Avto > Testi
6958 ogledov

Takšen je kamiq s kančkom octavie

Škoda Kamiq
1/24
Anže Petkovšek Škoda Kamiq
Škodin za zdaj najmanjši križanec je bil prvih izboljšav deležen presenetljivo hitro, po manj kot dveh letih. Dobil je namreč dvokraki volanski obroč, kot ga je češka znamka prvič pokazala v octavii.

Škoda kamiq je najmanjši in za zdaj tudi najmlajši križanec, ki prihaja iz Mlade Boleslav, a očitno je javnost octaviin dvokraki volanski obroč tako dobro sprejela, da so ga pri Škodi potihem hitro vgradili tudi v druge modele.

Škoda Kamiq Avto Tudi če imate najmanjši K, imate v resnici velik K

Škoda Kamiq | Avtor: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Anže Petkovšek

Ko sem se usedel v testni kamiq, sem se tako lahko čudil nad novostjo, ki se kamiqovi preprosti notranjosti dejansko zelo dobro poda in jo vsaj pri vtisu kakovosti nekoliko privzdigne. Ostale stvari so dejansko ostale enake kot v kamiqu, kar gotovo ni slabo, saj gre za preprosto a intuitivno ter lepo urejeno delovno okolje, kot smo ga v škodah vajeni.

Škoda Scala Prvi test Avto Prvi test: Ni rapid in ni octavia

Konvencionalni merilniki

V primeru testnega kamiqa je bilo to še malce bolj preprosto, saj je namesto doplačilnih digitalnih instrumentov imel klasične analogne merilnike, med katerimi je za podajanje »digitaliziranih« z vožnjo povezanih vsebin skrbel starodobni črnobeli zaslonček na tekoče kristale. Morda se nam v navdušenju nad digitalnimi pridobitvami zdi takšen tradicionalni pristop manj zaželen, a dejansko dobro deluje in želene podatke natančno prikaže.

Škoda Kamiq | Avtor: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Anže Petkovšek

A to ne pomeni, da kamiq v tem oziru ni dobro opremljen, saj za informiranost voznika, povezovanje in digitalno podajanje infozabavnih vsebin skrbi velik za dotik občutljivi zaslon, pod katerim je, tako kot v scali, ki jo je uvedla, in drugih novih škodah, majhna polička, na katero lahko naslonite dlan in bolj natančno tipkate po zaslonu. Izjema tega pravila je le klimatska naprava, saj so njene osnovne funkcije prikladno zbrane na dnu armaturne plošče, kjer delujejo kot kakšen klasični avtoradio.

škoda fabia Avto Škoda razkrila svojo veliko novost

Tako kot pri scali in tudi drugih modelih so Škodini oblikovalci ubrali pot, ki je kamiqu omogočila, da se kljub temu, da v bistvu spada v fabiin segment, prostorsko močno približuje višjemu. Za osnovo so namreč vzeli Volkswagnovo platformo za majhne avtomobile in jo raztegnili do meja možnega. Kamiq je zato kljub razmeroma majhnim meram v dolžino zelo prostoren avtomobil, razveselimo pa se lahko tudi njegovega prtljažnika, pa čeprav je treba predmete vanj polagati preko solidnega roba. Je pa po drugi strani kamiq razmeroma ozek avtomobil, kar pomeni, da je predvsem zadaj nekoliko tesen že za dva, trije pa se bodo morali že kar stisniti.

Škoda Kamiq | Avtor: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Anže Petkovšek

Solidno na cesti

Podobno je z voznimi lastnostmi, ki so sicer povsem solidne in razredno pričakovane, po drugi strani pa jih ne moremo primerjati niti z manjšimi avtomobili na enaki platformi niti s pravimi predstavniki segmenta C, kakršen je pri Škodi karoq. A če se vam ne mudi med vožnjo po serpentinah in večinoma ostajate na mestnih ulicah, običajnih regionalkah in avtocestah, bo kamiq povsem dobro služil namenu. Le kakšna neravnina se bo na vsake toliko malce bolj grobo prenesla v notranjost.

