Raziskovalci z nemške tehnične univerze RWTH Aachen so izvedli podrobno analizo baterijskih celic dveh vodilnih proizvajalcev električnih vozil, Tesle in BYD, da bi odkrili razlike v njihovi zasnovi in delovanju. Rezultati so bili objavljeni 6. marca v reviji Cell Reports Physical Science.
Kakšne so razlike v zasnovi in materialih
Raziskovalci so analizirali baterijo Tesla 4680 in BYD Blade ter primerjali njihovo mehansko strukturo, dimenzije, sestavo elektrod ter električne in toplotne lastnosti.
Ugotovili so, da daje Tesla v svojih baterijah prednost visoki energijski gostoti in zmogljivosti, medtem ko BYD bolj poudarja prostorsko učinkovitost in uporabo cenejših materialov. Ključna prednost BYD-jevih baterij je bolj učinkovito toplotno upravljanje, so še ugotovili strokovnjaki iz Aachna.
Presenetljivo je, da v anodah obeh baterij niso zaznali silicija, čeprav je ta material v raziskavah pogosto obravnavan kot ključni za povečanje energijske gostote.

Posebnosti tudi pri izdelavi
Raziskava je pokazala, da BYD Blade uporablja inovativno metodo laminiranja robov separatorja, ki ločuje anodo in katodo. To očitno izboljša stabilnost elektrodnih listov.
Tesla na drugi strani uporablja poseben vezivni material, ki povezuje aktivne snovi v elektrodah in se razlikuje od večine standardnih rešitev v industriji.
Obe bateriji pa imata tudi nekatere skupne značilnosti: namesto ultrazvočnega varjenja, ki je običajno v industriji, uporabljata lasersko varjenje za povezovanje tankih elektrodnih folij. Kljub temu da je BYD-jeva baterija večja, imata oba modela podoben delež pasivnih komponent, kot so zbiralniki toka, ohišje in povezovalni elementi.
Natančnejšo primerjavo prikazuje spodnja preglednica, v razpredelnici C je tudi primerjava cene ene in druge baterije v evrih na kilovatno uro kapacitete, glede na splošno dostopne podatke o cenah materijalov, iz katere je razvidno, da ima kitajski izdelek pomembno prednost pred ameriškim.

Vodja raziskave Jonas Gorsch je poudaril, da rezultati nudijo pomembno izhodišče za nadaljnje raziskave in optimizacijo baterijskih celic. Raziskava lahko pomaga proizvajalcem baterij pri odločitvah o obliki, velikosti in uporabljenih materialih za prihodnje modele.
In katere so bolj (samo)vnetljive?
Ne vem no, mogoče je ravno ta pomembna razlika tudi razlog, zakaj se BYD v glavnem pojavljajo v videih z gorečimi avti.
Za baterijo 10 kWh je torej material 250 €. Če pa gledamo razliko npr. Renault 5 med 40 in 52 kWh baterijo je pa razlika okrog 2500 €. Pa če gledamo za 100 kWh baterije je matrial 2500€ pa elektromotor… ...prikaži več in inverter v primerjamo s klasičnem motorjem, menjalnikom in izpušnim sistemom je očitno cena EV res močno prenapihnjena. In ker so poleg levaki še taki bedaki pa imamo svobood in levaki- a še plešete?