Letošnji AMZS test otroških sedežev, ki jih naša avtomobilska organizacija izvaja v sodelovanju z nekaterimi drugimi evropskimi avtoklubi, je letos potekal po spremenjenih kriterijih, saj so se vmes spremenili tudi nekateri standardi na področju varnosti. To pomeni, da je primerjanje letošnjih rezultatov s testi, opravljenimi leta 2014 in prej, težko, kar pa nikakor ne pomeni, da takrat dobro ocenjeni modeli niso več ustrezno varni.
Letos so tako prvič lahko ocenjevali po novem standardu za bočne trke ECE R 129, saj dosedanja uradna pravila zaščite za bočne trke sploh niso predpisovala, a so avtoklubi vseeno izvajali teste s pomočjo metodologije neodvisne organizacije Euro NCAP. Prav tako meritve v primeru trkov po novem izvajajo na karoseriji golfa VII (prej golf VI), ki je najbolj logična izbira, saj gre za najbolj prodajan evropski avto. Uporabljajo tudi nove lutke otrok, ki še bolje beležijo sile, ki na otroka delujejo med trkom, medtem ko ergonomijo vsakega sedeža preizkusijo v treh tipih avtomobilov - enoprostorcu ford C-max, malemu trovratniku opel adam in kombilimuzini VW golf.
Izmed 27 letos preizkušenih modelov jih je 14 dobilo skupno oceno dobro, ugotavljajo pri AMZS. Dva sedeža sta dobila skupno oceno pomanjkljivo, kar sedem pa oceno slabo - šest zaradi prevelike vsebnosti škodljivih snovi, eden pa zaradi zelo slabe zaščite pri čelnem trku. Sedež tipa hauck varioguard je namreč kljub zvenečemu imenu ob simulaciji trka zadaj odtrgalo od osnove, otrok pa bi v tem scenariju močno treščil v prednje sedeže.
Preveliko vsebnost škodljivih snovi pa so zaznali pri sedežih: casualplay sono fix, apramo ostara, apramo hestia, baby relax baladin, simple parenting doona in simple parenting doona z isofix osnovo.
Za tabelo z rezultati AMZS testa otroških sedežev 2015 kliknite TUKAJ
dezurni@zurnal24.si