Mercedes-Benz ima veliko izkušenj s terenskimi vozili, saj že od leta 1979 izdeluje znameniti kleni terenec razreda G, ki bo letos torej praznoval 45. rojstni dan. In nekaj tega značaja se je preneslo tudi na njegove športne terence in križance, ki so plod novejše dobe.
Nekaj malega se ga je gotovo znašlo tudi na Mercedes-Benzovem najmanjšem križancu GLA, pa čeprav le za malenkost, denimo v bolj groben terenskem nastopu in večji oddaljenosti dna od tal, saj testni mercedes-benz GLA 200 ni imel niti štirikolesnega pogona, ki bi mu pomagal čez teren.
A naj vas to ne zmoti. Takšen križanec bo kljub temu suvereno premagal večino tistih poti, ki jih v Sloveniji zakonsko lahko, pri čemer mu bo pomagala tudi elektronska podpora podvozja za različne situacije, ki odstopajo od vsakdanje vožnje po asfaltu.
Prostornost
Sicer pa je mercedes-benz GLA predvsem precej povišani mercedes-benz razreda A. In to vlogo zelo dobro opravlja, saj zaradi višje oddaljenosti dna od tal ni le bolj univerzalen avtomobil, ampak je tudi bolj prostoren. Ob enaki medosni razdalji 2,729 metra je namreč od razreda A višji za dobra dva decimetra, kar se odraža v bolj pokončnem sedenju spredaj in zadaj, zaradi česar ostane na zadnji klopi potnikom precej več prostora za kolena, dovolj pa ostane tudi višine za glave.
Tudi prevozniške zmogljivosti so boljše, saj prtljažnik v osnovi meri 425 litrov, povečan z zloženo zadnjo klopjo pa 1.420 litrov, kar je za 75 oziroma 230 litrov več kot v razredu A. To se gotovo pozna. Poleg tega pa je na voljo tudi vzdolžni pomik zadnje klopi, ki omogoča izbiro med več tovornega prostora ali več prostora za noge potnikov.
Športno-terenski naravi avtomobila je prilagojena tudi notranjost, ki deluje bolj robustno kot v kombilimuzini, sicer pa je ureditev voznikovega delovnega prostora bolj ali manj takšna kot v razredu A. Pred voznikom se zato bohotita dva precej velika zaslona, levi s podatki, ki so pomembni za voznika, in desni s haptično funkcionalnostjo za upravljanje infozabavnega sistema in asistenčnih ter drugih pripomočkov.
Gre torej za ureditev, ki jo bolj ali manj že poznamo, in vključuje tudi prijazno in presenetljivo učinkovito govorno asistentko. Lanska prenova se sicer v notranjosti še najbolj pozna v novih volanskih obročih. In če je na armaturni plošči ostalo bolj malo fizičnih stikal, je teh na volanskem obroču veliko. Z majhnostjo in mogoče celo preobčutljivostjo malce begajo, a po drugi strani omogočajo solidno učinkovito upravljanje sistemov.
S prenovo pa se je z osrednjega grebena poslovila tudi tablica za upravljanje sistema MBUX. V tem pogledu gre torej tudi Mercedes-Benz po poti tekmecev, ki so tudi že bolj ali manj opustili takšne rešitve, kar je malce škoda. Mercedes GL A je s pomladitvijo sicer prejel tudi led žaromete, ki s svojo prilagodljivostjo solidno osvetljujejo cesto pred vozilom, za učinkovito ohranjanje smeri pa skrbi tudi izboljšan sistem za zadrževanje vozila na voznem pasu.
Drugi najmočnejši
Testni mercedes-benz GLA je imel številčno oznako 200, kar pomeni, da je bil opremljen z drugim najmočnejšim motorjem v ponudbi. Osnovo namreč predstavlja mercedes-benz GLA 180. Pravzaprav gre za močnejšo 120-kilovatno različico enakega 1,332-litrskega turbobencinskega štirivaljnika, plod sodelovanja z Renaultom, ki sicer ne razmetava z močjo, a te tudi skoraj v nobeni situaciji ne primanjkuje. Če pa mu malce poide sapa, pa mu z dodatnimi desetimi kilovati priskoči na pomoč 48-voltni elektromotor, ki v vlogi blagega hibrida sicer skrbi tudi za ugodnejšo porabo goriva oziroma malce čistejše izpuste.
Za prestavljanje in prenos moči na kolesa skrbi 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik, ki sicer povsem solidno opravlja nalogo in mu morebitne vrzeli v prestavljanju izravna tudi elektromotor, vendar pa se predvsem med malce manj previdnimi speljevanji ali nenadnimi pospeški kljub temu rad malce zmede, kar se pokaže v občasnem cukanju in zaganjanju motorja v visoke vrtljaje.
Sicer pa je njegovo delovanje povsem v redu in primerno usklajeno tudi s podvozjem, ki nagibanje visokega avtomobila izravnava s trdoto vzmetenja, ki včasih, predvsem na slabših cestah, privede do okrnjenega udobja. Dejstvo pa je, da ima motor vseeno opravka z razmeroma težkim avtomobilom, ki že prazen tehta poldrugo tono, dovoljena obremenitev pa dosega 2,070 tone. Zato se poraba namesto deklariranih 6,7 litra bolj giblje v okolici osmih litrov. Je pa zato možna vleka zavirane prikolice do največje mase 1.800 kilogramov.
Mercedes-benz GLA se sicer bolj ali manj uvršča v spodnji del ponudbe športnih terencev iz Stuttgarta, vendar to ne pomeni, da je poceni. V testni izvedbi bi zanj namreč morali odšteti 59.943 evrov in tudi v osnovni različici GLA 180 še vedno stane vsaj 45.990 evrov.
To ni malo, a navsezadnje za ta denar tudi dobite soliden športni terenec z dobro opremo in solidnimi prevozniškimi zmogljivostmi ter precej premijskega prestiža.
Mercedes-benz GLA 200
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.332 ccm (+ elektromotor)
Največja moč: 120 kW (163 KM) pri 5.5000 vrtljajih (+ 10 kW)
Največji navor: 270 Nm pri 1.600 vrtljajih
Zmogljivosti: 210 km/h, 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.412 x 1.834 x 1.616, medosna razdalja 2.729
Prtljažnik (v litrih): 425-1.420
Poraba: 6,7 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 152 g/km
Cena v evrih: 59.934
Meni ga ne boste podturili! Firma se je doživljensko zblamirala z A-jajčkom ;-)
ja no kupte kitajca, 30 cm krajš, pa ima 30l večji prtljažnik, ja pa za denar tega merdžota dobiš 3 (tri) kitajce.peljem se pa glih tako, tud brez tistga nišana tam spredi.