Avto > Testi
11980 ogledov

Volkswagnov 'vmesni' SUV z največjim prtljažnikom in velikimi ambicijami

predstavitev Volkswagen Tayron
1/11
Saša Despot
Na cesto je zapeljal povsem nov Volkswagnov model tayron. Z velikim prtljažnikom, opcijo sedmih sedežev in dodatnim udobjem maši luknjo med tiguanom in touaregom. Na voljo je tudi kot priključni hibrid z več kot 100 km električnega dosega.

Uvoznik za znamko Volkswagen je predstavil eno večjih novosti v letošnjem letu, model tayron. Eno modelno generacijo nazaj so imeli med klasičnim tiguanom in touaregom s podobno nalogo model tiguan allspace: zadostiti potrebam zahtevnejših uporabnikov, ki potrebujejo večjo potniško kabino od tiguana, a hkrati spet ne na ravni (tudi cenovno) premijskega touarega. Bil je kar uspešen, petino vseh tiguanov je imelo dodatno ime allspace.

Pri novem tayronu pri Volkswagnu pravijo, da gre tokrat tudi oblikovno za samosvoj izdelek, zato pridevnik allspace ne zadostuje več, potrebno je bilo novo ime.

In še ena velika novost v primerjavi s prejšnjim tiguanom allspaceom, ki so ga izdelovali v Mehiki - novi tayron prihaja iz matične tovarne v Wolfsburgu in tudi zato omogoča več fleksibilnosti pri izbiri in krajše dobavne roke.

predstavitev Volkswagen Tayron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kako izgleda novi VW tayron?

Tayron je na zunaj kar velik avto. V dolžino meter pokaže 4,79 metra, kar je skoraj 25 centimetrov več od tiguana, še vedno pa dobrih 10 centimetov manj od touarega. Vseeno je tayron za devet centimetrov daljši od nekdanjega tiguan allspaca, predvsem na račun podaljšanega zadka. Medosna razdalja ima tako kot pri predhodniku dolžino 2,79 metra, v višino ga je zdaj 1,66 metra. Skratka, tayron je neposredni konkurent škoda kodiaqu, kia sorentu ali hyundai santa feju, pa mazdi CX-80 in še komu.

Če je bil stari allspace zares le podaljšani tiguan, želi tayron tudi oblikovno pokazati več. Tako so z nekaj sprembami na maski, odbijačih in svetilih ustvarili bolj impozanten videz prednjega dela. Z boka je seveda najbolj v očeh dolgo medosje, večja zadnja vrata in podaljšan zadnji previs, ki so ga uspeli 'skrajšati' z dodajanjem kromirane linije prek celotnega strešnega nosilca. Tudi spodnji rob med kolesi je v barvi vozila.

predstavitev Volkswagen Tayron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

V primerjavi s tiguanom koši blatnikov nakazujejo bolj oglato obliko, na strehi pa nima dvignjenih, temveč spuščene sani za pritrjevanje prtljažnika. Zadaj pa tayrona zaznamujejo 3D LED grafika in svetlobna letev čez celoten zadnji del. Te rešitve smo se že navadili pri novem passatu in ID.7, medtem ko je tiguan še ne pozna.

Osvetljen je tudi napis. Prednja svetila so razen pri vstopni opremi v LED plus izvedbi, kot opcija so na voljo napredni HD matrični žarometi z veliko dodatnimi funkcijami za boljše osvetljevanje ceste in bolj prestižen občutek pri hiši.

Vse to velja za osnovno izvedbo life, opremi elegance in R-line sta dodatno obogateni s posameznimi detajli za več prefinjenosti oziroma športnosti. Zunanjih barv je skupaj kar devet, platišča merijo med 17 in 20 palci.

Še večja notranjost

V notranjosti pa je mogoče prednji del kabine kar preskočiti, saj je skorajda na las podobna tisti iz tiguana, vključno z dvema velikima digitalnima zaslonoma in večfunkcijskim izbirnim gumbom na sredinski konzoli. Naj samo omenimo, da je poudarek spet na priročnosti, uporabnosti in udobnem sedenju, razen pri vstopni opremi je serijsko že vključena masaža.

predstavitev Volkswagen Tayron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zadaj se začne novi del zgodbe. Ko so naslonjala druge vrste postavljene pokončno in po novem kar 18 centimetrov vzdolžno pomična klop pomaknjena do prednjega roba, je v prtljažniku skupaj kar 885 litrov prostora oziroma zajetnih 95 litrov več od starega allspacea.

Ko padejo v skoraj ravno dno še naslonjala druge vrste, pa je tovornega prostora že 2.090 litrov, torej prek dva 'kubika' in celo skoraj 300 litrov več od največjega znamkinega SUV-a touarega. Zanimivo pa je to še vedno malenkost manj kot pri bratrancu iz Mlade Boleslave kodiaqu.

