Avto > Testi
8228 ogledov

Najmanjši BMW je zelo drugačen

BMW 120
1/43
Saša Despot BMW 120
BMW serije 1 je najmanjši model, ki ponosno nosi modro-beli logo, a to seveda ne pomeni, da je majhen avtomobil. Kako se obnese v najnovejši izvedbi?

BMW serije 1 je bil v prejšnji generaciji precej uspešen avtomobil, zato so se tudi pri razvoju nove generacije, ki smo jo spoznali lansko jesen, pri BMW-ju odločili, da nadaljujejo njene osnovne poteze. Da gre za zelo obsežno prenovo in ne povsem novi model, med drugim nakazuje tudi medosna razdalja 2,67 metra, ki je ostala enaka.

BMW 120 | Avtor: Saša Despot BMW 120 Saša Despot

A to ne pomeni, da je BMW serije 1 ostal enak avtomobil. Med drugim ima namesto interne oznake F40, ki jo je imel predhodnik, novo oznako F70. Eden od dejavnikov, ki so očitno drugačni, je gotovo zunanja oblika. Ta je sicer še vedno klinasta, kot pri predhodniku, a vseeno tako drugačna, da ne bo nihče v dvomih, da gre za drugačen avtomobil.

Drugačni so dvojni žarometi, s katerimi je se BMW serije 1 precej približal novejšim BMW-jem, ledvički sta postali izrazito večji in se lahko svetita, sprednji rob odbijača je optično nižje in avtomobil optično precej bolj približa tlom kot prej.

BMW 120 | Avtor: Saša Despot BMW 120 Saša Despot

S celotne karoserije je izginil tudi krom, ki ga je namestila črna sijajna plastika, pozorno oko pa zagotovo opazi tudi črno površino znotraj Hoffmeistriovega pregiba na stebričku C, na kateri se ponosno kaže številka 1. Posebni sta tudi zadnji luči z grafiko dvojnega L.

Pri BMW-ju pravijo, da je športnega videza že osnovna različica, a v različici opreme sport pro je bil še malce bolj naostren, kar se je na zunaj videlo predvsem v zajetnih zavornih čeljustih žive rdeče barve.

BMW 120 | Avtor: Saša Despot BMW 120 Saša Despot

Ukrivljeni zaslon in ročna izdelava

Ko sedete v kabino, takoj opazite velike spremembe, ki so BMW serije 1 približale novejšim sorodnikom, morda še najbolj BMW-ju serije 2 active tourerju, s katerim si deli avtomobilski segment in tudi platformo.

To se nanaša predvsem na dva zaslona, ki tvorita širok ukrivljeni digitalni kokpit. Poganja ju BMW-jev najnovejši operacijski sistem 9. generacije, ki je zasnovan na Googlovem sistemu. Izboljšano je tudi upravljanje z govorom ali kretnjami, čeprav še vedno potrebuje nekaj potrpljenja, med drugim pa so na voljo tudi video igrice in pretok vsebin.

BMW 120 | Avtor: Saša Despot BMW 120 Saša Despot

Vendar pa je BMW serije 1 v notranjosti na enak način, kot mu je podoben, tudi drugačen od omenjenega brata. Sredinski greben z regulatorji pogonskega sklopa je zaradi manjše višine avtomobila seveda nižji in bolj potopljen v prostor med sedežema, čeprav je njegova funkcionalnost podobna, predvsem pa je drugačna armaturna plošča, ki je na prvi pogled precej pusta in monolitna.

A oblikovalci so poskrbeli tudi za popestritve. Prva sta zračnika v barvi aluminija, ki ju morajo strojniki stružiti vsakega posebej, druga pa so tri barvne črte, ki jih ročno šivajo šivilje. Predvsem pa do popestritve armaturne plošče pride, ko prižgete avtomobil, saj ključno vlogo na armaturni plošči igra predstava iz različno obarvane svetlobe. Svetlobna kulisa se lahko sicer spreminja v skladu z voznikovimi željami.

BMW 120 | Avtor: Saša Despot BMW 120 Saša Despot

Športni dodatek

Testni avtomobil je bil dodatno nadgrajen tudi s paketom opreme sport pro, ki se je v notranjosti odrazila predvsem z odlično oprijemljivima športnima sedežema in značilnem volanskem obroču, za katerim sta bili tudi stremeni sicer samodejnega menjalnika.

Dodatek pro pomeni tudi, da ima avtomobil prilagodljivo športno podvozje, ki seveda poskrbi, da so vozne lastnosti, za katere smo že na prvi vožnji na Bavarskem ugotavljali, da je zadržalo svojo ostrino, še malo bolj športno nastavljeno. Vozne lastnosti so izrazito dinamične in natančne, povratnih informacij je veliko, kljub temu pa je poskrbljeno tudi za učinkovito blaženje, ki poskrbi za udobje potnikov.

BMW 120 | Avtor: Saša Despot BMW 120 Saša Despot

Motor pa poskrbi za solidne pospeške in vzdrževanje hitrosti. V testnem avtomobilu je sicer bil drugi najmočnejši bencinski predstavnik nove generacije motorjev, 1,5-litrski trivaljnik, ki mu pomaga tudi 48-voltni blagi hibrid, oba pa sodelujeta z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Čeprav nosi oznako 120, motor razpolaga z močjo 125 kilovatov, oziroma 170 'konjev'.

Morda je to trenutno najbolj ugodna pogonska kombinacija, ki jo dobimo v BMW-ju serije 1, saj se ponaša s solidno porabo goriva, ki med testom skoraj ni presegla sedmih litrov, hkrati pa zagotovi tudi več kot dovolj dinamike za vsakdanje vožnje in izlete na deželo. Nekaj rezerve pa ostane tudi za občasno športno vožnjo, ki jo brez težav podpirata tudi karoserija in podvozje in jo v BMW-jih kar pričakujemo.

BMW 120 | Avtor: Saša Despot BMW 120 Saša Despot

BMW 120 v osnovi stane 36.100 evrov, z dodatkom M sport pro in še nekaj dodatne opreme pa se je cena testnemu povečala na 46.504 evrov. To gotovo ni malo, a tudi ne izstopa preveč radikalno iz razrednega povprečja. Navsezadnje gre za avtomobil premijske znamke, ki ponuja tudi precejšnjo mero športnosti in udobja ter žlahtno ime. Dodat pa velja tudi, da je v ceno vključeno tudi redno vzdrževanje prvih petih let ali 100.000 prevoženih kilometrov, kar tudi nekaj velja.

dezurni@styria-media.si

BMW 120 | Avtor: Saša Despot BMW 120 Saša Despot

Komentarjev 4
  • sandi76 09:39 21.marec 2025.

    Osnovna cena 36k ? Pa oni mislijo to prodajat al bolj delat reklamo visokim cenam ? Eni nemški proizvajalci so že prišli do tega, da visoke cene bremzajo nakupe, bmw pa očitno še ne.

  • Toma 07:02 21.marec 2025.

    V oko mi je padel volan z luknjami na prečki! To bo tožb zaradi polomljenih prstov ;-)

  • 4krogci 06:46 21.marec 2025.

    Kdaj bo te modele na bavarskem srecala pamet in se bodo odpovedal temu 3valniku???? To nemore delat normalno sploh! Pa tudi predvidena zivljenska doba 250000km je smesna in je tak motor nemore dosezt!