So se na kavi srečali ljubljanski taksist, šofer direktorja neke večje slovenske firme in zasebnik ter začeli hvaliti vsak svoj avto.
"V mojem avtu se počutim bolje kot na domačem fotelju," je začel taksist. "Čeprav v njem sedim po 10 ur na dan, izstopim iz njega spočit. Ima odlične sedeže, seveda lahko tudi hladijo, doplačal sem za masažo, ki je verjetno ena najboljših med vsemi znamkami in pozna program za vsak del telesa."
"In pomisli", je še tretjič začel. "Odpiram ga kar s telefonom, na daljavo lahko tudi spremljam vse ključne podatke, pa še takoj bi me opozoril, če bi mi ga slučajno želel kdo ukrasti!"
"To ni še nič!", začne direktorjev šofer. "Moj avto ni udoben samo zame ampak tudi za mojega šefa. Tam zadaj lahko uživa v udobju prave limuzine. Ima več prostora za kolena v primerjavi z našo predhodno limuzino, v prtljažnik pa si lahko zbaše kovčkov in opreme za cel teden poslovne poti. Šef si lahko sam nastavlja ogrevanje in hlajenje, kot ga je volja, tako da ne more več stresati name svojih kapric. Predvsem pa moj šef obožuje nežno in udobno vožnjo, ki jo je sposoben avto. Pnevmatsko blaženje je fantastično, avto plava prek neravnin in ostaja stabilen skozi ovinke. Pravi, da odkar imamo nov avto pri firmi, vozim precej bolje in manj sunkovito. Ko bi on vedel, da sem samo avtopilota vklopil ... In tista tišina vožnje! Zvočna kabina je izvrstno zatesnjena, od zunaj ne pride v notranjost skoraj noben zvok, šef velik del dolgih poti kar prespi."
"Vse v redu in prav," je besedo povzel še zasebnik. "Ampak pri mojem avtu mi je najbolj všeč, kako tehnično napreden je pri pogonu in v vožnji in kako lepo je oblikovan. Vsi znanci ga občudujejo, čakajo, da mu izkočijo kljuke, še posebej jim je všeč zvezdast podpis zadaj, ali pa ko prednji visokoresolucijski žarometi pozdravijo s prav posebno sekvenco. Pa njegovi asistenčni sistemi! Tako gladko in neprisiljeno vse skupaj deluje, da se mi zdi, kot da avto zares vozi že praktično sam. Morebitno nevarnost začuti kot da bi imel mačji instinkt. In pet metrov dolžine ni tako lahko parkirati, a zmore to narediti bolje od mene hitro in enostavno."
Nekaj časa so taksist, šofer in zasebnik molče razmišljali, nato pa v en glas zavpili: "Pa saj imamo vsi isti avto!"
Osebe so seveda izmišljene, avto pa je še kako resničen. Mercedes-benz E v priključno hibridni izvedenki 300 e je trenutno vrhunec, če nekdo išče "zgolj" okoli pet metrov vrhunskega udobja vožnje in potniške kabine ter zadnji krik tehnologije vožnje z baterijsko-termičnim pogonom.
Zunanjo kupejevsko in zelo "spolzko" obliko dopolnjujejo premišljeni detajli, sploh je vsak centimeter na, v in pod avtom zelo sofisticirano zasnovan. To ne pomeni, da nima tudi kakšne slabosti, a te resnično niso take, da bi klientelo odvračale.
Okreten kot kakšen majhen avto, glede udobja mu skoraj ni para
Pri priključnem hibridu je treba vzeti v zakup, da je prtljažnik dokaj ozek, zato česa večjega od kovčkov vanj ne gre tlačiti in torej ni ravno družinsko uporaben avto. Za kaj takšnega imajo pri Mercedesu karavana. In na račun kar 25 kWh baterije je zmanjkalo prostora za večji bencinski rezervoar.
Privaditi se je treba tudi na delovanje določenih sistemov, prezračevanje, kot si ga zamišlja umetna inteligenca, komu morda tudi ne bo všeč in bo to raje kar izklopil. Na vsak način pa bo trajalo kar nekaj časa, da se novi lastnik vsaj približno privadi vsemu, kar zna in zmore razred E.
Razred E je avto z eno najdaljših kontinuitet v zgodovini avtomobilizma. Kaj takega je bilo vedno mogoče le, da je bil druga največja mercedesova limuzina vedno narekovalka trendov, ne pa da bi jim sledila. In čisto nič drugače ni s šesto generacijo razreda E, kot se že zadnjih 30 let uradno imenuje ljubljenec menedžerjev, politikov, vplivnežev, pa tudi VIP prevoznikov in zasebnikov. Do živega ji ne more priti niti era suvov.
Morda gre za zadnjo generacijo, ki še ni povsem baterijsko gnana, ta del velikostnega trga za zdaj pokriva v mnogočem sorodni model EQE.
Kot priključni hibrid je avto lahko odličen dolgoprogaš in hkrati poceni za uporabo na krajših poteh, saj je v tem primeru dejansko baterijski avto. Poraba bencina tudi pri izpraznjeni bateriji ni pretirana, takrat avto deluje kot hibrid.
Mercedes E je zelo vozen, volanska natančnost naravnost odlična, zaradi dodatnega štirikolesnega volana pa je petmetrska limuzina s skoraj trimetrsko medosno razdaljo okretnejša od pol metra krajših avtomobilov. Na vsak način prioriteta pri doplačilih.
Doplačljiv je tudi štirikolesni 4MATIC pogon, ki zviša zanesljivost vožnje v zaostrenih vremenskih razmerah. Pri Mercedesu so načrtno dali prednost udobju, ne pa športnosti, kar je edino prav, dokler ne bo na maski samostojno izpisana kratica AMG.
Da zajetna masa in spremenjeno težišče zaradi dodatne hibridove baterije vendarle nista šala, smo dojeli tudi med testom, ko je avtu v nadzorovanem okolju poligona v nekem trenutku nenavadno hitro in pri ne previsoki hitrosti vzelo zadek ter nas začelo postavljati prečno glede na smer cestišča.
Cena? A bejžte no ...
Pri gosposkem avtu, kot je mercedes E, se glede cene sprašuje s potrebno ravnjo diskretnosti. Je le tako, da je pri vozilih takšnega kova najnižja mogoča cena tam v bližini 80 tisočakov pravzaprav le izhodišče, končna vrednost pa odvisna od dolgega seznama možnih doplačil.
Da morajo osebe iz začetka zapisa ob vsem, kar lahko ponudi avto, glede končne vrednosti že računati na šest številk, je tudi povsem logično. Vendarle je to Mercedes.
Podatki o testnem vozilu: mercedes-benz E 300 e 4MATIC
Pogon: bencinski priključni hibrid, štirivaljnik in elektromotor
Sistemska moč: 230 kW (313 KM)
Navor: 550 Nm
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.949 x 1.880 x 1.480; 2.961
Prtljažnik v litrih: 370
Zmogljivosti: 234 km/h, pospešek 6,5 sek od 0 do 100 km/h
Poraba kombinirana WLTP: 0,9 l/100 km
Cena: od 79.490 €
Zadaj je zagotovo premalo prostora, tako da opciji taxi in os. šofer odpadejo!
Kupili ga bodo pa vsi slovenci, ki so na minimalcu....
Všeč mi je dizajn. ampak E300 pomeni 300l kufra. premalo.