Avto > Na Štrom
32019 ogledov

Odprli so baterijo Tesle in BYD ter našli pomembno razliko

Volkswagen ID.3 električni avto platforma MEB baterija Volkswagen
Nemški raziskovalci so naredili primerjalno analizo baterij, ki jih uporabljata vodilna proizvajalca električnih avtomobilov Tesla in BYD.

Raziskovalci z nemške tehnične univerze RWTH Aachen so izvedli podrobno analizo baterijskih celic dveh vodilnih proizvajalcev električnih vozil, Tesle in BYD, da bi odkrili razlike v njihovi zasnovi in delovanju. Rezultati so bili objavljeni 6. marca v reviji Cell Reports Physical Science.

Kakšne so razlike v zasnovi in materialih

Raziskovalci so analizirali baterijo Tesla 4680 in BYD Blade ter primerjali njihovo mehansko strukturo, dimenzije, sestavo elektrod ter električne in toplotne lastnosti.

Ugotovili so, da daje Tesla v svojih baterijah prednost visoki energijski gostoti in zmogljivosti, medtem ko BYD bolj poudarja prostorsko učinkovitost in uporabo cenejših materialov. Ključna prednost BYD-jevih baterij je bolj učinkovito toplotno upravljanje, so še ugotovili strokovnjaki iz Aachna.

Presenetljivo je, da v anodah obeh baterij niso zaznali silicija, čeprav je ta material v raziskavah pogosto obravnavan kot ključni za povečanje energijske gostote.

BYD Blade baterija za električne avte | Avtor: BYD BYD

Posebnosti tudi pri izdelavi

Raziskava je pokazala, da BYD Blade uporablja inovativno metodo laminiranja robov separatorja, ki ločuje anodo in katodo. To očitno izboljša stabilnost elektrodnih listov.

Tesla na drugi strani uporablja poseben vezivni material, ki povezuje aktivne snovi v elektrodah in se razlikuje od večine standardnih rešitev v industriji.

Obe bateriji pa imata tudi nekatere skupne značilnosti: namesto ultrazvočnega varjenja, ki je običajno v industriji, uporabljata lasersko varjenje za povezovanje tankih elektrodnih folij. Kljub temu da je BYD-jeva baterija večja, imata oba modela podoben delež pasivnih komponent, kot so zbiralniki toka, ohišje in povezovalni elementi.

Natančnejšo primerjavo prikazuje spodnja preglednica, v razpredelnici C je tudi primerjava cene ene in druge baterije v evrih na kilovatno uro kapacitete, glede na splošno dostopne podatke o cenah materijalov, iz katere je razvidno, da ima kitajski izdelek pomembno prednost pred ameriškim. 

Primerjava baterije Tesle in BYD | Avtor: RWTH Aachen RWTH Aachen

Vodja raziskave Jonas Gorsch je poudaril, da rezultati nudijo pomembno izhodišče za nadaljnje raziskave in optimizacijo baterijskih celic. Raziskava lahko pomaga proizvajalcem baterij pri odločitvah o obliki, velikosti in uporabljenih materialih za prihodnje modele.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 8
  • Toma 14:13 18.marec 2025.

    In katere so bolj (samo)vnetljive?

  • Rob3rtSI 12:41 18.marec 2025.

    Ne vem no, mogoče je ravno ta pomembna razlika tudi razlog, zakaj se BYD v glavnem pojavljajo v videih z gorečimi avti.

  • oneh 09:27 18.marec 2025.

    Za baterijo 10 kWh je torej material 250 €. Če pa gledamo razliko npr. Renault 5 med 40 in 52 kWh baterijo je pa razlika okrog 2500 €. Pa če gledamo za 100 kWh baterije je matrial 2500€ pa elektromotor ...prikaži več in inverter v primerjamo s klasičnem motorjem, menjalnikom in izpušnim sistemom je očitno cena EV res močno prenapihnjena. In ker so poleg levaki še taki bedaki pa imamo svobood in levaki- a še plešete?

Sorodne novice