Škoda Octavia Čehinja Avto Octavia je takšna, kot se od nje pričakuje

Čeprav ni dirkaški, povsem dobro in gospodarno s kamiqom opravi tudi osveženi litrski trivaljnik, ki je v bistvu druga novost v kamiqu. Namesto dosedanje 115 namreč preko sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika DSG na prednji kolesi prenaša malce manjšo moč 110 'konjev'.

Škoda Kamiq | Avtor: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Anže Petkovšek

Tisti, ki pišemo o avtomobilih, se rad navdušujemo nad samodejnimi menjalniki, ki lahko predvsem neveščim prestavljanja ali pa »preprosto lenim«precej olajšajo vožnjo, a v tem primeru bi rekel, da bi se tako motorizirani kamiq skoraj bolje obnesel z ročnim menjalnikom.  

Škoda enyaq iV Prvi kilometri Avto Prvi kilometri s škodo, ki postavlja nove standarde

Menjalnik namreč predvsem v vzvratni prestavi rad malce »zacuka« in avtomobil nekoliko poskoči, kar je neprijetno predvsem v primeru, ko ste parkirali bolj na tesno, med samo vožnjo pa deluje kar malce preveč obotavljivo in predvsem na strmejših klancih imate občutek, da mu ne bo kos. Kos mu sicer – četudi obotavljivo - vedno je in vožnja je nasploh precej prijetno opravilo, vendar pa malce dvoma ostane.

Škoda Kamiq | Avtor: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Anže Petkovšek

A to je le manjša zamera križancu, ki se lahko predvsem zaradi prostornosti in solidnega udobja  v kombinaciji s solidnimi zmogljivostmi povsem dobro obnese kot vsakdanji družinski avtomobil. Tudi cenovno je povsem v dosegu povprečnih proračunov. Testni z močnejšim litrskim trivaljnikom in solidno opremo je namreč stal malce manj kot 24 evrskih tisočakov. Če pa ste zadovoljni z manj, ga pa lahko v osnovni različici s 95-'konjskim' trivaljnikom dobite že za manj kot 17 tisočakov, kar je kljub hudi konkurenci povsem v redu.

škoda fabia RE-X1 kreisel, električni dirkalnik Škoda presenetila Avto Takšna je električna prihodnost rallyja

Podatki o vozilu (škoda kamiq style 1.0 TSI DSG 81kW/110 KM)

Motor: bencinski, trivaljni, 999 ccm

Največja moč: 81 kW (110 KM) pri 5.500 vrtljajih

Največji navor: 200 Nm pri 2.000-3.000 vrtljajih

Zmogljivosti: 193 km/h, 10,2 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.241 x 1.793 x 1.531, medosna razdalja 2.651

Prtljažnik (v litrih): 400—1.395

Poraba: 4,8 litra/100 km (kombinirani cikel NEDC), izpusti CO2: 110 g/km

Cena v evrih: 23.651 (brez dodatne opreme: 22.197, vstopna različica: 16.738)

Plusi: Privlačen videz, udobje, oblika, oprema, motor, "Škodini dodatki".

Minusi: Nakladalni rob prtljažnika.

Škoda Kamiq | Avtor: Anže Petkovšek Škoda Kamiq Anže Petkovšek
 

Komentarjev 1
  • Robert_Lea 10:06 15.julij 2021.

    V zadnjih 4 tednih sem prejel 27346 EUR od dela s krajšim delovnim časom od doma. To službo sem dobil pred dvema mesecema in v prvem mesecu sem brez spletnih izkušenj prejel 20569 EUR. ......... >>>>>>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑬𝒓𝒐𝑷𝒓𝒐𝒇𝒊𝒕.𝐜𝐨𝐦