Kamiq je Škodin odgovor na trenutno najbolj zaželen razred vozil, tudi v Sloveniji. Že lani je ta segment obsegal kar 20 odstotkov vseh novih avtov pri nas, letos naj bi delež zrasel kar na četrtino! Kamiq bi po vsem, kar nudi in zna, prav gotovo sodil v sam vrh. Če ne bi …
Eh, spet ta k...
Enkrat bi se rad srečal s tistim človekom iz strateškega marketinga, ki je prepričal ostale v vodstvu Škode oziroma koncerna VW, da bo čisto v redu, če tri različne Škodine SUV modele imenujejo kodiaq, karoq in kamiq. Da se bo slišalo zelo kul. Mimogrede pa naj se odpovedo uveljavljenemu imenu yeti. Le kako mu je to uspelo?
Če že ne gre z jezika, je kamiq všečen vsaj na pogled? Takole osebno in v živo prav gotovo. Tipičen Škodin oblikovalski jezik, v katerem ni ničesar preveč, a niti ne premalo. Pri kamiqu pa je še posebej pri svetilih doživel evolucijo se mi zdi tudi zato pravzaprav najlepše zaokrožen med vso trojico. Pa ne le trojico škod, temveč tudi trojico malih križancev iz Volkswagna, kamor sodita še VW T-roc in seat arona.
Dojemanje sedenja v notranjosti precej zavisi od stopnje opremljenosti in opreme. Testni avto je imel opremo style, ki je vnesla precej različnih elementov, zaradi katerih je že sam občutek ambienta precej manj plastičen, kot v T-rocu ali aroni, pa čeprav komu ne bo všeč prevladujoča črna barva. Po drugi strani pa je bil v testnemi avtu celo strop v črnini, kar v modernem oblikovalskem jeziku pomeni bolj premium status.
Armaturna plošča in vse kar nanjo sodi, je izdelano v želji po čim lažjem upravljanju, kar bodo cenile vse generacije. A tako gladko, kot je šlo nekdaj, ko v avtih še ni bilo toliko vsebine, vseeno ne gre več. Pri elektronski dvoobmočni klimatski napravi na primer so nastavljanje hitrosti ventilatorja skrili v meni, kar ni najhitrejša rešitev. Osrednji zaslon infotainmenta so zgledno vgradili, tako da je ravno še v nivoju oči, pa tudi ne štrli preveč navzgor.
Kot predstavnik novega rodu avtov nudi kamiq možnost nadgradnje klasičnih voznikovih merilnikov z digitalnim zaslonom. Slednji precej doda pri višanju občutne vrednosti vozila, ni pa poceni. Nekaj varčevanja se na drugi strani začuti pri ne ravno elegantni rešitvi z radarskim tempomatom, za kar je namenjena leva obvolanska ročica.
A v primerjavi z volkswagni predprejšnje generacije so ročici dodali še funkcijo nastavljanja ostalih asistenčnih sistemov, ki jih pri kamiqu ni malo. Namenske tipke na volanu bi bile pač prijaznejše.
Še ena ročica me moti - tista klasična, za ročno zavoro. Nismo tega že preživeli?
V testnem avtu se je spredaj sedelo za razred vozil odlično in povsem dovolj prostorno. Vstopanje je lažje zaradi nekoliko dvignjenega statusa avtomobila in dovolj širokega odpiranja vrat. Zgodba se ponovi v drugi vrsti, tudi tu je kamiq eden bolj radodarnih v svojem razredu.
Kako je velik!
In potem še tisti prtljažnik. Še nedolgo nazaj je bil podatek o 400 litrih v golfovem segmentu nadpovprečno veliko. Danes pa to zmore za številko manjša škoda! Zraven seveda sodijo še vsi pričakovani triki po enostavnem zlaganju naslonjal in rešitvah glede fiksiranja prtljage. Mali križanec? Ne znotraj!
Razni detajli bodo znali dvigati zadovoljstvo lastnikov oziroma lastnic, ki bodo na pikniku med družbo poleg uporabnosti pripovedovali tudi zgodbo o elegantno skritem dežniku v vratih.
