Ko govorimo o motorju in pospeških, pa pozabite na primerjavo z visokimi petami, če ne boste pazili, ko boste speljevali po rdeči luči, boste prekoračili dovoljeno hitrost, še preden boste pripeljali iz križišča. Motor z elektronskim vbrizgom ima 278 kubičnih centimetrov prostornine in 27,3 konjske moči ter meni prijeten globok in pridušen zvok. Do 110 kilometrov na uro pospešuje hitro, dovoljene hitrosti na avtocesti pa ne boste prekoračili toliko, da bi vas morale skrbeti kazni. ABS je zanesljiv, na krmilu pa ni tresljajev.
Avtomatski menjalnik je odličen, edino če boste ustavljali zelo počasi in brez zavor, boste "prestavitev v prosti tek" doživeli kot en tak majhen pospešek.
Posebno pohvalo si zaslužijo LED luči, kratke omogočajo zares široko osvetlitev cestišča, dolge pa svetijo super daleč.
Po kategorizaciji je to primestni skuter, samo za poti po mestu je premočan, a je hkrati zelo okreten in s 76 centimetri dovolj ozek, da z lahkoto manevriraš med kolonami avtomobilov. Zaradi lepe vodljivosti kar pozabiš, da sediš na skoraj dvestokilogramski mrcini, tega se zaveš edino, če ga moraš kdaj obrniti na zelo omejenem prostoru. Vzmetenje je udobno, zelo stabilen je tudi pri višji hitrosti, nima pa vizirja za zaščito pred vetrom.
Sedenje je udobno, na tem skuterju nisem imel občutka, da sem s 185 centimetri prevelik zanj, razdalja do krmila in širina krmila sta primerni, na krmilu ni tresljajev, vzvratni ogledali omogočata dober pregled.
Prikazovalnik je pregleden, poleg hitrost, obratov in količine goriva prikazuje temperaturo motorja, lahko pa izbirate med uro, zunanjo temperaturo (tudi v Fahrenheitih) in napetostjo baterije, na drugi strani pa med skupnimi kilometri, kilometri potovanja in koliko je še do kontrole olja. Ne vem sicer, zakaj levi gumb spreminja desni prikazovalnik in desni levega.
Prikazovalnik količine goriva me je na nekoliko presenetil, saj je kazalec padal nezvezno in kar v velikih korakih. Predvidevam, da so se proizvajalci s tem želeli izogniti velikim nihanjem (zaradi speljevanja, vožnje v klanec in v ovinke). Moram sicer priznati, da sem se pri nekem drugem modelu pritoževal prav nad velikimi nihanji prikazovalnika. Posoda za gorivo sicer drži 10 litrov bencina, poraba pa je okrog 3,5 litra na 100 kilometrov.
Pod sedežem je precej prostora, pod krmilom je še predalček za telefon, denarnico, ključe in podobno drobnarijo, na sredini pa je priročen kavelj, na katerega lahko obesite vrečko iz trgovine in ki se, kadar ga ne potrebujete, obrne in skrije.
Skuter je prava izbira za vse, ki nekaj dajo na kakovost izdelave, ga potrebujejo tudi za nekoliko daljše poti ali izlete in jim je pomembno, da je motor dovolj močan in odziven. Če ne bi imel otrok, v tednu, ko sem ga testiral, ne bi niti enkrat prižgal avta.
Cena 4.499 evrov je približno poravnana z drugimi 300-kubičnimi motorji proizvajalca SYM, potovalni CruiSYM 300i je na primer 500 evrov dražji, 200-kubičen in bolj oskubljen brat SYM JET 14 200I pa stane 2.899. Tega še nismo testirali, smo pa njegovega 125-kubičnega brata SYM JET 14 125I in razlika v primerjavi s HD 300 je kar občutna, posebej velja izpostaviti ABS, ki ga JET 14 nima, led luči in kakovost izdelave.
Pred odločitvijo o nakupu morda velja preizkusiti vse tri, da boste videli, za kaj plačujete in čemu se za morebiten prihranek odpovedujete.
Tehnični podatki SYM HD 300
Vrsta agregata: 1-valjni, 4-taktni
Prostornina: 278 ccm
Moč: 27,3 KM pri 7,750 vrt/min
Navor: 27,3 Nm pri 6,750 vrt/min
Priprava zmesi: Elektronski vbrizg
Vžig: Električni
Menjalnik: Avtomatski CVT
Sekundarni prenos: Jermen
Hlajenje: Tekočinsko
Vzmetenje spredaj: Teleskopske vilice
Vzmetenje zadaj: Hidravlični amortizer z regulacijo
Pnevmatika spredaj: 110/70-16¨
Pnevmatika zadaj: 140/70-16¨
Mere D x Š x V: 2175 x 760 x 1440mm
Medosna razdalja: 1550 mm
Teža: 198 kg
Posoda za gorivo: 10 L
janez.zalaznik@zurnal24.si