen izdelek, ki stavi na emocije, zato bo privabil tiste, ki jim bo zlezel pod kožo. Tiste, ki ga ne bodo kupili, da se bodo z njim le vozili v službo, ampak tiste, ki jim bo rocks predstavljal "mobilnega ljubljenca," ki se bo vklopil v njihov življenjski slog in bo njihova "sorodna duša." Avto namreč stane vsaj 18.050 evrov. Racionalni vozniki Oplov, ki se v avto ne usedejo le zato, da bi iz veselja naredili „en krog“, bodo izbrali corso.
Majhen, a zelo opazen
Že na prvi pogled je trendovski mestni avtomobil, ki se zaradi opaznih oblikovalskih prijemov takoj razlikuje od klasičnega brata. Plastične prevleke na odbijačih in blatnikih so prej modni dodatek, kot resna zaščita za vožnjo izven asfaltiranih cest, pa čeprav je od podlage oddaljen za dodatnih 15 milimetrov. Je pa zato videti bolj mišičast. No, k temu pripomorejo tudi velika, kar 18-palčna kolesa, z zanimivo obliko, saj aluminij, tako kot odbijače, prekriva plastika v barvi karoserije.
Vidnih razlik z običajnim bratom je še veliko, vse v prid tega, da ste z njim še bolj opaženi. To so pritrjevali tudi številni pogledi mimoidočih. Spredaj je vpadljiva trapezna maska motorja s kromirano prečko z logotipom znamke na sredini, meglenki in smerna kazalca vstavljeni v satenasto kromiran okvir v obliki bumeranga tako kot zadaj vzvratni luči in meglenki.
Del opreme so tudi dnevne luči z diodami LED in integriran strešni spojler zadaj. Podobo zunanjosti dopolnjujejo srebrne zaščitne plošče spredaj in zadaj ter izstopajoč kromiran zaključek izpušne cevi. Z ostalimi različicami si deli "plavajočo" streho, katere posebnost je, da je izdelana iz tkanine (serijska oprema) in je električno pomična.
Streho lahko razprete tudi med vožnjo po avtocesti
Res je, da je klasična streha bolj praktična, poleti prepušča manj vročine v notranjost, a to ni navaden avtomobil. Je pa zaradi tega potrebno drugačno vzdrževanje, saj je streha mehka. Nad ptičjimi iztrebki ne boste odmahnili z roko tako kot pri klasični strehi. Po drugi strani jo lahko brez težav odpirate in zapirate pri avtocestnih hitrostih in to v sedmih sekundah. Pri Oplu se za nameček streha zloži tako, da ne zakriva voznikovega pogleda nazaj, kot je to v primeru fiata 500C, ki je v bistvu njegov edini pravi konkurent. Pri tem pa streha ne zmanjšuje volumna prtljažnika, ki je povsem dovolj velik za tedenski nakup hrane.
Čeprav je streha iz treh plasti, pa pri višjih hitrostih prinaša nekaj hrupa v potniško kabino, to je, poleg težjega vzdrževanja in višje nakupne cene vozila, njena slabša plat.
Tudi podrobnosti štejejo
Notranjost je dobro znana. Tu večjih presenečenj, razen ekskluzivnih barv notranjosti, ki se do potankosti ujemajo z barvo karoserije, platišč in celo ohišja ključa za odklepanje in zagon vozila, nisem opazil. Glede na to, da je vozilo zelo igrivo in všečno, razočara klasična oblika zložljivega ključa. Minijev je veliko bolj trendovski, tudi drugi proizvajalci se že znajo poigrati z dizajnom.
Nekomu, ki avto kupuje s čustvi, tudi take malenkosti štejejo. Na voljo je cel kup tehnologije, tudi informacijsko zabavni sistem nove generacije IntelliLink, ki zagotavlja neposredno integracijo funkcij pametnih telefonov, delujočih z operativnimi sistemi android in apple iOS.
Tako kot pri drugih modelih z oznako adam zmoti nizko postavljen ekran na dotik, pa tudi občutljivost bi lahko bila boljša. Pohvalil bi sedeže, ki oblečeni v usnje niso le lepi, ampak poskrbijo tudi za udobno vožnjo, pri bolj športni pa zaradi bočne in stegenske opore telo dobro držijo v varnem položaju. Na zadnji klopi je prostora dovolj, da se udobno prevaža otrok v otroškem sedežu, odrasli bodo na daljših poteh trpeli.
Ni pravi križanec
Kljub višji oddaljenosti od tal vstopanje in izstopanje ni tako enostavno kot pri klasičnih križancih, terenski videz tudi ne pomeni boljše preglednosti ali samozavestne vožnje čez robnike ter ležeče ovire. Deli podvozja, kot so blažilniki in vzmeti, geometrija podvozja zadaj so bili nastavljeni na novo. Skozi ovinke se lahko peljete zelo suvereno. Pohvalil bi krmilni mehanizem, ki je bolj neposreden in odziven in voznika kar sili, da na prazni ovinkasti cesti pohodi jekleno stopalko za plin. Šeststopenjski ročni menjalnik bi lahko imel krajša prestavna razmerja, a je zelo lahkoten za uporabo in natančen.
Litrski trivaljnik se mu poda
1,0-litrski turbo bencinski trivaljnik se v adamu obnese še bolje kot v corsi, pa že tam je odličen. To je idealen agreagt za te vrste vozil, zelo prožen, poskočen v nizkih in srednjih vrtljajih, ter ekonomičen, tudi, ko vozite bolj športno.
Čeprav se je v takem vozilu težko ne voziti dinamično, sem se potrudil in poiskal spodnje meje porabe. Le nekaj pod štirimi litri je kazal potovalni računalnik na podeželski cesti, pri avtocestnih hitrostih in nekaj čez še vedno ne preseže šestih litrov, najbolj "požrešen" je v mestih, kjer sem se zadrževal najdlje, saj je tu "doma". Prav zato je bila skupna poraba v mešanem ciklu okroglih šest litrov na 100 kilometrov. Zelo dobro.
Igračka za tiste, ki želijo biti opaženi, ni poceni. Osnovni model stane vsaj 18.050 evrov, dobro založeni osnovni tesni model še 650 evrov več, z vsemi dodatki pa cena doseže že pregrešnih 21.264 evrov.
Podatki o vozilu: (Opel adam rocks 1.0 turbo ecotec start/stop)
Motor: turbobencinski, trivaljni, 999 ccm
Najvišja moč: 85 kW (115 KM) pri 5.200 vrtljajih
Navor: 170 Nm pri 1.800 do 4.500 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 3.398 x 1.493 x 1.807, medosna razdalja 2.311
Najvišja hitrost: 196 km/h
Pospešek: 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 170 - 633
Poraba na testu: 6,0 litra, 105 g CO2/km
Cena (v evrih): od 18.50 € (osnovni)/ 21.264 € (testnik z dodatno opremo in popustom)
Plusi: Pogonski sklop, zunanji dizajn, užitek v vožnji;
Minusi: Preveč navzdol pomaknjen ekran na dotik, ki je premalo občutljiv, cena, zložljiv ključ za zagon vozila.