Svojo modernost lahko "mala" škoda izkaže z infotainment sistemom, ki je pravzaprav poenoten s tistim iz velikega superba. Ne manjka mu čiste grafike, hitrosti, različnih funkcij in nastavitev, ob tem pa se trudi ohraniti obvladljivost. A pamet dozira po delih, oziroma po vloženem denarju. Velja tudi za tiste, ki bi želeli izkoristiti svet Android Auta ali Apple Carplaya, a bodo ugotovili, da tako poceni to ne gre. Treba je plačati!
Ta motor ni prva izbira, čeprav bi lahko bil
V testnem avtu je bil vgrajen motor, ki ni oziroma ne bi smel biti najbolj prodajan. 1,6-litrski dizel je sicer odličen primerek sodobnega dizla, ki preseneti z željo po vrtljivosti in zveznemu podajanju moči. Avto se z njim odlično počuti predvsem na avtocesti, medtem ko sedemstopenjski DSG menjalnik skrbi za boljše počutje in izkoristek vseh asistenčnih sistemov, recimo med vožnjo v gneči.
A za večino kamiqovih lastnikov, še posebej tistih, ki avtoceste ne vidijo pogosto, bi morala povsem zadostovati že zmogljivejša različica bencinskega 1,0 TSI motorja.
Med vožnjo je mali čeh eden boljših v svojem razredu. Voznik in potniki se zaradi uravnoteženega delovanja volana in še posebej podvozja počutijo zares dobro, vožnja v kamiqu ne utruja. Povrh avto nakazuje, da bi se nadpovprečno znašel tudi v zavojih, če bi to od njega zahtevali. Vsaj testni avto z dodatnim športnim uravnavanjem podvozja je dajal to vedeti.
Kamiq na terenu zmore toliko, kot zmorejo ohraniti oprijema pnevmatike ter kolikor to dopuščajo vstopno-izstopni koti. Na pomoč zadnjega pogona namreč niti pri kamiqu ni mogoče računati. Če želite v tem razredu 4x4 pogon, bo treba vzeti v roke cenik Suzukija ali Dacie.
Lično zapakirano in vsebine polno. To stane ...
Težko bi rekel, da je kamiq tostran Alp prinesel kak posebej nov recept. Je pa vse tisto, kar so pri Škodi vedeli in znali od prej, v kamiqu izvrstno vgrajeno in tudi uravnoteženo ter nadgrajeno z nekaterimi posebnostmi, v prvi vrsti nadpovprečno prostornostjo. Tudi zato je zame najljubši med družinskim trojčkom.
Žal pa vse te njegove sposobnosti niso poceni. Dizelski kamiq z DSG menjalnikom in srednjo opremo po ceniku stane že skoraj 24 tisočakov, medtem ko je bilo testno vozilo, v kateri pravzaprav ni bilo nobenega bistvenega pretiranja z opremo, že nevarno blizu 30 tisočakom.
Sposobnosti gor ali dol, cena je tista točka, kjer imajo konkurenti lahko znatno prednost.
Podatki o vozilu (škoda kamiq 1,6 TDI ambition)
Motor: 1.598 cm3, dizelski
Moč: 85 kW (115 KM) pri 3.250 vrt./min
Navor: 250 Nm pri 1.500 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.241 × 1.793 × 1.531, medosna razdalja 2.651
Prtljažnik (v litrih): 400 - 1.506
Poraba na testu: 5,7 litra/100 km (mešani cikel), WLTP CO2: 140 g/km
Zmogljivosti: 192 km/h, 10,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: osnovni od 22.157
Konkurenti: VW T-roc, seat arona, renault captur, peugeot 2008, hyundai kona, ford puma, dacia duster, suzuki vitara, mazda CX-3 ...
PLUSI: premišljen zunanji in notranji dizajn, notranja prostornost, delovanje pogona.
MINUSI: cena, ni 4x4 opcije.
andrej.leban@zurnal24.si