Tayron ima opcijo tretje sedežne vrste (+910 evrov), ki je seveda mišljena bolj za manjše potnike. Sedeža se po potrebi zložita v dno in odškrtneta nekaj malega, a ne veliko prostora pri prtljažniku. Tudi s sedmimi potniki na krovu pa je v prtljažniku še vedno za 345 litrov oziroma skoraj za enega 'polota' prostora.

Za 7-sedežno izvedbo naj bi se pri nas odločilo okoli 15 odstotkov kupcev. Poudarek je tudi na prilagodljivosti pri zlaganju sedežev, da gredo lahko na pot potniki in večji kosi prtljage, pa izkoriščenosti prtljažnika z roloji, kljukicami za vreče in podobno.

predstavitev Volkswagen Tayron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Dodatna tehnologija

Med novostmi pri novem tayronu velja omeniti naprednejši tip dinamičnega uravnavanja podvozja, ki ga poznamo že iz passata in tiguana. In sicer gre za uporabo mehanskega pristopa dveh, ne le enega ventila, ki vsak zase nadzorujeta stiskanje in raztezanje posameznega blažilnika. Zaradi tega je vožnja prek neravnin bolj udobna, manj je bočnega nagibanja. Delovanje ventilov za več udobja ali trdote je mogoče prilagajati centralno, torej prek izbire voznega programa.

Pri asistenčnih sistemih poleg vsega, kar poznamo pri tiguanu, znamka dodatno izpostavlja opozorilo ob odpiranju vrat iz parkiranega avta, pa na posebno kamero za nadzor voznika, vgrajeno kar v vzvratno ogledalo.

Z naročilom tovarniške kljuke je pri taycanu serijski tudi trailer assist za enostavno vzvratno vožnjo s prikolico. Tayron je namreč mišljen tudi kot zelo sposobno vlečno vozilo z največjo dovoljeno maso prikolic vse do 2.300 kilogramov. 

Predstavitev volkswagen tayron | Avtor: Porsche Slovenija Porsche Slovenija

Pogon - tudi 4x4 in električna vožnja

Tayron nudi tri osnovne možnosti pogona, čeprav tehnologija priključnega hibrida pri vsakodnevni uporabi že zelo diši po pravcatem električnem avtu. 

Kot vstopni pogon je postavljen znani 1,5 eTSI bencinski motor s 110 kW (150 KM). Na voljo je pri izvedbah Life in 4ALL. Izvedba Elegance je na voljo z dvolitrskim bencinskim motorjem TSI ter štirikolesnim pogonom 4Motion s 150 kW (204 KM), medtem ko je izvedba R-Line na voljo s 4Motion pogonom z istim motorjem, a tokrat s 195 kW (265 KM) moči.

Glavni poudarek pri prodaji, pričakovano nekje pri 70 odstotkih, bo na znanem 2,0-litrskem TDI dizlu v dveh izpeljankah. Različica s 110 kW (150 KM) ima pogon na prednja kolesa, 142 kW (193 KM) pa ima že serijsko vgrajen 4Motion štirikolesni pogon. Prav slednja naj bi bila tudi najbolj zaželena med kupci.

Kot tretja alternativa pa je v ponudbi zadnja generacija priključnega hibrida, ki jo že poznamo. V primerjavi s prejšnjo generacijo ima zdaj kar 19,7 kWh veliko tekočinsko hlajeno baterijo, ki dopušča nekje do 120 kilometrov vožnje na elektriko po WLTP.

Tehnologija po novem omogoča 11 kW polnjenje na AC in do 50 kW polnjenje na DC postajah. Sistemska moč pri priključnem hibridu je 150 kW (204 KM) ali 200 kW (272 KM), slednji je rezerviran za R-line opremo. Omejitev pri PHEV različicah je, da so lahko samo petsedežne. 

Predstavitev volkswagen tayron | Avtor: Porsche Slovenija Porsche Slovenija

Še enkrat, opremski paketi so life, elegance in R-line, poudarek je na bogati serijski opremljenosti že od prve stopnje dalje. Hkrati pa bosta v ponudbi tudi obogateni paket 4ALL za izvedbo Elegance in 4JOY za R-line, ki za precej nižji vložek od izbiranja posameznih dodatkov navržeta kar nekaj dodatne opreme. 

Cene se začnejo pri 42.344 evrih (1.5 TSI elegance) in končajo pri 55.710 evrih (1.5 eHYBRID 272 4JOY). Cilji so zelo ambiciozni, že letos naj bi se za tayrona odločilo kar med 400 in 500 kupci, s čimer bi se znamka še učvrstila na prvem mestu pri nas.

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 2
  • Toma 12:06 15.marec 2025.

    Ja, kaj še niso propadli!?

  • Avatar Garancija
    Garancija 08:24 15.marec 2025.

    To je dvignjen touran,in ima manjši prtlažnik

Sorodne novice